Niksi peitätte lastenvaunujen kopan erilaisilla räteillä?
Minua risoo nämä nykyajan nuoret äidit, jotka ovat kehitelleet mitä kummallisempia rättiviritelmiä lastenvaunujen koppaan ja jopa kannettavaan istuimeenkin. Miksi teette noin?
Kommentit (44)
Aurinko on vaarallinen vauvan herkälle iholle, koppa on hyvä suojata kevyesti, mutta pitää huolehtia siitä että vauvalle ei myöskään tule liian kuuma.
Talvella harson voi vaihtaa paksumpaan, jotta vauva saa suojaa kylmältä viimalta
Harso suojaa nukkuvaa vauvaa esim auringonpaisteelta, mutta olen samaa mieltä että rätit ovat nykyään todella paksuja joten lämpötila kohoaa vaarallisen kuumaksi lyhyessä ajassa ja jos ei lämpene niin ilma on äkkiä pelkkää hiilidioksidia. Eli käyttäkää vaan niitä rättejä mutta ohuita ja hengittäviä!
Samaa ihmettelen, 80-luvulla neuvolassa sanottiin että olisi hyvä ulkoiluttaa kuomu alhaalla että lapsi saa raitista ilmaa Eri juttu on kun jätettiin pihalle nukkumaan, silloin oli vaunuverkko
Mikä siinä risoo? Niin on tehty jo vuosikymmeniä. Suojaa mm. Auringolta ja ei kukaan pärski ja yski suoraan vauvaan.
Päiväpeitteeseen kaikkia kivoja kuvioita niin vauvan on kiva herätä kivojen kuvioiden näkymiin =)
Kyl mullakin oli harso vaunuissa 2000 - 2002.
Aurinko, hyönteiset, viima, liikennepöly.
Et taida olla perheellinen.
Kesällä menee muös kaiken maailman öttiäisiä vaunuihin. Omat lapset yli parikymppisiä, mutta kyllä silloin pidettiin ohutta harsoa kuomun edessä.
Anna muiden elää niiden elämää, pääset niin paljon helpommalla kun et revi pelihousujas sellasten asioiden takia jotka ei vaikuta suhun mitenkään
No ihan kuule SUOJAKSI. Välitän vauvastani ja haluan suojata hänet ja antaa hänelle rauhan nukkua
Kannattaa mennä tutkituttamaan pääkoppa. Ei ole tervettä hermostua siitä, että äidit suojelevat lapsaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen, 80-luvulla neuvolassa sanottiin että olisi hyvä ulkoiluttaa kuomu alhaalla että lapsi saa raitista ilmaa Eri juttu on kun jätettiin pihalle nukkumaan, silloin oli vaunuverkko
Sain 80-luvulla kaksi lasta, ei tuollaisia silloin neuvolassa puhuttu.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin :D
Tämä palsta on kyllä ihan uskomaton lähde mitä erilaisimmille mielipahan lähteille. Varmaan kohta luemme kuinka jotakuta harmittaa että vastaantulijalla oli väärän väriset housut.
Hapen pitää kulkea ja ilman. Vain verkko tai säätö.
Vierailija kirjoitti:
Hapen pitää kulkea ja ilman. Vain verkko tai säätö.
Happi kulkee harson läpi vallan mainiosti. Sehän on hyvin harvaa kangasta.
Koska siellä vaunuissa on käkkäräpäinen mulkoilemassa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mullakin oli harso vaunuissa 2000 - 2002.
Harso on ihan eri asia kuin nykyään ihmeen monilla käytössä olevat paksut kankaat, varmasti kopassa vaikea hengittää sitä lämmintä tunkkaista ilmaa. Ohuempi harso paljon parempi.
Koska NIKSI-Pirkassa neuvottiin niin.