No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Ei edes tarvitse hallituksen määräillä, kun orjat ja lampaat ovat nöyriä hallitukselle. Kaikenlaista kyykytystä on tullut. Kyllä köyhän simputtaminen on pop. Viimeksi tänään piti räjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein jos työt ei maita
Työtä ei ole tarjolla!
Oletko huomannut uutiset: työllisten määrä supistuu, työpaikkojen määrä vähenee.
Vasta eka vuosi hallituskautta takana. Tukiin ei tule vuosiin indeksikorotuksia, paitsi toimeentulotukeen, mutta sitähän eivät kaikki saa. Silti vuokrat, sähkönhinta, ruoanhinta, kaikki tulevat nousemaan. Veikkaan, että tukia tullaan vielä leikkaamaan lisääkin, kun suomalaiset sietävät näitä näin hiljaisesti.
Minusta tuli köyhä yksinhuoltaja. Asumistuesta leikattiin 200 euroa eikä ole rahaa enää yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen livistänyt verojen maksamisesta kikkailulla joten rahaa kyllä riittää edelleen. Julkisella terveydenhuoltoon on todella hidasta päästä mutta ei mulla muita ongelmia ole
Kyllä sinne julkiseen pääsee, kun on tiukka ja puolustaa temperamenttisesti omia oikeuksiaan. Mullekin sanoivat ettei ole aikoja, että joskus ensi vuonna jne. kas kun hieman vaatii oikeuksiaan, aika löytyikin seuraavalle viikolle. Mulle meinasivat laittaa kiirellisen ajan puolen vuoden päähän, niin ei todellakaan sopinut. Suutuin ihan kunnolla.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa?
Sukulaiset huolehtivat, erilaisilla rikoksilla, usein on myös enemmän töitä tarjolla, on enemmän hyväntekeväisyyttä, kerjäämällä (lapsia saatetaan vammauttaa jotta saataisiin enemmän rahaa), myymällä itseään (ihmiskauppa kukoistaa), kauppaamalla elimiään jne. Ne, jotka eivät pärjää kuolevat.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa?
Niin, ja hyvinkö menee niissä maissa. Ei ole slummeja, asunnottomia, prostitutiota, lapsirikollisia, siltojen alla asuvia, sairaita vailla hoitoa, vanhuksia heitteillä.
Mitenkähän ne pärjää, just.
Vuodessa tuloni ovat pudonneet noin 10 000€. Osa suoraan maksettavan palkan pienenemisenä (kaikki bonukset ja palkanlisät ovat jääneet pois), osittain nousseena veroprosenttina. Asuntolainan korko on noussut, samoin ruuan hinta. Kaikki pienet hinnannousut kumuloituvat.
Miten se on vaikuttanut?
Kaikki ylimääräinen kulutus on loppunut. Ei kahvilakäyntejä, ei vaateostoksia kuin pakon edessä, ei matkustelua, ei MITÄÄN, millä aikaisemmin työllistin omalta osaltani paikallisia yrittäjiä. Pesuhuoneremppa siirtyi hamaan tulevaisuuten, en osta kesäkukkia pihaan.
Jos vielä vuosi sitten ei tarttenut ruokakaupassa säästellä, niin nyt onkin tiukka linja. Kalaa ja lihaa vain tarjouksesta/alennettuna, ei omenoita ja banaaneja kummempia hedelmiä.
Onko riittävän konkreettista?
Mihinköhän Suomi aikoo Suomen köyhät ajaa? Tosiasiallisesti on kysymys tulonsiirroista. Kun Suomella on rahat vähissä, niin suomalaisilta köyhiltä otetaan, jotta rikkaampien elintaso ei aivan romahda.
Ei saanut työttömäksi joutuessa ansiosidonnaista ennen kuin lomarahakausi ohi, ja ansiosidonnainen vain 3 kk. Vaikuttaa tosi paljon ja tosi negatiivisesti pärjäämiseen kun muutenkin tiukilla. En anna ikinä noita päätöksiä anteeksi! Sulaa hulluutta nuo päätökset!
Meillä opiskelijapoika muuttaa takaisin kotiin, ei halua ottaa lainoja tappiin asti. Hänellä työ vaikuttaa tästä kuusta lähtien muuten asumistukeen niin, että se työn tekeminen on aivan plus miinus nolla. Järjetöntä. Työtä pitäisi tehdä ihan hillitön määrä viikossa, että se enää kannattaisi, mutta se taas ei onnistu opintojen vuoksi.
Itsellä lähtee puolestaan asumistuki kokonaan pois. Minulla kävi kuitenkin erinomainen tuuri ja sain ihan puskista paremmin palkatun työn omalta alaltani (matalapalkka-ala kuitenkin, kuulemma yhteiskunnan toiminnan kannalta silti kriittisen tärkeä...) joten pysty kompensoimaan. Joudun silti perimään pojaltani pientä vuokraa, mitä varten hän joutuu nostamaan vähäsen lainaa ja tietenkin jatkaa työssään myös, josta saa sen pari saturaista kuussa.
Suomen nolo taloustilanne korjaantuu ainoastaan lisäämällä työllisten määrää ja leikkaamalla kelan asumis ja työttömyys tukia. Töitä löytyy monelta alalta joten ihan turha uhriutua ja selittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli köyhä yksinhuoltaja. Asumistuesta leikattiin 200 euroa eikä ole rahaa enää yhtään mihinkään.
Muista tarkistaa, onko oikeus toimeentulotukeen. Voi olla, vaikka olisi palkkatuloja.
Mä menin töihin ja saan kolminkertaisesti käteen sen mitä sain erilaisina tukina. Kiitos hallituksen että otin itseäni niskasta kiinni.
Orpo ja purran päiväuni on että vähävaraiset pelaa venäläistä rulettia revolverilla jossa on kuusi luotia.
Vierailija kirjoitti:
Suomen nolo taloustilanne korjaantuu ainoastaan lisäämällä työllisten määrää ja leikkaamalla kelan asumis ja työttömyys tukia. Töitä löytyy monelta alalta joten ihan turha uhriutua ja selittää muuta.
No todellakin, mutta jos tarvitsee sitä terveydenhoitoa, jotta voi olla työkykyinen. Sitten on hankalaa, jos seuraava lääkärinaika irtoaa vasta puolen vuoden päähän ja joutuu johonkin jonoon. Minäkin nyt makaan aika monta päivää viikosta kovien kipujen ja väsymyksen takia, niin pitää hoitaa ensin se työkunto, jotta voi jatkaa kokopäivätyössä.
Minulta työssäkäyvältä ja ahkeralta yksinhuoltajalta lähtee asumistuki syyskuussa kokonaan. Sen vaikutus on sellainen, että kaikki mahdollinen kulutus loppuu ja lasten liikuntaharrastukset loppuvat myös tähän kesään. Yritän hankkia äkkiä vielä esim. talvivaatteita nyt sekä rillit itselleni. Pian sellaisiin ei enää ole varaa.
Työssäkäynti kannattaa. Juu ei. Katastrofaalisen paska hallitus, näin sitä ahkeruudesta palkitaan!
Eihän nykyhallituksesta valita kuin tuilla eläjät.
Siinäkin on onnellisempi lopu ja inhimillisemmät tapahtumat kuin Suomen kansalla.