Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhemmat tulee kylään meille täysi hoitoon!! Olen yrittänyt sanoa nätisti, mutta ei auta.

Vierailija
15.07.2024 |

Eli anoppi ja appi ovat 60 vuotiaita, ei mitenkään himovanhoja siis. Ovat fyysisesti terveitä, tulevat meille vain istumaan, istuvat ja odottavat passausta, saattavat istua meillä 3h putkeen ja puhua omista asioistaan, tulevat syömään eivätkä auta missään. Ei edes pöydän kattauksessa.

Pyysin mummoa tai pappaa katsomaan koiria pihalla ja kutsumaan ne sisälle niin anoppi tokaisi, että ei me jakseta, me ollaan vanhoja ja rainaisia, eikös joku lapsista voisi käydä, niin sitten kävikin.

Pyysin pöytää laittaessa anoppia auttamaan kattauksessa niin hän sanoi, että nyt sokerit niin alhaalla, että ei jaksa muuta, kuin odottaa ruokaa tässä istualtaan, appi taas vetosi selkäänsä.

Olen puhunut tästä kahden miehen kanssa eikä hän näe ongelmaa tai puhu heille, mies on myös passattavana. Isovanhemmat ei edes katso lapsia vaan istuvat vain sohvalla tai milloin missäkin, joskus vaihtavat sanan tai kaksi.

Minusta on todella alkanut tuntua siltä, että tulevat tänne kylään, kun eivät itse "jaksa" tehdä mitään.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö vieraiden tiskata ja siivota. He ovat kylässä. Jos et 3h kestä niin miten kestät normi arkeakaan? Vieraanvaraisuus on tapa jota itsekkin noudatan, lapsuudessa jo mummoni opetti.

Ei ap sellaisesta mainitse vaan juurikin ihan pienistä KOHTELIAISTA teoista, joita vierailta voi odottaa.

Minulla on just tuollaiset appivanhemmat jotka vain istua kököttää ja leuat jauhaa kritiiikkiä ja arvostelua ja neuvoa ja ohjetta, mutta tosiaan edes sitä omaa kuppia eivät saa tuotua keittiöön.

Kuka haluaa vieraiden sotkevan keittiötään tuomalla astioita sinne tänne?  ei kylässä juoksennella pitkin asuntoa ja tutkita vaan siinä mihin on pyydetty istumaan.

Täh? Miten ne juoksentelee, jos ne tuo omat tiskit tiskikoneen viereen kahden metrin päähän???

Vierailija
22/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ilmoittaisin miehelle, etten jaksa, ehdi enkä halua passata enää hänen vanhempiaan. Että jatkossa saavat vain kahvit/eivät saa mitään, jos jää sinun varaasi.

Sitten varaisin ison kasan hommia, jotka pitää tehdä juuri silloin, kun tulevat (kutsumatta?) kylään. Mikäli mahdollista pitäytyisin kavereillakin tai kaupassa, kirjastossa tms. En jäisi katsomaan, miten mies selviää. Jos vaativat selitystä, sanoisin, ettei minulla ole niin paljon vapaata aikaa, että ehtisin vain olemaan heidän kanssaan 10 h/vk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö te koskaan kylässä vastavuoroisesti anoppilassa? Mitä siellä tapahtuu?

Ei meilläkään appivanhemmat tehneet muuta kuin istuivat sohvalla ja ruokapöydässä. Ehkä joskus pitivät lastenlapsiaan sylissä.

Vierailija
24/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä passaat heitä? Istu itsekin rennosti alas tai puuhaile omiasi. 

Eri tilanne jos kutsut heitä vaikka vartavasiten  päivälliselle

Vierailija
25/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieraanvaraisuus mitään täysihoitoa ole.Mielelläni tarjoan jotain hyvää, enkä vaatisi tiskipalveluita etc.Vähän  hyvää tahtoa.

Vierailija
26/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieraanvaraisuus mitään täysihoitoa ole.Mielelläni tarjoan jotain hyvää, enkä vaatisi tiskipalveluita etc.Vähän  hyvää tahtoa.

Kuka on vaatinut tiskipalvelua??? Normaaleja käytöstapoja ollaan vailla.

Vierailija
27/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde pois kotoa vierailujen ajaksi, jos et halua passata ja ukolle ei mene sana perille. Passatkoot itse omia vanhempiaan.

Vierailija
28/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tulevat kolmeksi tunniksi kylään ja tämä on nyt sulle ihan kauhea ongelma? Anna miehesi passata vanhempiaan kuitenkin. 

Vierailija
29/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi haluat laittaa vieraat hommiin teillä? 

Vierailija
30/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin vaikeaa olla vieraanvarainen vähän aikaa? Kyllä mä ihan omasta tahdostani huolehdin omista tai miehen vanhemmista, kun tulevat käymään. Ei kukaan mene kylään töihin.

Ei tietenkään, mutta viettävät meillä aikaa viikossa noin 6-12h per viikko.

Ap

Inisisitkö samoin, jos olisi kysymys sun vanhemmista?

Vierailija
31/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin vaikeaa olla vieraanvarainen vähän aikaa? Kyllä mä ihan omasta tahdostani huolehdin omista tai miehen vanhemmista, kun tulevat käymään. Ei kukaan mene kylään töihin.

Ap

Kellä nykyaikana on aikaa kestitä vieraita tuollaisia määriä viikottain?

Vierailija
32/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivahan vallat, olet sinäkin aika lusmu. Siis - isovanhemmat tulee 3 tunniksi kylään ja niiden pitäisi teillä jotain tehdä. Ihan tyhmä ajatuskin.

Olet kyllä tosi vetelys ,jos et jaksa 3 tuntia heitä. 

Jos minulle tulee kahvi-tai ruokavieraita muutamaksi tunniksi , niin katan pöydän valmiiksi leivonnaisineen tai jos ruokaa on tarjottava , teen sen ed päivänä valmiiksi ,jollei sinä päivänä ole aikaa.

Näinolen jää aikaa rauhassa istuksella ja seurustella. Pöydän siivoan ,kun ovat lähteneet. 

Tuskin ne appivanhemmatkaan teillä käy joka kuukausi passatavana.

Mikä ongelma-laiskuusko?

Vierailija
33/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla vaan, ehkä opettavat sinua kirjoittamaan yhdyssanat yhteen

Vierailija
34/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö vieraiden tiskata ja siivota. He ovat kylässä. Jos et 3h kestä niin miten kestät normi arkeakaan? Vieraanvaraisuus on tapa jota itsekkin noudatan, lapsuudessa jo mummoni opetti.

Ei ap sellaisesta mainitse vaan juurikin ihan pienistä KOHTELIAISTA teoista, joita vierailta voi odottaa.

Minulla on just tuollaiset appivanhemmat jotka vain istua kököttää ja leuat jauhaa kritiiikkiä ja arvostelua ja neuvoa ja ohjetta, mutta tosiaan edes sitä omaa kuppia eivät saa tuotua keittiöön.

Kuka haluaa vieraiden sotkevan keittiötään tuomalla astioita sinne tänne?  ei kylässä juoksennella pitkin asuntoa ja tutkita vaan siinä mihin on pyydetty istumaan.

Täh? Miten ne juoksentelee, jos ne tuo om

Ja tuo on sitten heidän miniälleen mahdoton suoritus siirtää keittiön pöydältä vireiseen koneeseen astiat? Ajattelin ruokasalin olevan länsisiivessä.ja keittiön itäsiivessä.

Vierailija
35/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kohteliasta viedä edes ne omat tiskit

Vierailija
36/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ha-aloituksessa kirjoitit , että 3 tuntia . Nyt se on sitten joka viikko 6-12h. Koeta päättää mitä keksit.

Vierailija
37/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysypä mummoloista, kenen on pakko jaksaa vieraat ( omat lapset perheineennja bonuslapset sivussa) passata ja maksaa kaikki.

Vierailija
38/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis eritänyt isovanhempasi lapsistasi? Lastensuojelua kaivataan sillä pitää tietää kuinka kasvatat lapsiasi ettei kuula lennä orpon tai purran otsaan.

Vierailija
39/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pari kertaa ns. ajanut sekä anopin että oman äitini pois mun tiskikoneen kimpusta leikkimään lapsen kanssa. Loppujen lopuksi kaikki olivat tyytyväisempiä niin ja niin sen kuuluu olla. Mutta kerta kahteen viikkoon olisi ehdoton maksimi kaikille kyläilyille. Teen vuorotyötä ja vapaalla haluan olla rauhassa oman perheen kanssa.

Vierailija
40/53 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eipähän tuo ollut vastaus kysymykseen! Kymys: Inisisitkö samoin, jos olisi kysymys S U N vanhemmista? Menikö jakeluun???!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä