Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia "köyhyysruokia" teette?

Vierailija
14.07.2024 |

Minä teen aloo gobia. Se on edullista, terveellistä ja ennenkaikkea hyvää.

https://anna.fi/reseptit/aloo-gobi-kukkakaali-perunacurry

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savulohta ja Rieslingiä. 

Huomenna lammasta. 

Kuulostaa tosi köyhältä. 

Vierailija
62/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän mielestänne on oikein köyhyysruoka? Ei ainakaan nämä luetellut, ovat aivan tavallisia arkiruokia. Luetelkaapa nyt sitten vaihteeksi myös rikkausruokia, mitä ne ovat?

Minulle on rikkausruokaa kala- ja liharuoat. Ja esim. Tortillat on rikkausruokaa, kun niihin tarvitaan kaikenlaisia valmiita sooseja ja maustepusseja.

Ap

Vinkki nuukailijoille: Saarioisten Thousan Island -salaatinkastike sopii myös tortilloihin ja hampurilaisiin kastikkeeksi. Ei tarvi kalliita erikoissooseja. Ja paprikajauhe isossa purkissa ostettuna on hyvin edullista ja tuo hyvää täyteläistä makua ja kivaa väriä moneen ruokaan.

Meillä tortillat on monesti "jämäruokia", väliin uppoaa kanasuikaleitten jämät tai ilta-alesta ostetun grillibroilerin jämät, jauhelihan jämät, kasvisten ja hedelmien jämät, vähän juustopalasta raastetta ja tota salaatinkastiketta. On hyvää ja edullista. Yli jäävät tortillalätyt voi pakastaa, tai tehdä paistinpannulla quesadilloja (pannulle tortillalätty, päälle raastettua juustoa ja jotakin kinkkua/vast., päälle toinen tortillalätty. Paista kunnes juusto sulaa ja lätyt rapeita, leikkaa neljään osaan). Tortillalättyjä saa monesti alesta 1 €/paketti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon 350g pihvit, kermaperunat ja uunivihannekset. Punaviiniä pari lasillista.

Vierailija
64/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäressua

Mikä se on

Paistetaan kovettunutta leipää pannulla rasvassa ja maitoa sekaan.

Vierailija
65/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkispekkis. Eli ihan perunaa ja nakkia.

Vierailija
66/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keittoja. Jauhelihakeitoa marokkolaisittain tein juuri.

Focacciataikina on tekeytymässä. Paistan illalla. Rosmariinit kerään siihen omasta yrttipenkistä.

Vierailija
67/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-jauhelihalaatikkoa, juuressosekeittoa, kalakeittoa ( yhdestä pkt saa kaksi kertaa, yksi annos edullinen).  Myös kanakeittoa saa 40 centtiä annos.

Vierailija
68/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkausruokaa voisi olla palapaisti, ei sekään maksa kuin kaksi euroa annos.  Jouluruoka yleensä, punaviini, salaatit, ym.

Vierailija
69/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja voita, seuraavana päivänä paistettuja perunoita ja sipulia.

Vierailija
70/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeittoa, kanakeittoa kanan jauhelihasta, nakkikeittoa, kaurapuuroa, pannari tai lätyt (voi käyttää vanhenemassa olevan maidon ja kananmunat; ruokaisampaa tulee kun korvaa osan jauhoista kaurahiutaleilla), pitsa itse tehdyllä pohjalla (juusto raastetaan itse isosta juustopalasta, tomaattikastikkeeksi ketsuppia, täytteeksi mitä milloinkin jääkaapista löytyy, esim oliivi-paprika-sipuli), uudet perunat ja silli, kasvishernekeitto, kasvissosekeitto, makaronilaatikko, munakas (tähänkin saa hyvin upotettua vihannesten ja lihatuotteiden loppuja), kanawokki, pitaleivät, kaalilaatikko, broilerikiusaus. Nämä ei oo varsinaista köyhyysruokaa, vaan edullisia kotiruokia.

Vierailija
71/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän mielestänne on oikein köyhyysruoka? Ei ainakaan nämä luetellut, ovat aivan tavallisia arkiruokia. Luetelkaapa nyt sitten vaihteeksi myös rikkausruokia, mitä ne ovat?

Minulle on rikkausruokaa kala- ja liharuoat. Ja esim. Tortillat on rikkausruokaa, kun niihin tarvitaan kaikenlaisia valmiita sooseja ja maustepusseja.

Ap

Mitä ihmettä? Tortillat on halpoja, enkä koskaan ole mitään valmiita sooseja ostellut. Mausteita kyllä käytän, niitä on mulla kaapissa valmiina isoja purkkeja. Kun en tykkää mauttomista ruuista, niin mausteita on.

Vierailija
72/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhenmaksapalleroita

Vierailija
73/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savulohta ja Rieslingiä. 

Huomenna lammasta. 

Kuulostaa tosi köyhältä. 

Olen todennut että ruuasta on aina turha säästää. Todellisuudessa isoimmat kustannukset tulevat yläkanttiin mitoitetusta kulutuksesta ja asumisesta, sekä ruokakaupassa valmistuotteiden ja kaiken epäterveellisen hamstraamisesta  

Tuo lohi maksoi 9,9kg, ostin noin kahden kilon kalan josta eilen söimme puolet savustettuna (aamiaisella loput leivän päällä) ja loput menevät lohikeittoon josta meidän nelihenkinen perhe syö ainakin 2-3 kertaa. 

Annosta kohden lohen hinnaksi tulee siis noin 1,6€ 

Vierailija
74/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteranskalaisia ja uunimakkaraa, makkaran viiltoihin juustoa. 2x1€+1,50€. Sit coleslaw'ta, maustekurkkua itsetehtyjä, kaupan ketsuppia ja sinappia...

Vierailija
75/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omaan Aloo Gobiisi tarvitset taas kallista ulkomaan evästä ja hirvittävän määrän maustepurkkeja. Edullisemmin pääset tortilloilla, koska nuo soosit on helppo tehdä edullisista aineksista, ei tarvita mitään valmistuttua. Sitä paitsi Aloo Gobissa ei maistu pääaineet eli peruna ja kukkakaali vaan tomaatti, kookos ja mausteet. 

Mikä tuossa on kallista ulkomaan evästä? Laitan mausteeksi currya yhteensä 4 tl eli 10 g, hinta 0,24 euroa. Itse et ilmeisesti käytä mausteita ollenkaan edes niihin tortilloihin?

Voit mennä muualle trollaamaan.

Ap

Vierailija
76/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vinkki nuukailijoille: Saarioisten Thousan Island -salaatinkastike sopii myös tortilloihin ja hampurilaisiin kastikkeeksi. Ei tarvi kalliita erikoissooseja. Ja paprikajauhe isossa purkissa ostettuna on hyvin edullista ja tuo hyvää täyteläistä makua ja kivaa väriä moneen ruokaan.

Meillä tortillat on monesti "jämäruokia", väliin uppoaa kanasuikaleitten jämät tai ilta-alesta ostetun grillibroilerin jämät, jauhelihan jämät, kasvisten ja hedelmien jämät, vähän j

Tortilloihin laitetaan salsakastiketta, joka on halvempaa kuin tuo saarioisten salaatinkastike. Ihme vinkkejä taas.

Vierailija
77/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa 400g, 1xsipulia, papuja,  reilusti raastettua porkkanaa,  tomaattimurskaa x2 

Tosta keittää kastikkeen ja keittää pastaa kaveriksi. 

Todella halpaa, riittoisaa ja hyvääkin viellä. 

Kylkeen leipoo sämpylöitä viellä, niin varmasti tulee vatsa täyteen pikkurahalla. 

Vierailija
78/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa köyhäillä niin eiköhän se olisi jotain "pottuvoita" eikä mittään muuta.

Vierailija
79/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä? Tortillat on halpoja, enkä koskaan ole mitään valmiita sooseja ostellut. Mausteita kyllä käytän, niitä on mulla kaapissa valmiina isoja purkkeja. Kun en tykkää mauttomista ruuista, niin mausteita on.

Jauheliha on kallista (en syö sianlihaa) ja tortillat on laimeita ilman sitä valmismaustepussia. Lisäksi tarvitaan salsaa, ranskankermaa, jalapenoja, kurkkua, salaattia, guacamolea ja oikeanlaisia tortillalättyjä. Ja 400 g paketti jauhelihaa riittää vain kahteen ateriaan.

Ap

Vierailija
80/123 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitän kolme kananmunaa, kuorin ne ja syön ne vesilasin kera. Ei sekoita vatsaa kuten monet muut ruuat.

Syöt vesilasin mutta ei mene vatsa sekaisin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme