Miksi tupakoit?
En ollut uskoa korviani kun kaupassa edelläni asioinut mies osti röökiä ja ilmeni että tavallinen aski maksaa nykyään yli kympin. Miten seinähullu pitää olla että kaataa tuollaisia summia syövän hankkimiseen? Kaupan päälle vielä sitten haiset ihan hirveälle.
Kommentit (122)
Tupakoin siksi, että saan aamuisin yskittyä kaikki kuonat pois keuhkoputkista, jota sinne yöllä kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Poltan koska pidän siitä. Maku, haju ja nikotiinin vaikutus.
Kun ensimmäistä kertaa teiniä vedin henkeeni niin oli kuin olisin tullut kotiin.
Nyt olen polttanut yli 40 v.
Joo ja keuhkot on muuten kunnossa. Viime vuonna oli just kuvaukset (työpaikan pakollinen tarkastus).
Muita päihteitä en juurikaan käytä. Alkoholia tuli nuorempana juotua mutta älysin lopettaa kun se vaikuttaa epämiellyttävästi. Pienikin määrä pistää pään sekaisin. Kai se on aivokemiasta kyse.
Lisäisin tähän vielä: olen ihan ok näköinen ikäisekseni, en ryppyinen tai muutakaan. Olen pian 60-v.
Mielenkiintoinen tutkimustulos: jos on polttanut väh.21 tupakointivuotta eikä ole saanut mitään hengitystie- tai keuhkosairauksia, ei 95% todennäköisyydellä niitä saa lainkaan.. 1 tupakointivuosi=aski/pv vuoden ajan.
Nyt tutkivat geenejä että mistä moinen johtuu.
Kun tämän aivan asiallisen tutkimustuloksen kertoo jollekin alkaa kauhia öyhötys, vaikka se on ihan validi tieto. Enkä sano tätä perustellakseni mitään.
Ihmettelen samaa.
Esim. Hoitoalalla olevat nuoret seisoo röökillä joka välissä.
Ilmeisesti palkka on kohdillaan, kun sitä riittää vetää savuna ilmaan.
Eikä pahemmin välitetä terveydestä, vaikka tietoa pitäis koulutuksen myötä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 40 vuotta kestäneen tupakointini 3 vuotta sitten vieroituslääkkeen avulla ja lopetus tapahtui helposti eikä ole tupakkaa enää sen jälkeen ole mieli tehnyt. Yksi vahva syy tupakoinnin lopettamiseen oli raha, jota paloi kuukaudessa tupakointiin n. 300 euroa. En uskalla edes ajatella miten paljon rahaa olen tuprutellut taivaan tuuliin 40 vuoden aikana. Sanomattakin selvää, että tupakoinnin lopetuksen myötä myös terveydentila koheni huomattavasti. Vieroituslääkkeen olemassa olo selvisi minulle vasta julkisessa terveydenhuollossa terveystarkastuksen yhteydessä ja olisin todennäköisesti harkinnut lopetusta jo aiemmin jos olisin lääkkeestä tiennyt.
Onkin enemmän kuin rikollista,ettei terveydenhuollossa kerrota tupakoitsijalle tällaisen lääkityksen mahdollisuudesta. Ei kerrota siis mahdollisesta hoitokeinosta,mutta sen sijaan kirja
Kuulostaa ihan normaalilta masennuslääkkeeltä, jonka haittavaikutuksia on itsemurha, kaljuuntuminen, täydellinen elinikäinen impotenssi, psykoosi, ummetus ja ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli askia olisi vitosen päivässä. Jättää jonkin kahvikupin tai pullan tms ostamatta. Eihän 35€ viikossa nyt kovin paljon ole kuitenkaan.
No onhan se nyt noin 1700 euroa vuodessa. Itse poltin 2 askia päivässä, eli tuon voi kertoa neljällä 6800 euroa vuodessa. Nyt ollut 6 vuotta polttamatta ja oli elämäni paras päätös lopettaa. Mutta en minä ketään tuomitse tupakoinnista, jokainen saa poltella jos huvittaa.
