Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tupakoit?

Vierailija
15.07.2024 |

En ollut uskoa korviani kun kaupassa edelläni asioinut mies osti röökiä ja ilmeni että tavallinen aski maksaa nykyään yli kympin. Miten seinähullu pitää olla että kaataa tuollaisia summia syövän hankkimiseen? Kaupan päälle vielä sitten haiset ihan hirveälle.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska voin, ja mulla on jo tarpeeksi rahaa.

Vierailija
62/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli askia olisi vitosen päivässä. Jättää jonkin kahvikupin tai pullan tms ostamatta. Eihän 35€ viikossa nyt kovin paljon ole kuitenkaan.

No onhan se nyt noin 1700 euroa vuodessa. Itse poltin 2 askia päivässä, eli  tuon voi kertoa neljällä 6800 euroa vuodessa. Nyt ollut 6 vuotta polttamatta ja oli elämäni paras päätös lopettaa. Mutta en minä ketään tuomitse tupakoinnista, jokainen saa poltella jos huvittaa.

Tiesitkö, että tupakka ei rentouta vaan lisää stressiä, ahdistuneisuutta, hengittäminen on vaikeampaa, ajatus ei kulje, pää tuntuu tunkkaiselta, taudit tarttuu helpommin kun tupakka vie vastustuskyvyn? Tupakka myös vie ajattelukyvyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla et voi kuitenkaan syöpääsi parantaa Kun syöpä tulee niin se on siinä! Rahalla sitä ei korjata vaan se on sitten menoa!

Vierailija
64/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli askia olisi vitosen päivässä. Jättää jonkin kahvikupin tai pullan tms ostamatta. Eihän 35€ viikossa nyt kovin paljon ole kuitenkaan.

No onhan se nyt noin 1700 euroa vuodessa. Itse poltin 2 askia päivässä, eli  tuon voi kertoa neljällä 6800 euroa vuodessa. Nyt ollut 6 vuotta polttamatta ja oli elämäni paras päätös lopettaa. Mutta en minä ketään tuomitse tupakoinnista, jokainen saa poltella jos huvittaa.

Tiesitkö, että tupakka ei rentouta vaan lisää stressiä, ahdistuneisuutta, hengittäminen on vaikeampaa, ajatus ei kulje, pää tuntuu tunkkaiselta, taudit tarttuu helpommin kun tupakka vie vastustuskyvyn? Tupakka myös vie ajattelukyvyn!

Vastasitko nyt oikeaan viestiin? Siis minä olen lopettanut 6 vuotta sitten. Tuo, että sanoin että jokainen poltelkoon jos haluaa tarkoittaa, etten minä ole kieltämässä ihmisiltä omia valintoja.

Vierailija
65/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka vie vastustuskyvyn ja helpommin tarttuu sitten koronakin kuten keuhkokuumekin siinä hengitellessä kemikaali-ja myrkkycoctailia itseesi!

Vierailija
66/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, suomalainen maksaa vaikka satasen, että naapuri köyhtyy euron, mutta että ihan nii-inkin ty h miä, että aiheuttavat itselleen jopa syövän, että vain pääsevät näkemään naapurin vttuuntuneen ilmeen!

Sinä taidat olla ainut jolla se vttuuntunut ilme täälläkin on! :D kannattaa etsiä joku rakentavampi tapa purkautua vaikkei tupakointi olisikaan se sinun juttusi rentoutumiseen, koska verisuonihan tuollakin menolla kuule poksahtaa!

Onkohan sinulla jokin mt-ongelma jos et kykene rentoutumaan ilman tupakkaa? Pitäiskö mennä hoitoon?Tupakka muuten ei rentouta vaan lisää ahdistuneisuutta ja stressiä!

Mulla on kaikki oikein hyvin, sinusta olen enemmän huolissani! :)

Vierailija
67/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasitko nyt oikeaan viestiin?

Ei se vastannut oikeaan viestiin, joku ongelma tuolla poloisella! :(

Vierailija
68/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla et voi kuitenkaan syöpääsi parantaa Kun syöpä tulee niin se on siinä! Rahalla sitä ei korjata vaan se on sitten menoa!

Parempi siis polttaa nyt kun vielä voi.

Vierailija
69/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyinen naama, harmaa iho, tunkkainen, ahdistunut ja stressaantunut olo, ajatus ei kulje, hengitys ei kulje, jalat ei kulje, kädet ei liiku, likaiset seinät, ummehtunut ilma, keuhkot täynnä limaa ja mustaa myrkkyä, jalat pistelee, kädet pistelee, yskä, pyörryttää, oksettaa, ihanaa pöhinää, vai mitä?

Vierailija
70/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, suomalainen maksaa vaikka satasen, että naapuri köyhtyy euron, mutta että ihan nii-inkin ty h miä, että aiheuttavat itselleen jopa syövän, että vain pääsevät näkemään naapurin vttuuntuneen ilmeen!

Sinä taidat olla ainut jolla se vttuuntunut ilme täälläkin on! :D kannattaa etsiä joku rakentavampi tapa purkautua vaikkei tupakointi olisikaan se sinun juttusi rentoutumiseen, koska verisuonihan tuollakin menolla kuule poksahtaa!

Onkohan sinulla jokin mt-ongelma jos et kykene rentoutumaan ilman tupakkaa? Pitäiskö mennä hoitoon?Tupakka muuten ei rentouta vaan lisää ahdistuneisuutta ja stressiä!

Mulla on kaikki oikein hyvin, sinusta olen enemmän huolissani! :)

Pitäisköhän sulle varata aika jonnekin ammattiauttajalle jos ei rentoutua osaa ilman tupakkaa ja et ilmeisesti tiedä miten voi laihduttaa?Koulun tupakkavalistuskin jäänyt aika puutteelliseksi, oletko lintsannut tunneilta? Sulla lienee jotain elämänhallintaongelmia ja yleissivistyksessä puutteita kun et kykene rentoutumaan.

Vierailija
71/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin 40 vuotta kestäneen tupakointini 3 vuotta sitten vieroituslääkkeen avulla ja lopetus tapahtui helposti eikä ole tupakkaa enää sen jälkeen ole mieli tehnyt. Yksi vahva syy tupakoinnin lopettamiseen oli raha, jota paloi kuukaudessa tupakointiin n. 300 euroa. En uskalla edes ajatella miten paljon rahaa olen tuprutellut taivaan tuuliin 40 vuoden aikana. Sanomattakin selvää, että tupakoinnin lopetuksen myötä myös terveydentila koheni huomattavasti. Vieroituslääkkeen olemassa olo selvisi minulle vasta julkisessa terveydenhuollossa terveystarkastuksen yhteydessä ja olisin todennäköisesti harkinnut lopetusta jo aiemmin jos olisin lääkkeestä tiennyt.

Onkin enemmän kuin rikollista,ettei terveydenhuollossa kerrota tupakoitsijalle tällaisen lääkityksen mahdollisuudesta. Ei kerrota siis mahdollisesta hoitokeinosta,mutta sen sijaan kirjataan törkeitä tekstejä pt-asiakirjoihin,jopa lastensuojeluilmoituksia yritetään tällä perusteella saada aikaiseksi ja aivan riippumatta siitä,kuinka monesti tupakoitsija on eri keinoilla yrittänyt lopettaa. 

Vierailija
72/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryppyinen naama, harmaa iho, tunkkainen, ahdistunut ja stressaantunut olo, ajatus ei kulje, hengitys ei kulje, jalat ei kulje, kädet ei liiku, likaiset seinät, ummehtunut ilma, keuhkot täynnä limaa ja mustaa myrkkyä, jalat pistelee, kädet pistelee, yskä, pyörryttää, oksettaa, ihanaa pöhinää, vai mitä?

Jos susta se on ihanaa pöhinää niin olkoon vaan, mutta ei me muut kyllä osata sanoa et mikä kaikki sua nyt sitten vaivaa.

Vierailija
73/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla jokin mt-ongelma jos et kykene rentoutumaan ilman tupakkaa? Pitäiskö mennä hoitoon?Tupakka muuten ei rentouta vaan lisää ahdistuneisuutta 

kaikilla on omat metodinsa ja haasteensa, sullakin sen verran isoja haasteita että jotain kannattais niillekin ehkä tehdä!

Vierailija
74/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin 40 vuotta kestäneen tupakointini 3 vuotta sitten vieroituslääkkeen avulla ja lopetus tapahtui helposti eikä ole tupakkaa enää sen jälkeen ole mieli tehnyt. Yksi vahva syy tupakoinnin lopettamiseen oli raha, jota paloi kuukaudessa tupakointiin n. 300 euroa. En uskalla edes ajatella miten paljon rahaa olen tuprutellut taivaan tuuliin 40 vuoden aikana. Sanomattakin selvää, että tupakoinnin lopetuksen myötä myös terveydentila koheni huomattavasti. Vieroituslääkkeen olemassa olo selvisi minulle vasta julkisessa terveydenhuollossa terveystarkastuksen yhteydessä ja olisin todennäköisesti harkinnut lopetusta jo aiemmin jos olisin lääkkeestä tiennyt.

Onkin enemmän kuin rikollista,ettei terveydenhuollossa kerrota tupakoitsijalle tällaisen lääkityksen mahdollisuudesta. Ei kerrota siis mahdollisesta hoitokeinosta,mutta sen sijaan kirjataan törkeitä tekstejä pt-asiakirjoihin,jopa last

Kys lääke ollut lienee champix, sitä ei ole ollut saatavilla maailman tilanteen takia pariin vuoteen eivätkä tiedä milloin tuleekaan. Normaaliaikoina lääkärissä kerrottiin siitä ja tarjottiin sitä kyllä. Tehokas se tupakointiin on, mutta kallis ja monille sopimaton koska sivuvaikutukset voi pahimmillaan olla tupakointia pahemmat kuten itsetuhoisuutta jne.

Vierailija
75/122 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan kunnioittaa etelä-amerikan sorrettuja alkuperäiskansoja.  Tupakointihan on siellä ollut ikivanha tapa ja sillä oli suuri kulttuurillinen asema tärkeänä juttuna.  Tupakoimalla arvostan heitä ja samalla protestoin länsimaista kolonialismia vastaan.  

Vierailija
76/122 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut muutaman kuukauden kokonaan tupakoimatta ja tänään poltin yhden. Ihan kirjaimellisesti meni hermot kunnolla ja nikotiinipurkasta ei ollut mitään apua itsensä hillitsemiseen, kun tietyllä tavalla kävi tunteet kuumana. Kyllä se rööki mukavasti rauhoitti. Ehkä taas pärjää pari kuukautta ilman, kunnes menee tunteisiin. << Mene terveyskesukseen saat sv-läkeet 3 kukautta ja olet lopulisesti irti savukeista.Lääken aloitus saat tupakoida,tupakka jää siinä itsestään pois.Mutta 3kk  SV-lääke satsi  on syötävä loppuun.

Vierailija
77/122 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa lukea tätä täysin järjetöntä puolustelua ja kiukuttelua kun palstan röökaajilla menee tunteisiin. Joku vielä oikein uhoaa kostavansa jotain sillä että polttaa. Onpa nerokasta kerta kaikkiaan. <<<Samaa mieltä.Tupakoinin lopetuksen on SV-lääkeet niitä sv-reseptejä saa jopa hammaslääkärilt,kuin työpaikka terveyskeskus lääkäreitä.Nykyisin on erimerkisiä nekin.Ei vain 1 SV-lääke-Tupakoi ihan rauhassa mutta noudata talojen tupakointi kieltoa.Moni poltaa salaa kerostaloissa asunot,parvekeet : Luulen ei haise,ei häiritse.Syystä ne tupakointi kiellot kerrostaloissa,julkiset paikat ravintolat ymm tehty.Ei kiusaksi tupakoitsijoille.

Vierailija
78/122 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tupakointi välttämättä aiheuta syöpää.

Vierailija
79/122 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan koska pidän siitä. Maku, haju ja nikotiinin vaikutus.

Kun ensimmäistä kertaa teiniä vedin henkeeni niin oli kuin olisin tullut kotiin.

Nyt olen polttanut yli 40 v.

Joo ja keuhkot on muuten kunnossa. Viime vuonna oli just kuvaukset (työpaikan pakollinen tarkastus).

Muita päihteitä en juurikaan käytä. Alkoholia tuli nuorempana juotua mutta älysin lopettaa kun se vaikuttaa epämiellyttävästi. Pienikin määrä pistää pään sekaisin. Kai se on aivokemiasta kyse.

Vierailija
80/122 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocksit lintassa, haiseva tupakkatakki päällä taaperretaan (myös ylipainoisena) ulos röökille ja valitetaan kun elämä sortaa ja rahaa ei ole.PAITSI 14 euroa maksavaan askiin :D Tupakointi on idioottien harrastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan