Kamalimman makuinen alkoholi?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut
Mikä niistä?
Ihan kaikki. En kyllä väitä maistaneeni kaikkia. Itse asiassa haukuttu kirsikkaolut on ainut, jota olen saanut pullollisen juotua, eikä sekään ollut erityisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
https://www.alko.fi/tuotteet/118764/Prinssi-Eversti-muovipullo/
ihan karmeeta paskaa.
On todellakin. Yllättävän pitkään ollutkin myynnissä,joten täytyy sillä ostajiakin olla. Tuli alkon valikoimiin joskus 1982 tai -83.
Myytiin aluksi nimellä Prince Edward, mutta melko pian nimeksi vaihtui tuo Prinssi Eversti.
Serbiassa juotu luumun makuinen rakija-shotti oli melko pahaa. Toki kesken käynyt kilju myös, mutta hiukan eri asia mielestäni. Absintti ja tequila ovat hyvälaatuisia ihan hyviä, absintti varsinkin. Kossu, kumman kaa-sarjan sanoin, "vahva mutta raikas" 😁
Vierailija kirjoitti:
Helpoimminjuotavaa viskiä on minusta yllättäen erittäin savuinen Laphroaig. Se on pehmeää, eikä alkoholin polte tunnu yhtään.
Nuorempana suosikkiviskini. Mutta näin ikämiehenä aiheuttaa armottoman närästyksen (en muuten ole ainoa, joille on käynyt näin). Nykyään nautiskelen sitten irkkuviskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja jos saatte joskus maistaa aitoa korpukuusen kyyneilä, eli metsien miesten tehtaissa tehtyä ponua, joka ei ole aivan puhdasta vaan siinä on muitakin hiilivetyjä (sikunaa), niin se on kyllä ihan oikeasti aika pahaa :D
Oudot, rakit ja grappat ovat tätä samaa kamaa. Aniksella vaan muka peitetään hirveää makua.
Aloituksessa on asiaa. Itselläni kokemusta ällön Camparin lisäksy myös ruotsalaisesta "alkoholijuomasta" nimeltään Bäska droppar ruotsinlaivalla ostettuna. Jåå, åli kyllä tådella bäska mutta toisin kuin yrttikatkerot yleensä oli tämä vain pahaa.
Aivan oma lukunsa oli opiskeluaikoina se nimeämätön kiinanviina, jota minulle tarjottiin jollakin opiskelijaspeksin jälkeisellä juhlareissulla Suomenlinnaan. Sen maku!!!! Ja erityisesti sen jäkimaku!!!!! Sanat eivät riitä kuvaamaan. Tätä pitäisi kaikkien vanhempien varata omalle lapselleen ensikosketukseksi alkoholiin...
Salmiakkisitruuna lonkero ja valkosipuli vodka.
Palinka on kyllä omalla listallani korkealla. Tärpätti tulee lähinnä mieleen.
Neilikkalikööri. Ihan vanhanaikaisen hammaslääkärikäynnin mieleen tuova puistatus. Ja se maku tuntuu myös seuraavana aamuna.
Turkkilainen raki. Samaa kamaa oikeastaan ku vaikka ouzo. Hyhhyh... Ja minä pidän aniksen mausta.
Oon todella nirso alkoholijuomien suhteen ja saan menemään juomahyllyllä aikaa ihan perus saunajuomankin valinnassa kun tuntuu, ettei mikään maistu.
Hirveimpiä maistamiani alkoholeja ovat esim.
-japanilainen sake, aivan JÄRKYTTÄVÄN pahaa, hirveä tunkkainen maku
-Jaloviina, hyi sentään miten tuota voi kukaan juoda!
-Gambina-punkku
-joku venäläinen 80-prosenttinen vodka, maistui ihan joltain autoon laitettavalta myrkkynesteeltä, pirtukin oli parempaa.
Epäilen, että ranskalaiset säästävät nuo laatuviinit itselleen ja ulkomaille viedään pliisumpaa tavaraa.