Tiesitkö, että tupakka ei rentouta vaan lisää stressiä, ahdistuneisuutta, hengittäminen on vaikeampaa, ajatus ei kulje, pää tuntuu tunkkaiselta, taudit tarttuu helpommin kun tupakka vie vastustuskyvyn? Tupakka myös vie ajattelukyvyn!
Riippuu ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, suomalainen maksaa vaikka satasen, että naapuri köyhtyy euron, mutta että ihan nii-inkin ty h miä, että aiheuttavat itselleen jopa syövän, että vain pääsevät näkemään naapurin vttuuntuneen ilmeen!
Sinä taidat olla ainut jolla se vttuuntunut ilme täälläkin on! :D kannattaa etsiä joku rakentavampi tapa purkautua vaikkei tupakointi olisikaan se sinun juttusi rentoutumiseen, koska verisuonihan tuollakin menolla kuule poksahtaa!
Onkohan sinulla jokin mt-ongelma jos et kykene rentoutumaan ilman tupakkaa? Pitäiskö mennä hoitoon?Tupakka muuten ei rentouta vaan lisää ahdistuneisuutta ja stressiä!
Jaa, no sinä et selkeästi ole koskaan polttanut. Tupakointi nimenomaan rentouttaa ja helpottaa stressiä ja ahdistusta. Toisille saman tunteen antaa syöminen.
Kun on oikein kova stressi ja kaikki v*tuttaa, niin kummasti helpottaa, kun pääsee ulos istumaan alas ja polttamaan savukkeen kaikessa rauhassa. Se todella rauhoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa.
Esim. Hoitoalalla olevat nuoret seisoo röökillä joka välissä.
Ilmeisesti palkka on kohdillaan, kun sitä riittää vetää savuna ilmaan.
Eikä pahemmin välitetä terveydestä, vaikka tietoa pitäis koulutuksen myötä olla.
Eka RöökiRaisa laittoi jo alapeukun.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska voin, ja mulla on jo tarpeeksi rahaa.
Rahalla et voi kuitenkaan syöpääsi parantaa Kun syöpä tulee niin se on siinä! Rahalla sitä ei korjata vaan se on sitten menoa!
Isoisäni poltti 64 v. Kuoli 81-v perinnölliseen syöpään. Ehti oleen polttamatta 2 v.
Olen polttanut 5Ov, en ole lakkoa pitänyt, iso aski riittää melkein viikoksi, 11,5Oe.
Winston Churchill ja Jean Sibelius kuolivat molemmat 91-vuotiaina vaikka polttivat runsaasti sikareita ja juovat runsaasti alkoholia ja olivat selvästi ylipainoisia.
Miksi pitäisi elää terveellisesti?
Olen nikotiiniriippuvainen, turha tässä selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsistyminen. Kuntoilu ja kotona oleminen eivät juurikaan anna mielen virikkeitä.
Keuhkokuume, keuhkosyöpä, keltaiset hampaat, ennen aikojaan rypistynyt ja harmaa naama, syöpäpatti suussa ja eturauhasissa syöpä antavat sopivasti elämään jännitystä, menoa ja pöhinää? Elämään tulee sopivasti jännitystä kun pääsee kuolemaan nuorempana syöpään? Aiheutat itsellesi vaikka syövän, jotta pääset näkemään naapurin vttuuntuneen ilmeen?
Ylipaino altistaa yhtä lailla syöville. Tupakointi vähenee, mutta syövät vain lisääntyvät sitä tahtia, kun kansa lihoo.
-Mitä enemmän kehossa on rasvaa, sitä suurempi todennäköisyys ihmisellä on sairastua joihinkin seuraavista syöpämuodoista: suolistosyöpä (paksu- ja peräsuoli), maksasyöpä, ruokatorvensyöpä, haimasyöpä ja sappirakkosyöpä sekä naisilla lisäksi rintasyöpä (vaihdevuosien jälkeen), kohdun limakalvon ja munasarjojen syöpä.
Kehon liiallinen rasvamäärä nostaa syöpäriskiä todennäköisesti niin, että se lisää tulehdusalttiutta ja joidenkin kasvutekijöiden ja hormonien toimintaa, mikä vuorostaan helpottaa syöpäsolujen kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Winston Churchill ja Jean Sibelius kuolivat molemmat 91-vuotiaina vaikka polttivat runsaasti sikareita ja juovat runsaasti alkoholia ja olivat selvästi ylipainoisia.
