Miten välttää ostaja huijarit Torissa?
Tori.fi:ssä on paljon artikkeleita myyjien huijauksista, mutta en saanut paljon tietoa ostajien huijauksista.
Olen hiljattain myymässä poikani vanhoja vaatteita ja sain sähköpostia (ei tori.fi viestissä), että hän on kiinnostunut ja hän sanoi tekevänsä toridiilin.
Hän lähetti minulle linkin ja pyysi minua klikkaamaan laittaa tietoni ja sanoi, että hän on maksanut ja minun tarvitsee vain syöttää tietoni. Sivu näyttää siltä että se on tori.fi:stä. Se, mikä hälytti minua, kun klikkailin linkkiä, on se, että se kysyy kaikkia luottokorttitietojani, mukaan lukien cvc, ja ihmettelin, miksi se tarvitsee cvc:tä, jos olen saamassa rahaa.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Tietääkö kukaan miten toridiili toimii? En saanut tori.fi:ssä mitään ilmoitusta hupparin tarjouksesta, jonka hän sanoi ostavansa, joten epäilen, että kyseessä on feikki?
Pitäisikö minun piilottaa profiilitietoni Torissa? Jos teen niin, ostajat luulevat minua huijariksi. Nykyään on niin vaikeaa myydä netissä, kun on niin paljon huijareita.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerin virhe on viedä tavara, puhelin tms. jonnekin yleiselle parkkipaikalle näytille.
Siinä kohtaa tulisi hälytyskellojen viimeistään soida.
Miksi? Ryöstääkö ne tavaran?
Kyllä.
Pleikkarin ostaja surmattiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6dd5c0d0-2ee3-4b81-a346-ee25ef6fede0
toridiilin ovat löytäneet huijarit. Sanovat että tuotteessa on vika, saavat pitää tuotteen ja rahat... ei kannata enää myynti torissa. Vinted toimii.
Nouto ja käteismaksu tai mobilepay niin vaikea huijata. Toridiilillä huijaaminen helpointa. Menetät tavarat etkä saa rahoja.