Ruoka on järjettömän kallista
Kaiken hinta on noussut. Varsinkin vihannesten, vaikka ei enää edes ole lämmityskausi. Kun kauppias kerran saa neljä euroa niin ei se enää halvemmalla myy.
Tähän päälle alvin nosto niin kyllä loppuu turha kulutus
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Kun nykyisin melkein vain halvinta broileria, kidney papuja sekä riisiä. Päälle tulista kastiketta. Vajaa 10e/päivä.
Ei pysty, kun allergia kanalle ja pavuille joutuu ostaa muuta kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn 3 päivänä viikossa ruokajonossa, kaupasta en osta muuta kuin kahvia, kaikki muu tulee ilmaiseksi.
Mulla sama ja me käydään niin, että puoliso jonottaa erikseen ja saadaan tuplana aina kaikki kun molemmat sanoo, että on puoliso ja kolme lasta vaikka oikeasti meillä ei ole lapsia ollenkaan. =)
Meillä täytetään varastoja niin, että muija menee prisman ilta aleen ja minä käyn s marketin ja abc:n samaan aikaan. Todella edullista 👍
Jossain vielä ale käytössä? Vantaa prisma ei ole koskaan mitään ilta alea, luulin ettei muissakaan enää ole? Ja hinnat kallistuu viikottain. Viime kesänä loppui ilta ale myös muissa katsotuissa. Alepassa taisi olla pullat ja siinä se.
Ei tarvitse syödä enää niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on aikaa niin ehdottomasti kalastamaan. Ruokalasku tippuu kummasti.
Siihenkin tarvitsee kalastajan kanavan mielestä 50 000 euron veneen :D
Tai jonkin kajakin, missä on 20 000 euron luotaimet.
Ja harvassa on ihan aikuisten oikeasti paikat, mistä saat rannalta ruokakalaa, joten neuvosi on aika naivi.
Vierailija kirjoitti:
Saan eläkettä 2200e näppiin. Suomessa ruoka ei ole kallista. Tuottajien pitäisi saada enemmän. Olet tehnyt vääriä valintoja, jos rahasi riitä edes ruokaan, v..n köyhä!
Minusta suuriin eläkkeisiin pitäisi saada eläkekatto ja säästyneet rahat voisi ohjata lapsiperheille, että lapset saavat ruokaa. Ja ei, et ole maksanut itse eläkkeistäsi kuin pienen murto-osan. Joten tämä on ihan reilu ja oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla niin että aikoinaan EU-jäsenyyttä mainostettiin että ruoka halpenee.
No nyt ollaan EU:ssa onko se ruoka halpaa?
Selvitäppäs mitkä muutkin asiat maailmalla on voinut vaikuttaa hintoihin kuin EU jäsenyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn 3 päivänä viikossa ruokajonossa, kaupasta en osta muuta kuin kahvia, kaikki muu tulee ilmaiseksi.
Mulla sama ja me käydään niin, että puoliso jonottaa erikseen ja saadaan tuplana aina kaikki kun molemmat sanoo, että on puoliso ja kolme lasta vaikka oikeasti meillä ei ole lapsia ollenkaan. =)
Meillä täytetään varastoja niin, että muija menee prisman ilta aleen ja minä käyn s marketin ja abc:n samaan aikaan. Todella edullista 👍
Jossain vielä ale käytössä? Vantaa prisma ei ole koskaan mitään ilta alea, luulin ettei muissakaan enää ole? Ja hinnat kallistuu viikottain. Viime kesänä loppui ilta ale myös muissa katsotuissa. Alepassa taisi olla pullat ja siinä se.
AHNEUS on niin kristillistä :D
V i t t u mitä k u s i p ä i t ä tämä maa on täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevää. Aina pitää säästää kun voi. Meilläkään ei kovin usein mitään täysihintaisia ruokia osteta. Hyvä kun saa nuo 60% ruuat syötyä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitäppäs mitkä muutkin asiat maailmalla on voinut vaikuttaa hintoihin kuin EU jäsenyys
K U S I P Ä I D E N AHNEUS
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinta noussut 100 % Kela tuet ei ole nousseet joten pitää tehdä pimeitä töitä että pysyy elossa.
Lampaat alapeukuttaneet tätä täysin ymmärrettävää asiaa.
Jeps. Vaikka itse en joudu joka killinkiä laskemaan, niin nousseet hinnat pistävät kyllä silmään. Niin vaan leivonnaisissakin viimeksi vaihdoin suklaat Coopin halpiksiin; Fazer olisi maksanut jo todella paljon. Onneksi tavallisesti ei osteta mitään "ylellisyystuotteita", mutta kun oli vieraita, niin kauhistelin tuoremehun hintoja. Noh, ei ne terveellisiä olekaan, joten ehkä ihan hyvä, että hinnat olivat 3 euron molemminpuolin / litra. Salaattiin ostin pähkinöitä; nyt ne halvimmatkin maksoivat jo ties kuinka ja paljon. Kaurahiutaleissakin on siirrytty halvimpiin; suurkuluttajia kun ollaan, niin isot hintaerot Eloveenalla ja jollain halpiksella. Ennen tuntui, että esim. kananmunia sai puoli-ilmaiseksi, eipä saa enää. Ja veikkaanpa, että noussut hinta ei näy tuottajilla.
Säälittää kyllä pienituloiset ihmiset :(.
Kun tekee jonkun lämpimät ruoan hyvistä aineksista ja vähän isomman annoksen, niin se on heti jo noin parikymppiä. Kallista.
Vierailija kirjoitti:
Alle 100€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse eikä syö einestä ja herkkuja.
Ei saa
Vierailija kirjoitti:
Yle: Elintarvikkeiden hinnat ovat nyt suunnilleen viime vuoden tasolla.
Eli ovat edelleen helvetin korkeita. Jee...
Mun mielestä halventunut korona-ajoista. Syön tosin aika paljon kasviksia.
Noniin, lopettakaas nyt tuo turha ulina ja tulkaa ostoksille! Ensi kesäksi pitäisi saada uusi Pemari alle.
t. k-kauppiaasi
Vierailija kirjoitti:
"Mutku Venäjä"... aina löytyy joku selitys.
Vierailija kirjoitti:
Noniin, lopettakaas nyt tuo turha ulina ja tulkaa ostoksille! Ensi kesäksi pitäisi saada uusi Pemari alle.
t. k-kauppiaasi
Kauppias hoitaa hommat!