Miksi pitäisi elää terveellisesti?
Hyvin sanottu
Tupakoin, jotta saisin keuhkosyövän tai vähintään keuhkoahtaumataudin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihottavista herkuista pakko kysyä samaa. Ostat kalliilla ja paskot ulos. Silti lihot. Mitä järkeä?
On se vaan klassikko, kun tupakoitsijat kuvittelevat elintarvikkeiden olevan verrannollisia myrkkykääröön.
Alkoholikin on tupakointia pienempi paha. Mitä nyt vaan kännissä riehuu, mutta eipä myrkytä muita; ainoastaan itseään
Koita kestää. Vain miten selvisit ajasta ennen 2000-lukua, kun vielä huomattavasti useampi poltti ja vieläpä sisätiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Sitä syöpää kyllä on nykyään joka toisella, vaikka eläisivät miten terveellisesti. Nykyään joka paikka on täynnä muovia ym. ja ihmisen veressä on sinne kuulumattomia raskasmetalliyhdisteitä tai jotakin sen suuntaista jatkuvasti. Miten ajattelisit tuollaisten pienten sivuseikkojen vaikuttavan esim. syöpäsairauksiin? Kyllä niillä varmasti joku syy-yhteys on. Myös eräät rokotteet joista ei saa mitään negatiivista puhua, niin kummasti on monet sairaudet vaan alkanut äkkiä yleistymään. Näen itse näissä yhteyden keskenään. Rokotteet on okei, mutta niitä kuuluu tutkia vuosikymmeniä. Itsekin tyhmänä painostuksen takia otin yhden rokotteen. Poltan sätkätupakkia sen takia kun olen riippuvainen siitä. Olen kyllä usein koittanut lopettaa, mutta kaikille se ei ole niin helppoa. Tupakin hinnan nostaminen ei vaikuta siihen, että käytetäänkö sitä. Olisitte enemmän huolissaan tuosta alkoholikulttuurista ja sen hypettämisestä. Tupakan takia harvoin jo
Jep. On se kumma miten sitä ennen oikein selvittiin... nyt halutaan kieltää kaikki.
Tapaan työssäni paljon 65-85 vuotiaita ihmisiä, rehellisesti, ei näistä tuomitsevista kauhisteluista ehkä uskoisi, mutta tupakoitsijoiden ja savuttomien terveydentilassa ei vaikuta olevan juurikaan eroa :D He jotka ei polta ovat yleensä tuhdimmassa kunnossa, polttajilla taas on keltaisemmat hampaat, siinäpä oikeastaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 40 vuotta kestäneen tupakointini 3 vuotta sitten vieroituslääkkeen avulla ja lopetus tapahtui helposti eikä ole tupakkaa enää sen jälkeen ole mieli tehnyt. Yksi vahva syy tupakoinnin lopettamiseen oli raha, jota paloi kuukaudessa tupakointiin n. 300 euroa. En uskalla edes ajatella miten paljon rahaa olen tuprutellut taivaan tuuliin 40 vuoden aikana. Sanomattakin selvää, että tupakoinnin lopetuksen myötä myös terveydentila koheni huomattavasti. Vieroituslääkkeen olemassa olo selvisi minulle vasta julkisessa terveydenhuollossa terveystarkastuksen yhteydessä ja olisin todennäköisesti harkinnut lopetusta jo aiemmin jos olisin lääkkeestä tiennyt.
300€ x 12 x 40 = 144 000€ ja jos olisit ostellu näillä osakkeita keskim korko 7% niin....no en viitsi enempää käännellä veistä..
Koska MINÄ haluan ja nautin siitä. Vähän sama juttu kuin tuo hajusteyliherkkyys. Jos et pidä tupakan hajusta, niin miksi mun pitäisi siitä välittää? En kuitenkaan myrkytä sinua polttamalla vieressäsi ja pakota sinua sitä hengittämään. Ja syöpä nyt voi tulla tai olla tulematta.