Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka suhde ja haluan erota. En tiedä miten aloittaa keskustelu

Vierailija
05.11.2024 |

En halua enää yrittää, vaan koen eron olevan ainoa vaihtoehto. 

Vinkkejä miten aloittaa keskusteleminen.

Ei lapsia onneksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla haluaisit keskutella pomosi kanssa palkkasi alentamisesta, kun pomo on jo päätöksensä tehnyt?

Vierailija
2/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa: 1. Heippa mä meen nyt ja otan kamani mukaan tai 2. tää on mun kämppä, kokoa kamasi ja lähde ja jätä avain. Helppoa, ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää ny se vaan pystyä tekemään 

Vierailija
4/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä?

Vierailija
5/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään selkeää ohjetta vaikea antaa kun valitettavasti riippuu myös siitä toisesta. Yritä olla selkeä ja välttää syyllistämistä. Jos näyttää, että tulee riitaa, yritä puhaltaa peli poikki ennen kuin menee rumaksi.

Jos olet Ap nainen, niin varaudu -valitettavasti- siihen, että kumppanisi ei ota eroa välttämättä lainkaan hyvällä.  Tsemppiä! 

Vierailija
6/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään selkeää ohjetta vaikea antaa kun valitettavasti riippuu myös siitä toisesta. Yritä olla selkeä ja välttää syyllistämistä. Jos näyttää, että tulee riitaa, yritä puhaltaa peli poikki ennen kuin menee rumaksi.

Jos olet Ap nainen, niin varaudu -valitettavasti- siihen, että kumppanisi ei ota eroa välttämättä lainkaan hyvällä.  Tsemppiä! 

Nainen oon.

Vierailija
7/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sille tämän viestin:

Mielummin mä nukkuisin katuojassa

Ku enää ikinä sun kainalossa

Älä soita, en oo tavoitettavissa

Liian myöhä pyytää anteeksiantoa

Nyt kun meidän tarina on finaalissa

Viimeinenkin naula vihdoin arkussa

Enkä mä oo enää vankina sun otteessa

Luuletko vieläkin olevasi Jumala?

Vierailija
8/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet huolissasi? Pelkäätkö että kumppani suuttuu, tai että hän alkaa maanitella jatkamaan suhdetta? Pelkäätkö että et pysty pitämään päätöstäsi jos toinen vastustaa sitä?  Käy läpi miten ajattelet hänen reagoivan ja mieti etukäteen mitä haluat niihin sanoa. Sinulla on oikeus erota, eikä toinen voi pakottaa sinua jatkamaan. 

Vierailija
9/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on niin, että parisuhteen päättymiseen on yksi, vain yksi universaali syy: Se, että henkilö x ei enää halua olla suhteessa henkilön y kanssa. Asia on todellakin näin yksinkertainen ja mutkaton, ja tämä pitää sisällään kaikki maailman erotapaukset.

Sitten, jostain syystä, ihmiset kuitenkin haluavat kietoa tuon yksinkertaisen faktan johonkin selitysten viittaan. Miksi, en tiedä. Ehkä halutaan löytää erolle jotain kryptisempiä tai emotionaalisesti hyväksyttävämpiä selityksiä? Sellaisia tarinoita, joihin toinen ja jopa itsekin, voi uskoa. Joka kuulostaa hyvältä omissakin korvissa?

Näitä ovat: "Kasvoimme erilleen", "Erosimme ystävinä", "Suhteemme oli tullut pisteeseen, joka ei enää tukenut meidän kummankaan kasvua omina yksilöinämme", ja ties mitä muuta paskaa.

Vierailija
10/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso plus jos mies on suomalaisesta kulttuurista. Helpottaa asioita.

Vierailija
11/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni muukaan osaa tuollaista keskustella. Ghostaaminenkin on vaihtoehto, vaikkakin epäkohtelias. Tosin aika työläs, jos asutte yhdessä.

Vierailija
12/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että haluat erota. Ei se sen vaikeampaa ole. Toinen voi kysyä, miksi. Sitten joko kerrot tai keksit tekosyyn (jos oikea syy on liian loukkaava toisen tunteita kohtaan). 

Vierailija
13/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mein pitäis puhua", aika moni erokeskustelu alkaa sillä.

Vierailija
14/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kylmää, mutta itse kertoisin viestillä. Jos siis asian olisin päättänyt ja mitään keskustelua ei tarvita. Antaisin toiselle aikaa sisäistää asian. Toki olisin valmis keskustelemaan asian läpi kun seuraavan kerran nähdään. 

Vierailija
15/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että meidän pitää puhua suhteessamme vakavasti.

Vierailija
16/19 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät että hän suuttuu ja käy käsiksi niin kerro jossain julkisella paikalla vaikka kahvilassa että haluat eron.

Vierailija
17/19 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tässä. Se on moro nyt.

Toinen osapuoli jos kysyy syytä, niin kerrot sen tai toteat ympäri pyöreästi, että suhteenne vie enemmän kuin antaa ja et voi hyvin suhteessa.

Vierailija
18/19 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis nainen. Sanot vaan miehelle että otat eron etkä halua jatkaa suhdetta. Älä sano että haluat erota koska et tarvitse miehen lupaa eroamiseen. Ole itse varma ja sano että et jatka suhdetta sen kanssa. Se pitää sanoa oikein joten älä sano että haluat erota koska sitten tavallaan kysyt miehen lupaa eroon eikä sellaista lupaa tarvii koska sinä teet itse päätöksen ja otat eron.

Vierailija
19/19 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis nainen. Sanot vaan miehelle että otat eron etkä halua jatkaa suhdetta. Älä sano että haluat erota koska et tarvitse miehen lupaa eroamiseen. Ole itse varma ja sano että et jatka suhdetta sen kanssa. Se pitää sanoa oikein joten älä sano että haluat erota koska sitten tavallaan kysyt miehen lupaa eroon eikä sellaista lupaa tarvii koska sinä teet itse päätöksen ja otat eron.

Noin juuri pitää tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän