Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia "köyhyysruokia" teette?

Vierailija
14.07.2024 |

Minä teen aloo gobia. Se on edullista, terveellistä ja ennenkaikkea hyvää.

https://anna.fi/reseptit/aloo-gobi-kukkakaali-perunacurry

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän mielestänne on oikein köyhyysruoka? Ei ainakaan nämä luetellut, ovat aivan tavallisia arkiruokia. Luetelkaapa nyt sitten vaihteeksi myös rikkausruokia, mitä ne ovat?

Minulle on rikkausruokaa kala- ja liharuoat. Ja esim. Tortillat on rikkausruokaa, kun niihin tarvitaan kaikenlaisia valmiita sooseja ja maustepusseja.

Ap

Mitä ihmettä? Tortillat on halpoja, enkä koskaan ole mitään valmiita sooseja ostellut. Mausteita kyllä käytän, niitä on mulla kaapissa valmiina isoja purkkeja. Kun en tykkää mauttomista ruuista, niin mausteita on.

Jauheliha on kallista (en syö sianlihaa) ja tortillat on laimeita ilman sitä valmismaustepussia. Lisäksi tarvitaan salsaa, ranskankermaa, jalapenoja, kurkkua, salaattia, guacamolea ja oike

Tämä on yhtä kuin että olet kokkaustaidoton. Salsakin on yksi maailman helpoimmista tehtävistä sooseista. Ja mikä helkutin valmismaustepussi? Ne tortillat, minä ostan kaupasta, ovat pelkkiä vehnälättyjä.

Vierailija
82/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän mielestänne on oikein köyhyysruoka? Ei ainakaan nämä luetellut, ovat aivan tavallisia arkiruokia. Luetelkaapa nyt sitten vaihteeksi myös rikkausruokia, mitä ne ovat?

Minulle on rikkausruokaa kala- ja liharuoat. Ja esim. Tortillat on rikkausruokaa, kun niihin tarvitaan kaikenlaisia valmiita sooseja ja maustepusseja.

Ap

Vinkki nuukailijoille: Saarioisten Thousan Island -salaatinkastike sopii myös tortilloihin ja hampurilaisiin kastikkeeksi. Ei tarvi kalliita erikoissooseja. Ja paprikajauhe isossa purkissa ostettuna on hyvin edullista ja tuo hyvää täyteläistä makua ja kivaa väriä moneen ruokaan.

Meillä tortillat on monesti "jämäruokia", väliin uppoaa kanasuikaleitten jämät tai ilta-alesta ostetun grillibroilerin jämät, jauheliha

Tortilloihin laitetaan salsakastiketta, joka on halvempaa kuin tuo saarioisten salaatinkastike. Ihme vinkkejä taas.

Meillä salaatinkastike tulee halvemmaksi. Sitä on joka tapauksessa kotona, ja sitä kuluu hyvin pieni määrä per tortilla. Salsakastike pitäisi ostaa erikseen, ja siitä jäisi tähteeksi lähes koko purkillinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minkäänlaisia.syön työmaa ruokalassa ja tilaan kotia ruokaa.köyhäile iha yksinäs.

Vierailija
84/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä? Tortillat on halpoja, enkä koskaan ole mitään valmiita sooseja ostellut. Mausteita kyllä käytän, niitä on mulla kaapissa valmiina isoja purkkeja. Kun en tykkää mauttomista ruuista, niin mausteita on.

Jauheliha on kallista (en syö sianlihaa) ja tortillat on laimeita ilman sitä valmismaustepussia. Lisäksi tarvitaan salsaa, ranskankermaa, jalapenoja, kurkkua, salaattia, guacamolea ja oikeanlaisia tortillalättyjä. Ja 400 g paketti jauhelihaa riittää vain kahteen ateriaan.

Ap

Oikeaoppisesti sun pitää tehdä ne tortillalätyt itse - ja se on kyllä halpaa, teitpä sitten vehnä- tai maissitortilloja. Hifistelijöillä on tortillaprässi, mulla on vaan pulikka kaulimena.

Oletko katsonut, mitä siellä valmismaustepussissa on?

Mausteet (juustokumina, chilipippuri, valkosipuli, cayennepippuri (6,0%)), sipuli, rypälesokeri, suola, oregano, hiivauute, perunatärkkelys, paakkuuntumisenestoaine (piidioksidi), mausteuute (paprika).

Mausteet ja yrtit (paprika, valkosipuli, chilipippuri, korianteri, kurkuma, mustapippuri, sarviapila, juustokumina, oregano, fenkoli, rosmariini), sipuli, suola, hiivauute, sitruunamehujauhe, sokeri, paakkuuntumisenestoaine (piidioksidi).

Meillä on noita kaikkia ihan vakituisesti maustehyllyssä (=kaappi), paitsi hiivauutetta ja piidioksidia, ja sitruunamehujauheen tilallakin on vain sitruunamehua. Enkä kyllä laita tortillamausteeksi perunatärkkelystä.

(guacamole on pahaa, sitä ei tortillaan laiteta ollenkaan, mutta sen tilalla voi olla vaikka paputahnaa).

Tortillaan voi laittaa täytteeksi mitä vain, siellä ei tarvitse olla lihaa lainkaan, tai voi olla vaikka kalaa (vaikka niitä itseongittuja kaloja), sieniä, tofua, keitettyjä perunoita viipaloituna tms. On SINUN ongelmasi, jos et osaa tehdä ruokaa etkä osaa soveltaa, ja äärimmäisen hienostuneet makunystyräsi vaativat vanhaa nautaa tortillan väliin. Ei sinne oikeasti pitäisi edes laittaa jauhelihaa, jos lihaa käyttää, vaan se pitäisi olla hienosti suikaloitua lihaa.

Salsa on yksi helpommin tehtävistä maustekastikkeista, senkun pilkkoo omaan makuun sopivia kasviksia sekaisin. Maustaa oman maun mukaan ja tadaa! täydellinen salsa. Lempisalsani on raparperisalsa, se on puhtaasi kausiherkku, koska pakastetusta raparperista se ei ole yhtä hyvää. Ja raparperia saa ilmaiseksi kilotolkulla.

Vierailija
85/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jauheliha on kallista (en syö sianlihaa) ja tortillat on laimeita ilman sitä valmismaustepussia. Lisäksi tarvitaan salsaa, ranskankermaa

Ja mietipä, kun Ap:lla on jo lähes kaikki tortillansa mausteet jo valmiina Aloo Gobin takia, silti menee ja ostaa suhteessa kalliin mausteseospussin. Yhden kerran ostin itse ja huomasin, että turha tuota ostaa, kun omasta maustekaapista löytyy parempia mausteita.

Vierailija
86/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jauheliha on kallista (en syö sianlihaa) ja tortillat on laimeita ilman sitä valmismaustepussia. Lisäksi tarvitaan salsaa, ranskankermaa

Kaikki ei osaa. Ei silti vttuilemaan tartte alkaa.

Vierailija
87/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi kasvisruokaa, paistettiin kuorrutettuja kesäkurpitsaviipaleita. Todella herkullista oli. Lisänä oli uusi perunoita. Kaikki omasta maasta,

Vierailija
88/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran tuota aloo gobia, ja muistan vain että siihen tuli järjetön määrä sipulia, monta oikein. Hyvää oli. En oikein muista muita aineksia olleenkaan, vaikka tottahan toki niitä oli. Ehkä sipuli kävisi korvaamaan kikherneitä sille joka kysyi. Tuosta reseptistä on varmaan variaatioita.

Vierailija
89/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä viikonloppuna olen köyhäillyt. Perjantaina pyttistä uusista potkuista. Lisänä sipuli ja -60% lapulla ostettua juustoraastetta. Oikein hyvä mättö. Eilen keitin makaronia ja lisäsin soosiksi 2rkl smetanaa ja mustapippuria. Tänään paistoin 2 grillimakkaraa ja kolme munaa ja lisäsin sitä samaa juustoraastetta. Myös munat ja makkarat -60% alesta. Huomiseksi on sama setti ja päivälliseksi makaronimössö pekonilla ,60% alesta tietysti sekin ja sipulilla. Smetanaakin siihen on. Mikä mukavinta, ruuat ovat olleet tosi hyviä ja alle kympillä.

Vierailija
90/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja ketsuppia

Riisiä, herkkusieniä ja tomaattimurskaa

Kaalikeitto ilman lihaa sis. Porkkanaa, sipulia, selleriä ja kasvislientä

Pirkka kananuudelit joihin pakastekukkakaalia

Perunaa, suolaa ja oliiviöljyä

Kasvissosekeitto. Iso kattilallinen vaikka perunaa, porkkanaa, sipulia tai pakastevihanneksia. Pari prk kermaa ja kasvislientä

Vierailija
91/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa esitellään ihan normi arkiruokia köyhäilyruokana. Köyhäilyruoka on kaurapuuroa, hernaria, perunaa, maitokaalia.

Vierailija
92/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronia ja ketsuppia

Riisiä, herkkusieniä ja tomaattimurskaa

Kaalikeitto ilman lihaa sis. Porkkanaa, sipulia, selleriä ja kasvislientä

Pirkka kananuudelit joihin pakastekukkakaalia

Perunaa, suolaa ja oliiviöljyä

Kasvissosekeitto. Iso kattilallinen vaikka perunaa, porkkanaa, sipulia tai pakastevihanneksia. Pari prk kermaa ja kasvislientä

Tee tuo kasviskeittosi soseuttamatta, on helpompaa ja parempaa. Koska sopassa on sattumia, siinä on pureskeltavaakin eli ei tarvita lisäkeleipää yms extrahöystöä,

Vierailija
93/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa esitellään ihan normi arkiruokia köyhäilyruokana. Köyhäilyruoka on kaurapuuroa, hernaria, perunaa, maitokaalia.

Maitokaali uudesta kaalista vasta hyvää onkin. Meillä tehdään herkkuruoaksi joskus myös perunamaitoa, kerran tein oikein hifistelyversion, kun käytin maidon tilalla kermaa.

Vierailija
94/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, keitetty muna, suolaa ja liraus maitoa lautaselle. Mössätään ja syödään. Helppo ja halpa.

Vierailija
95/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin jos tietäisin mitkä on köyhyysruokia. Sukarin Topin mielestä aamupuuro liian vähillä mustikoilla.

Vierailija
96/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Epäköyhäilyruokaa on tortillat sillä tavalla valmistettuna kuin minä tykkään ne syödä. Voihan siihen valmistaa kaikki ainesosat itse, mutta minä en halua, joten teen tortilloja vain silloin, kun on rahaa. Te voitte laittaa täytteeksi perunaa tai mitä ikinä haluatte, itse syön siinä tapauksessa jotain muuta.

Ap

Vierailija
97/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat ja silliä. Jälkiruoaksi esim. appelsiini.

Vierailija
98/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipataa, kaurapuuroa, linssikeittoa. Kahta näistä syön ihan mielelläni.

Vierailija
99/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitistä kalakeitto. 

Eikö seitikin ole nykyään kallista?

Alle 8e/ noin 3L kattilallinen, missä on tillikin tuoretta ja mukana kalaliemikuutiot, pippuria, suolaa, kilo perunoita ja yksi 450g keittovihannespussi. Syön siitä 6 päivää lounaan. Muistaakseni seitipakaste oli 4,20e/450g

Kuusi päivää!!! Ruoka pitäisi syödä pois kolmantena päivänä, se ei säily hyvänä noin pitkään kylmässäkään.

Sen voi pakastaa annosrasioihin.

Vierailija
100/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jauheliha on kallista (en syö sianlihaa) ja tortillat on laimeita ilman sitä valmismaustepussia. Lisäksi tarvitaan salsaa, ranskankermaa, jalapenoja, kurkkua, salaattia, guacamolea ja oike

En ikinä laita mitään valmismausteseoksia, No en kyllä jauhelihaakaan tortilloihin. Laitan kanaa tai filettä. Niin ei ole kaa. Mulle isoin säästäväisyysteko on varmistaa, että ei jää ruokahävikkiä. Esim tänään löysin pakastimesta jo vanhentuneen hernepussin, ja jääkaapista avatun fetapurkin, joten päivän ateriakseni pussin pakasteherneitä fetakuutioilla. Ihan vaan ettei hävikkiä jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän