No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuli lapsi" 😲 Jos ehkäisy pettää niin taloudellisten syiden takia saa abortin. Helppo homma ja olen käynyt itsekkin abortissa taloudellisten syiden takia ja ehkäisy petti.
En minäkäkään tiedä mitenkä ihmiset pärjäävät jos elävät yli varojensa ja sitten syyttävät siitä yhteiskuntaa ettei veronmaksajilta tule tarpeeksi elintasoa. Elätte veronmaksajien rahoilla niin miksi piti vielä lisääntyä sille.
"sitoo kiinni siihen syyhyn miks me ollaan sairauseläkkeellä". Mitä ihmettä tuo oikein tarkoittaa.
Ei se lapsi ollut vahinko, se oli meidän tapa osallistua yhteiskuntaan parhaalla kokemallamme tavalla, tuloksetkin on ollut erinomaisia, kaikkien rakastama täyspäinen lapsi. Junou, ettei oltais vain muiden armoilla ja tuotais oma osamme yhteiskuntaan sinä ihan uskomaton sosiopaatti.
Se että me tiputt
Eli ette pysty elättämään edes itseänne, vaan elätte tukien varassa ja olette niin sairaita, ettette kykene töihin, ja tietoisesti teette siihen tilanteeseen lapsen??
Miksi ihmeessä?
Nyt sitten ihmettelette,kun yhteiskunta ei maksaakaan teille kaikkea mahdollista.
Onnea, pilasit ihan itse lapsesi elämän. Ei sitä kukaan muu ole tehnyt
Mitä ihmettä? Hehän ovat kasvattamassa tulevia veronmaksajia. Sokea enoni sai työkyvyttömän vaimonsa kanssa neljä tervettä lasta. Kaikki lapset ovat nyt korkeakoulussa tai yliopistossa. Eno on fiksu ihminen, mutta sokeutuessaan joutui pois työelämästä jo nuorena. Ei työkyvyttömyys tee kenestäkään huonoa vanhempaa, pikemminkin päinvastoin, enolla oli aikaa auttaa läksyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monenko tuilla makoilu meni nyt pilalle orpon leikkausten takia? öö vai mikä tää aloitus oli?
Koska voin aloittaa työt sulla? Sä ilmeisesti olet työnantaja?
Sinä se jaksat samaa jankuttaa joka ketjuun. Ei sinua ole siellä minun työpaikassanikaan näkynyt, eikä muissa vastaavissa. Suutasi kyllä soitat kaikkialla
Vierailija kirjoitti:
Nautin ajatuksesta että tulevaisuudessa moni työttömien halveksijoista joutuu itse työttömäksi kun tekoäly ja robotisaatio vievät työt ja menee omaisuus myyntiin 😄
Karma is a bitch 😉
Miksi minun pitäisi myydä jo maksettu taloni, jossa on edulliset asuinkustannukset? Olen myös säästänyt rahaa, elän nuukasti. En todellakaan laske elämääni asumistuen tai minkään muunkaan tuen varaan, en ole koskaan laskenut.
Olen varma, ettei tule tilannetta, että minun täytyisi myydä taloni. En myöskään näe ratkaisuna sitä, että muuttaisin kerrostaloon vuokralle, jotta saisin asumistukea. Tuet varmaan pienenevät lähivuosina vielä entisestään, ei niiden varaan kannata laskea.
Mikään tekoäly tai robotisaatio ei kaikkia työpaikkoja vie, naurettava ajatuskin.
Melkoinen fantasia sinulla 😆
Harva täällä enää vastailee. Itse jouduin kodittomaksi, sairauksia ei vara hoitaa. Elämä on ohi ei mitään enää jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se koko ajan kurjistuu. Kohta nousee alvit ja kohta laskee asumistuki kun tulee tarkastus. Työpaikatkin ovat vaan vähentyneet vaikka hallituksen piti lisätä niitä.
Vihaan tätä suomalaisia kyykyttävää hallitusta. Ensi kerralla äänestän mieluummin vaikka vasemmistoliittoa.
kyykytystähän se on kun töihin patistellaan laiskoja paskoja.joo vassut on sulle hyvä se kannustaa makaamaa tuilla.
Koska voin aloittaa työt? Sulla ilmeisesti on yritys.
etkö osaa edes töitä etsiä itse?.meille kyllä haetaan kahta asentaja/hitsarii.
