Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka on järjettömän kallista

Vierailija
15.07.2024 |

Kaiken hinta on noussut. Varsinkin vihannesten, vaikka ei enää edes ole lämmityskausi. Kun kauppias kerran saa neljä euroa niin ei se enää halvemmalla myy.

Tähän päälle alvin nosto niin kyllä loppuu turha kulutus

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista, Elon Muskille K-kauppiaan myymä sikanauta jauheliha tuskin kallista

Vierailija
82/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on miljardien tulot ja omaisuus voihan sitä kytätä niitä punalapputuotteita säästö mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vaan lihon 💰🐷

Vierailija
84/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ja siis miten kallista VESSAPAPERI on nykyään! Oikeesti ihan järkyttävää riistoa. Enkä nyt puhu suomalaisista kalliimmista merkeistä vaan ihan edullisemmistakin.

Vierailija
85/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn 3 päivänä viikossa ruokajonossa, kaupasta en osta muuta kuin kahvia, kaikki muu tulee ilmaiseksi.

Mulla sama ja me käydään niin, että puoliso jonottaa erikseen ja saadaan tuplana aina kaikki  kun molemmat sanoo, että on puoliso ja kolme lasta vaikka oikeasti meillä ei ole lapsia ollenkaan. =)

Ihan törkeää! Tajuatteko että on oikeasti kolmen lapsen yh perheitä joille tuo ruokahalu on oikeasti tarpeen? Henkkareita ja tulotietoja pitäisi alkaa kysymään leipäjonoissakin teidänlaistenne takia.

Täälläpäin kaikille ei riitä ruokaa ollenkaan, kun avun tarve on kasvanut ja jaettavan ruoan määrä vähentynyt.

Vierailija
86/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ja siis miten kallista VESSAPAPERI on nykyään! Oikeesti ihan järkyttävää riistoa. Enkä nyt puhu suomalaisista kalliimmista merkeistä vaan ihan edullisemmistakin.

Ja laatu on ihan hirveää, kalliimpienkin.

Vierailija
87/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosia sitten ottanut selvää vaihtoehdoista wc-paperin suhteen, vaatii tietysti paljon enemmän vaivaa ja aikaa hankkia tarvikkeet luonnosta,mutta jos on pakko,niin sitten on pakko. Voihan sitä paperin kulutusta yrittää suitsia vaikka bideetä käyttämällä,on hygieenisempääkin. Talous-ja wcpapereiden hinnannousu on yksi suurimmista,koska sitä kuluu jokaisessa suomalaisessa kodissa ja erityisesti lapsiperheissä PALJON. On kyse kuitenkin välttämättömyys tarvikkeista,joten on todella väärin,ettei esim. ALVia poisteta tai edes lasketa. Kaupoilla massiiviset voitot varmasti.

Vierailija
88/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa,miksi kilo porkkanoita maksaa nykyään yli kaksi euroa,kun vielä kesän alussa maksoivat noin puolitoista? Hinnat nousivat yhdessä yössä kaikissa paikallisissa marketeissa.

Ne on nyt kauppiaan sesongissa. 20 senttiä olisi käypä hinta.

Vierailija
89/100 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlillä oli ennen kesää 2 kg alle eurolla. Siitä sopi jo tehdä monenmoista ja antaa muillekin. 

Vierailija
90/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Ruotsin verotus, Baltian palkat ja Norjan hintataso. Ja sitten ihmetellään miksi yritykset menee konkurssiin, ja kuluttajilla ei ole rahaa mihinkään. Ja ruoan ja tuotteiden hintojen laskua on varmaan turha toivoa.

Kyllä se on tässä vaiheessa hyväksyttävä ettei Suomi ole elintasoltaan enää muiden pohjoismaiden tasolla, vaan tilanteemme on verrattavissa Itä-Euroopan maihin.

Vierailija
91/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa ei ole kuin näyttää kassalla, ei tuollakaan summalla vielä gourmet annoksia syödä. On, ruoka on törkeän kallista ja kun vielä pitäisi syödä terveellisesti niin kaikki terveellinen vasta kallista onkin. Tarjouksissa vain jauhelihaa, Coca Colaa, karkkeja ja lihapullat, ei tuosta saa revittyä mitään kasaan. Tänään meni 135 euroa!

Vierailija
92/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa,miksi kilo porkkanoita maksaa nykyään yli kaksi euroa,kun vielä kesän alussa maksoivat noin puolitoista? Hinnat nousivat yhdessä yössä kaikissa paikallisissa marketeissa.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/hedelmat-ja-vihannekset/juureks…

Vierailija
93/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattelin juuri netistä porkkanan hintoja. Missään ei maksanut kaksi euroa kilo. Oli 89 senttiä kilo tai 1,25 e kilo. Ei tartte liioitella täällä.

Vierailija
94/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä epäsuosittu mielipide, mutta mielestäni ruoka on ihan sopivan hintaista. Tänään kauppaan meni 40€ ja siitä riittää kahdelle ihmiselle viideksi päiväksi. Ei niitä kalliita tuotteita ole pakko ostaa. 

Vierailija
95/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattelin juuri netistä porkkanan hintoja. Missään ei maksanut kaksi euroa kilo. Oli 89 senttiä kilo tai 1,25 e kilo. Ei tartte liioitella täällä.

Tämä on vanha ketju.

Vierailija
96/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no pitää katsoa mitä syö ja tehdä ruokaa itse eikä ostella turhanpäiväisyyksiä.

Vierailija
97/100 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kallista. Olen vähentänyt paljon syömistä. Annokset ovat nykyään pienempiä ja ostan juustot/lihat tarjouksesta.

Vierailija
98/100 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä samaa mieltä että ruoan hinta karannut aivan käsistä ja monet perus reseptitkin jää tekemättä kun vaikka tekis kaikki itse alusta asti niin lähes 20€ menee yhteen reseptiin rahaa. (ennen riitti alle 10€) Ja olen kasvissyöjä. Olen huomannut myös että syömiset on kutistunu siihen 1 annos päivässä. Aamiaiset ja iltapalat ja lounaat on jääny pois mutta oon jo tottunu siihen ja nälän tunne on hävinny ja se 1 annos on riittäny jo sieltä 2022 asti ku ruoka alko kallistua. Eipähän ainakaa liho =D

Vierailija
99/100 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shrinkflaatio ärsyttää ja lisää efektiä. Katsoin kaupassa kermaperunarasiaa, 300g. Ennen oli 400g.

Vierailija
100/100 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV on Kokomuksen lempilapsi.

Siinnä köyhempi maksaa veroja suhteessa enemmän kuin varakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi