Minkälaisia "köyhyysruokia" teette?
Minä teen aloo gobia. Se on edullista, terveellistä ja ennenkaikkea hyvää.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestänne on oikein köyhyysruoka? Ei ainakaan nämä luetellut, ovat aivan tavallisia arkiruokia. Luetelkaapa nyt sitten vaihteeksi myös rikkausruokia, mitä ne ovat?
Minulle on rikkausruokaa kala- ja liharuoat. Ja esim. Tortillat on rikkausruokaa, kun niihin tarvitaan kaikenlaisia valmiita sooseja ja maustepusseja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Keitän perunoita ja syön sellaisinaan.
Keitettyä kukkakaalia, hapankorppuja söin tänään. Oivariinia niille.
Papupata, kananmunakastike, pinaattikeitto, linssikeitto, kasvissosekeitot. Maidot ostan usein resQ:n kautta ja kananmunat parasta ennen -päivänä, viime viikolla esim. 9 litraa maitoa kahdella eurolla ja 10 kennoa kananmunia vitosella.
Keitän kuoriperunoita ja syön ne pelkän voinokareen kanssa.
Savulohta ja Rieslingiä.
Huomenna lammasta.
Kiitos vinkistä ap, kokeiluun menee tuo. Onko ehdotuksia mikä sopisi parhaiten kikherneiden tilalle? Olen niille allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Papupata, kananmunakastike, pinaattikeitto, linssikeitto, kasvissosekeitot. Maidot ostan usein resQ:n kautta ja kananmunat parasta ennen -päivänä, viime viikolla esim. 9 litraa maitoa kahdella eurolla ja 10 kennoa kananmunia vitosella.
Mistä maidot ja kananmunat, jostain ravintolasta vai muualta? Ihan tuntematon juttu minulle, hinta kuulostaa hyvälle
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestänne on oikein köyhyysruoka? Ei ainakaan nämä luetellut, ovat aivan tavallisia arkiruokia. Luetelkaapa nyt sitten vaihteeksi myös rikkausruokia, mitä ne ovat?
Esimerkiksi savulohi, varhaisperunat ja ruokaisa salaatti kylkeen. Tähän menee helposti yli 20 euroa kahdelle ihmiselle. Samaan hintaan saisi aika monta kattilallista nistaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on rikkausruokaa kala- ja liharuoat. Ja esim. Tortillat on rikkausruokaa, kun niihin tarvitaan kaikenlaisia valmiita sooseja ja maustepusseja.
Ap
Omaan Aloo Gobiisi tarvitset taas kallista ulkomaan evästä ja hirvittävän määrän maustepurkkeja. Edullisemmin pääset tortilloilla, koska nuo soosit on helppo tehdä edullisista aineksista, ei tarvita mitään valmistuttua. Sitä paitsi Aloo Gobissa ei maistu pääaineet eli peruna ja kukkakaali vaan tomaatti, kookos ja mausteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitistä kalakeitto.
Eikö seitikin ole nykyään kallista?
Alle 8e/ noin 3L kattilallinen, missä on tillikin tuoretta ja mukana kalaliemikuutiot, pippuria, suolaa, kilo perunoita ja yksi 450g keittovihannespussi. Syön siitä 6 päivää lounaan. Muistaakseni seitipakaste oli 4,20e/450g
Kuusi päivää!!! Ruoka pitäisi syödä pois kolmantena päivänä, se ei säily hyvänä noin pitkään kylmässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän perunoita ja syön sellaisinaan.
Keitettyä kukkakaalia, hapankorppuja söin tänään. Oivariinia niille.
Minä söin riisiä ja linssejä. Ja itse tehtyä leipää margariinilla. Olispa edes kukkakaalia tai jotain vihannesta.
Kaikki salaatit teen kesäkaalista. Tähän aikaan vuodesta halvempaa ja maukkaampaa kuin lehtisalaatista. Metsässä ulkoillessa poimin usein maksaruohoa. Siitä saa mainion salaatin myös. Ruokaisan salaatin saa lisäämällä siihen keitetyn kananmunan. Pähkinät on kans hyviä salaattiin, niitä kannattaa aina hankkia isompi pussi kaappiin silloin kun on vähän enemmän rahaa. Sopivat melkein mihin ruokaan tahansa. Pastan, perunoiden, riisin ym. kanssa muuta ei tarvitse niiden lisäksi kuin vähän öljyä.
Papuja pitää myös olla aina kaapissa, ja jokunen pussi kuivia herneitä ja linssejä. Niistä saa ihan hätätilassa muutamaksi päiväksi ruokaa.
Itselläni kaapissa on aina myös kuivattuja sieniä. Niistä saa hyvän lisukkeen myös talviaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maidot ja kananmunat, jostain ravintolasta vai muualta? Ihan tuntematon juttu minulle, hinta kuulostaa hyvälle
Maidot K-kaupasta, kananmunat Tokmannilta
Vierailija kirjoitti:
Paistan pepperonia pannulla ja syön sen raejuuston tai perunasallaatin kanssa.
Tämän opin tiktokista ja kyllä on todella hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä ritareita
Niin minäkin silloin, kun on vielä vähän hilloa.
Mä loihdin kirjaimellisesti niin hyvää ruokaa ettei sanotuksi saa. Elän espanjalaiselle tuliselle keittiölle jossa makuvärkit aistii suussa sulavan riettaan härän joka repolainen pantu pataan porisemaan riettaan seksin jälkeen jossa tunnelmassa väreilee kiihkoa ja nautinnollinen veretvirtaaviksi saava punaviini virtaa kurkkuun, kuuma tango saa sydämen pamppaamaan tahtiin joka soi vanhasta virttyneestä levystä makuuhuoneen hien hiertämissä harmonisissa kaiuttimissa jotka suoltaa musiikin taikaa tahdikkaasti jossa mies vie ja nainen vikisee. Melusaaste valtaa koko naapuruston jossa kiimainen kaksikko päätyy lopulta telkien taa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistan pepperonia pannulla ja syön sen raejuuston tai perunasallaatin kanssa.
Tämän opin tiktokista ja kyllä on todella hyvää!
Mutta ei köyhän ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Leipäressua
Mikä se on
Kaikki ruoka mitä teen on köyhyysruokaa. Halvimmat ainekset mitä löytyy ja pihistelyä ainesosien määrässä ja laadussa.