Ei ne osaa. Minä palkkaisin heti kuorma-autonkuljettajan. Mutta kun ne ei osaa tulla edes töihin silloin, kun työt alkaa, eli aamulla 3-4 aikaan. Mistään muusta puhumattakaan. Ja moni muukin on kuljettajia vailla.
Tiedän heti myös kaksikin firmaa, joihin otetaan keikka siivoojia. Ja niillä keikkalaisilla kyllä on käytännössä täydet työpäivät, kun vaan hoitavat hommansa.
Potunnostoon tarvii tuo naapuri pian työvoimaa. Siihenkään ei tekijöitä löydy.
Onneksi mun lapset eivät ole suomen tulevaisuuden veronmaksajia 😂. Eivät saaneet töitä yliopistotutkinnolla niin muuttuvat ulkomaille. Siellä heillä on nyt hyvä palkkaiset työt. Näyttää sieltä että suomi kouluttaa tulevaisuuden tekijöitä muille maille 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se koko ajan kurjistuu. Kohta nousee alvit ja kohta laskee asumistuki kun tulee tarkastus. Työpaikatkin ovat vaan vähentyneet vaikka hallituksen piti lisätä niitä.
Vihaan tätä suomalaisia kyykyttävää hallitusta. Ensi kerralla äänestän mieluummin vaikka vasemmistoliittoa.
kyykytystähän se on kun töihin patistellaan laiskoja paskoja.joo vassut on sulle hyvä se kannustaa makaamaa tuilla.
No sopiiko tulla hitsariksi tai asentajaksi vaikka ei ole sen alan koulutusta? Voin tulla oppi
😂 Nytkö sinut pitäisi vielä kouluttaakin
Eikö sinulla ole omaa vastuuta mistään? Ai niin, et sinä oikeasti töitä etsi, soitat vain suutasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sopiiko tulla hitsariksi tai asentajaks
siksi tukia pitää leikata lisää niin loppuu työnvälttely ja paskanjauhaminen tukien nosto taas lisää kumpaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin millainen tuo uudistettu asumistuki on. Ihan hirveä! Tampereella esimerkiksi yksinasuvan hyväksyttävät enimmäisasumismenot ovat vain 447 euroa kuussa. Mistähän senhintainen asunto löytyisi? Saa vapaasti ehdottaa!
No sitten. Asumistukea maksetaan vain 70 % (ennen 80 %), mutta ei suoraan tuosta hyväksyttävästä enimmäismäärästä, vaan ensin siitäkin otetaan pois OMAVASTUU. Käytännössä on siis ihan sama, tavoitteleeko ansiosidonnaista (jota on leikattu nyt sitäkin reippaasti) vain heittäytyykö peruspäivärahalle, koska asumistuki ulosmittaa sen hyödyn, ja lopulta joutuu kuitenkin hakemaan toimeentulotukea, jossa asumismenoina yksinasuvalle Tampereella hyväksytään kuitenkin 589 euroa. Sillä hintaa voi joku joku läävä löytyäkin, luultavasti rauhattomalta alueelta ja remppakuntoinen.
Okei, tilanne ei ole omakohtainen vielä, mutta kun määräaikainen työni p
Miksi asumistuen pitäisi kattaa KOKO asuminen? Asumistuki kattaa siis johonkin summaan asti, ja ylimenevän osan maksat itse. Valitse asuntosi sen mukaan.
Ihan älytöntä, että ihmiset on toteutettu siihen, että yhteiskunta maksaa KAIKEN.
Olipa taas typerä viesti ja huonoa lukutaitoa.
1) En ole sanonut että asumistuen pitäisi kattaa KOKO asuminen, eikä se ole KOSKAAN kattanutkaan. Jo ennemminkin on ollut omavastuu ja hyväksyttävä enimmäisvuokra josta VAIN OSA on maksettu. Nyt vaan korvausprosenttia on ENTISESTÄÄN pienennetty.
2) Ihmisiä EI OLE TOTUTETTU siihen, että yhteiskunta maksaa KAIKEN.
Kas näin. Muutkin osaa käyttää isoja kirjaimia. Toivottavasti helpotti asian ymmärtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menin töihin ja saan kolminkertaisesti käteen sen mitä sain erilaisina tukina. Kiitos hallituksen että otin itseäni niskasta kiinni.
Mihin menit töihin, tulen myös sinne. Nimim. Nettona rukia 1000e jolla maksan asumisen ja oman sekä lapsen elämän.
Nyt on rahaa mettät pullollaan! Sangollisesta mustikoita maksetaan 50€ verottomana. Nyt kaikki te tukien leikkauksista valittavat mustikkamettään. Varsinkin pariskunnat ehtii nyt keräämään tonnin todella helposti jos kumpikin poimii 10 ämpärillistä.
Eilen juuri oli pitkä ketju siitä, että köyhä ei voi mennä mustikkaan, kun metsä on 25 km päässä. Selityksiä oli vaikka minkälaisia. Ei noille mikään työ kelpaa.
Ei kenenkään tarvitse edes selitellä sitä, ettei mene poimimaan mustikoita. Palkkatöitähän tässä halutaan ihmisten tekevän eikä mitään omavaraistalouden puuhasteluja.
Menkää nyt roskiin. Kiitos.
Eikös tässä ketjussa kysytty, miten elämä on mennyt pilalle hallitusten päätösten seurauksena. Tämä ketju ei ole tarkoitettu kokoomushenkisen trollin nälvimiseen. Ole hyvä ja perusta oma trollaus- ja haukkumisketjusi. Kokemuksistaan kertovat eivät sinua tänne kaipaa.
Itse asiassa sinua ei taida kaivata kukaan koko maailmassa muutenkaan. Siksihän sinä huomiota haet.
Tuo on p -puhetta että täysiaika työstä kkpalkka on 1800-2000e ja 16eh kun itsellä on juuri tuo tunti palkka ja2680e kk palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyhallituksesta valita kuin tuilla eläjät.
Työehtojen heikennykset ei haittaa ketään?
Ei haittaa ei. Hymyilyttää, jos viimeikin pääsee riippakivi-ikuisuusvirka-en-osaa-muuta-kuin-saikuttaa -kollegasta eroon. Tätä on kuulkaas odoteltu!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mun lapset eivät ole suomen tulevaisuuden veronmaksajia 😂. Eivät saaneet töitä yliopistotutkinnolla niin muuttuvat ulkomaille. Siellä heillä on nyt hyvä palkkaiset työt. Näyttää sieltä että suomi kouluttaa tulevaisuuden tekijöitä muille maille 😂
Sain potkut leikkausten vuoksi. Sain onneksi työpaikan, mutta ulkomailta, Suomessa niin huono työtilanne. Voi tehdä etänä työt.?Paikallinen julkinen organisaatio, niin ehtona, että maksaa verot kyseiseen maahan. Suomi menettää entisiä kunnollisia veronmaksajia tätä myötä.
No jos terveydentilan myötä vähintään osa-aikaan kykenen, niin ehkä sitten olen pulassa 😭
Kaikkien meidän, jotka on myymässä asuntoaan eikä mene kaupaksi. Kun ei ole luottamusta tulevaisuuteen, ei voi ostaa mitään.
Ihan hyvin ovat asiat kaikilla, joille työt kelpaavat. Myös gallupit osoittavat Kokoomuksen onnistuneen.
Jäin työttömäksi maaliskuussa, en ehtinyt pitää lomia ku kiire töissä. Ansiosidonnaista en saanut pariin ekaan kuukauteen koska muutosneuvottelujen ja työssäolovelvoitteen takia pitämättä jääneiden lomien maksetut lomakorvaukset jaksotettiin. Ei ois jaksotettu vielä viime vuoden puolella.
Kiitos Orpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyhallituksesta valita kuin tuilla eläjät.
Työehtojen heikennykset ei haittaa ketään?
Ei haittaa ei. Hymyilyttää, jos viimeikin pääsee riippakivi-ikuisuusvirka-en-osaa-muuta-kuin-saikuttaa -kollegasta eroon. Tätä on kuulkaas odoteltu!
Sinä olet se riippakivi. Ikävä ihminen ja seuraavaksi saat kenkää.
Jos olet niin hölmö, että olet tukien varaan rakentanut elämäsi, ei se ole meidän muiden vika
Mikään oikea työ sinulla tuskin on ollut kyseessä, kun olet siitä luopunut, etkä toisaalta ole työlläsi voinut itseäsi elättää.
Miksi muutit paikkakunnalle jossa et työllisty.
Omista tyhmistä ratkaisuista ei kyllä pidä muita syytellä
Tosin totta tarinasi ei ole, kunhan valehtelet