No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Ei ole vielä tippuneet tulot. Tippuvat ensi helmikuussa tai kun seuraavan kerran saan tuloja. Silloin tippuvatkin niin alas, että satasella kuussa pitäisi pärjäillä.
Pitäähän ukrainaan kerätä jostain rahaa että niillä on vara ostella uusia mersuja joilla tulla kaahailemaan Suomen Lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa?
Niin, ja hyvinkö menee niissä maissa. Ei ole slummeja, asunnottomia, prostitutiota, lapsirikollisia, siltojen alla asuvia, sairaita vailla hoitoa, vanhuksia heitteillä.
Mitenkähän ne pärjää, just.
Yhdysvalloissa voi käydä esim. niin, että lapsen kaveri ammutaan koulumatkalla ja mummot nukkuu ammeissa harhaluotien pelossa. Samanlaistako tännekin haikaillaan?
Meillä tyttö lopetti opinnot koska ei ole varaa opiskella paikkakunnalla missä koulu on. viimeinen vuosi olis ollut edessä.
Leikkauksia pahempaa on hallituksen venäjäviha, natokiima ja sotapsykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen livistänyt verojen maksamisesta kikkailulla joten rahaa kyllä riittää edelleen. Julkisella terveydenhuoltoon on todella hidasta päästä mutta ei mulla muita ongelmia ole
Kyllä sinne julkiseen pääsee, kun on tiukka ja puolustaa temperamenttisesti omia oikeuksiaan. Mullekin sanoivat ettei ole aikoja, että joskus ensi vuonna jne. kas kun hieman vaatii oikeuksiaan, aika löytyikin seuraavalle viikolle. Mulle meinasivat laittaa kiirellisen ajan puolen vuoden päähän, niin ei todellakaan sopinut. Suutuin ihan kunnolla.
Sairaana ei välttämättä pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuloverotus ainakin laski.
No, se ei näistä leikkauksista johdu. Verokortti tälle vuodelle määritetty ennen purran saksia.
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksia pahempaa on hallituksen venäjäviha, natokiima ja sotapsykoosi.
Täysin turha rikollisvaltio. Mitä sinä siitä välität
Vierailija kirjoitti:
Suomen nolo taloustilanne korjaantuu ainoastaan lisäämällä työllisten määrää ja leikkaamalla kelan asumis ja työttömyys tukia. Töitä löytyy monelta alalta joten ihan turha uhriutua ja selittää muuta.
Töitä löytyy mutta ei ketään joka palkkaisi. Ilmaiseksi kyllä saattaisi jollekin kelvata.
Minultakin lähtee asumistuki. Mietin, että muutan pois pk-seudulta lapsineni ja vien samalla työpanokseni jonnekin sellaiseen kuntaan, jossa minun työtäni vielä arvostetaan. Ei ole järkeä enää kituuttaa Vantaalla tällä lailla. Ei koskaan mitään harrastuksia lapsille, ei uusia talvikenkiä itselle, ei voi viedä lapsia koskaan mihinkään. Työssäkäyvä ihminen ja mihinkään ei ensi talvena ole enää varaa.
Toimeentulotukea kai pitäisi hakea, voi hyvänen aika. Ihan absurdia. Ikinä en sossun luukulla ole ennen joutunut käymään, enkä kouluttautuessani työvoimapula-alalle kuvitellut ikinä joutuvanikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyhallituksesta valita kuin tuilla eläjät.
Niinkö... mites työlliset ja opiskelijat, lapsiperheet joissa joku työllinen mut jotain siihen oheen tarvitaan, entäs terveydenhoidon supistukset mukaan lukien päivystysten lakkauttamiset
Eikö noita vammaispalveluitakin kiristetä. Terveystutkimuksien ja toimenpiteiden saatavuus julkiselta puolelta syynissä. Hoitajamitoitus.
Olen vaka-ope ja asumistukileikkauksen vuoksi saisin näköjään TOIMEENTULOTUKEA muutaman kympin kuussa! En kyllä minäkään työssäkäyvänä ihmisenä kuvitellut, että sossuun putoamme. :-D
Hullua kyllä kaikin tavoin. En tiedä itkisinkö, nauraisinko vai muuttaisinko minäkin lasten kanssa suosiolla jonnekin muualle. Kuulemma meitä opettajia niiiiiiiin kovasti tarvitaan pk-seudulla. Juu tosi kovasti näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Meni työ alta leikkausten takia. Joudun myymään perheemme kodin, jos en löydä uutta työtä pian.
Osalla leikkaukset ja työpaikan menetykset voi vaikuttaa esimerkiksi puolustustahtoon. Miksi puolustaa maata, joka tekee sinulle näin.
Meidän perhe samassa tilanteessa. Puoliso irtisanottiin hyvästä työstä kuntasäästöjen takia ja irtisanomisaika on vain kuukauden. On meillä jonkin verran säästöjä, mutta jos ei uutta työtä nyt löydy, niin joudumme myymään kodin, jossa lapset ovat koko elämänsä asuneet. Sen sijaan että saatiin perheenä viettää todella tarvittua kesälomaa, niin nyt etsitään surkeassa suhdanteessa töitä ja yritetään saada talo myyntikuntoon.
Siten että pääkaupunkiseudulla tulee olemaan taas yksi hoitaja vähemmän, enkä ole muuten ainoa joka muuttaa muualle. Ai niin, mutta minähän olen paskaduunin tekijä joten ei väliä. Ei ne lääkärit kuitenkaan niitä teidän äitien pyllyjä pese tai anna syöpäsairaalle lapsiparalle kipulääkettä. Sen paskaduunin tekee hoitajat, mutta älkää huoliko, saatte parempia ulkomaalaistaustaisia tilalle ainakin vähäksi aikaa! Siinä vaan on aina pieni jännitys, että ymmärtääkö se hoitaja sitä syöpäsairasta lapsiparkaa ollenkaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa?
Paskanko sillä on väliä kun me ollaan täällä Suomessa? Voi helvetti sä oot nuija. Joka ikinen sun kommentti samanlaista paskaa.
Aika monen suomalaisen vaikka tämä pellehallitus väittää ajavansa suomalaisten etua.
Lapsia ei kannata tehdä, ihan näin yksiselitteisesti.