Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mahtaa vaivata aikuista ihmistä, joka ei hyväksy ollenkaan sitä, että joku toinen ihminen on erilainen kuin hän?

Vierailija
15.07.2024 |

Ei esimerkiksi sitä, että joku toinen ihminen tykkää jostain ruoasta, mistä hän itse ei tykkää? Hän on oikeasti aikuinen ihminen, mutta luultavasti lievästi kehitysvammainen. Mitä minä tiedän lapsista, niin jo joku 3-4 vuotias lapsi ymmärtää, että joku toinen ei välttämättä pidä samoista asioista kuin hän, mutta tuo aikuinen ihminen ei sitä tunnu ymmärtävän. Hän saattaa suuttua siitä, että joku toinen on erilainen kuin hän, saa siksi usein kiukkukohtauksia ja saattaa ruveta itkemään. Mutta ei tuo kehitysvammakaan sitä pitäisi selittää, sillä minä olen tuntenut muitakin kehitysvammaisia, jotka ymmärtävät todella hyvin, että toiset ovat erilaisia kuin he.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mees vaikka ulos H!

Vierailija
2/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä nyt tarkoitus mustamaalata jotain tiettyä henkilöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti autistinen ihminen. Mutta lievempikin saattaa puheen lomassa todeta, että miten ihmeessä joku voi pitää jostakin/olla jonkinlainen/tehdä jotakin. Jos itse tekee päinvastoin. Ei toimi suodatin autisteilla siinä, mitä ääneen muista sanoo- edes heidän itsensä kuullen.

Vierailija
4/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä hyväksyn vähemmistöt ja eriväriset silloin kun ovat ihmisiksi, niissä ei ole yleensä mitään vikaa ja ovat normaaleja ihmisiä. Mutta en tule koskaan hyväksymään Z- ja Alpha- sukupolven keskenkasvuisia kakaroita.

Vierailija
5/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä sellainen jonka mielestä kaikki pitää tehdä hänen tavallaan, esim. Kaikkien pitää katsoa samaa ohjelmaa televisiosta eikä välitä muiden mielipiteistä. Just saying

Vierailija
6/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä tasolla asiaa tarkastelee. Esim. jos on kapea elämänkokemus ja ei ole asioita nähnyt/kokenut voi käyttäytyä noin. Toisaalta kaikilla on asioista mielipide ja jotkut esittää sen hienovarsisemmin kuin toiset. Se, että ihminen itkee, jos toinen on eri mieltä voi johtua eri asioista esim. masennus, ahdistus, nepsydiagnoosi. Ihan ensimmäisenä ei tule kyllä pohdittua toisen mahdollista kehitysvammaa.

Vierailija
8/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys.

Vierailija
9/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hän saattaa suuttua siitä, että joku toinen on erilainen kuin hän, saa siksi usein kiukkukohtauksia ja saattaa ruveta itkemään. "

No täähän kuulostaa ihan niiltä jotka jaksaa ulista siitä jos joku on kasvissyöjä tai on parisuhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. 

Vierailija
10/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin useamman vuoden henkilön kanssa työparina, joka ei hyväksynyt kuin omat tapansa ja mielipiteensä. Todella ammattitaitoinen ihminen ja järkevä muuten, mutta muiden tyylit ja mielipiteet ei vaan koskaan käynyt

Vierailija
11/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmisiä riittää. Useimmmat tapaamani ovat olleet joko narsisteja tai muuten vaan selvästi yksinkertaisia/mielenvikaisia.

Vierailija
12/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kursutaan persumaiseksi persoonallisuushäiriöksi. Parantumaton synnynnäinen sairaus, jonka altistavia tekijöitä ovat alhainen älykkyysosamäärä ja alkoholismi.

Vierailija
13/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto.

Vierailija
14/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä jokainen palstalainen. Mutta toisaalta suurin osa tämän palstan käyttäjistä on jollain tasolla kirjoilla🤭

Vierailija
15/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nuorena aikuisena kaverini suuttui, kun laitoin omalle henkilökohtaiselle voileivälleni juuston ensin, ja kinkun siihen päälle, ja söin sen. Naureskelin vain koko jutulle. Ja minä olen meistä se autisti. Hän ehkä narsisti tai jotain. En tiedä. Siskoiltaan olen kuullut, että hän olisi iän myötä muuttunut entistäkin hankalammaksi.

Vierailija
16/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä jokainen palstalainen. Mutta toisaalta suurin osa tämän palstan käyttäjistä on jollain tasolla kirjoilla🤭

Emme me kaikki palstalaiset ole niin kuin sinä.

Me autismin kirjolla olevat emme muuta kerkeisi tekemäänkään kuin suuttumaan ja mieltä pahoittamaan, jos suuttuisimme siitä, että muut eivät ole niin kuin me. Suurimman osan ajasta kuitenkin onnistumme sietämään teitä keskiverto nenttejä.

Vierailija
17/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, alemmuuskompleksi, narsismi, heikko itsetunto.

Vierailija
18/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä sopii kysyä jokaiselta trumpin vastustajalta

Vierailija
19/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme me kaikki palstalaiset ole niin kuin sinä.

Me autismin kirjolla olevat emme muuta kerkeisi tekemäänkään kuin suuttumaan ja mieltä pahoittamaan, jos suuttuisimme siitä, että muut eivät ole niin kuin me. Suurimman osan ajasta kuitenkin onnistumme sietämään teitä keskiverto nenttejä.

Hei voi tulla yllätyksenä, mutta ette te kirjolaiset sen erityisempiä ihmisiä ole. Ihan samanlaista massaa kuin kaikki muutkin😁

Vierailija
20/21 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin useamman vuoden henkilön kanssa työparina, joka ei hyväksynyt kuin omat tapansa ja mielipiteensä. Todella ammattitaitoinen ihminen ja järkevä muuten, mutta muiden tyylit ja mielipiteet ei vaan koskaan käynyt

Meillä oli pikkupomo, lähin esimies juuri tuollainen. Erittäin vanhoillinen, mistä olikin oppinut tosi vanhoja menetelmiä ja työtapoja. Mikään parannus ei kelvannut jos hän ei ollut sitä itse keksinyt. Kun hän onnistui jossain niin tivasi että eikö olekin hyvä juttu. Vain pari nuorta perässähiihtäjää, nuoleskelijaa, joo joo- henkilöä hänen kanssaan tuli toimeen. Muille lähinnä kiukutteli. Niin no se ero kyllä oli että meidän tapaus ei edes ollut mitenkään ammattitaitoinen ja esimieheksi täysin sopimaton. Hänen takiaan en enää mennyt työkeikoille ko. firmaan. Huh mikä tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi