Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimman makuinen alkoholi?

Vierailija
14.07.2024 |

Minusta campari. Siis jotain aivan kauheaa.

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrteillä maustetut alkoholit tuntuu olevan monen inhokkeja ja olen samaa mieltä.

Vierailija
82/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouzoa en ole maistanut, mutta sehän on anisviina niin kuin pastis.

Kokeillaa joskus sekoittaa pastista ja itse tehtyä puolukkamehua. Se toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasika likööri

Vierailija
84/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vana Tallinn on pahinta, mitä itse olen juonut. En tosin ole erityinen alkoholijuomien tuntija.

Vierailija
85/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pernod 🤮

Vierailija
86/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vana Tallinn on pahinta, mitä itse olen juonut. En tosin ole erityinen alkoholijuomien tuntija.

Sellaisenaan ihan kamalaa, mutta kahviin sekoitettuna ihan ok.

Vierailija
87/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italialainen grappa Maistuu ihan pohjaan palanneelle pontikalle Olevinaan vielä kanssalis juoma

Kerran olen grappaa maistanut, enkä oikein tykännyt, ja samoin myös calvadoksen kanssa. 

Joku paremmin noita juomia tunteva voisi kertoa, että onko noissa suuria makueroja eri merkkien kesken.

Grappa ei maistu millekään oikeastaan. Sitä nyt yleensä laitetaan teelusikallisen verran espresson joukkoon = cafe corretto. Muuten en ole kenenkään nähnyt koskaan sitä juovan samoin kuin esim. Vodkaa Suomessa.

Calvadosta on montaa sorttia. Pitää ottaa sitä parasta. Jo pulloa avatessa tulee mahtava omenan tuoksu ja siitä tietää, että hyvää on tämä Calvados. Halpiksia ei kannata ostaa. En juo juuri koskaan mitään, mutta hyvästä Calvadoksesta en kieltäydy koskaan. Tai ranskalaisten Pastis51, tietty veden kanssa. Kreikkalaisissa ravintoloissa Saksassa tarjottiin ja tarjotaan ehkä nytkin vielä kuppilan puolesta aina yksi ouzo, tuli sekin juotua eikä huonoa ollut sekään. 

Vierailija
88/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalimmat drinksut mitä itse tullut juotua. Kossubattery ja valkovenäläinen. Aivan kauheeta tehdä edes noita. Hyi yök, ei kiitos.

Aperol Spritz kamalaa skeidaa.

Täällä moni ravintola laittaa siihen soodavettä liian paljon.  Ei ihme jos ei maistu hyvälle. 

Vierailija
89/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimminjuotavaa viskiä on minusta yllättäen erittäin savuinen Laphroaig. Se on pehmeää, eikä alkoholin polte tunnu yhtään.

Vierailija
90/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Camparia voi sentään käyttää joissain drinkeissä. Mutta Ouzo. Sitä ei voi käyttää missään!

Anisviina ja cola. Pernod-cola taitaa olla se virallinen, mutta ouzollakin toimii, anisviinoja kumpikin.

Vierailija
91/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unkarilainen yrttilikööri Unicum on kyllä niin kitkerää litkua, että sitä ei irvistelemättä niele. 

Onkohan tää sitä samaa, mitä veli toi matkoilta tuliaisena, ja joka tuntuu kuin pureskelisi suuntäyden pizzamaustetta ja siihen kossua päälle?

Vierailija
92/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei murhattu Italiassa, vaikka tilasin pelkkää grappaa.

Vierailija
93/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tequilat

Vierailija
94/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unkarilainen yrttilikööri Unicum on kyllä niin kitkerää litkua, että sitä ei irvistelemättä niele. 

Liittyyköhän tuo cum valmistustapaan? Tyyliin juhannussima?

Vierailija
95/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholijuomat on yleensä aika suunmyötäisiä.

Vierailija
96/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Camparia voi sentään käyttää joissain drinkeissä. Mutta Ouzo. Sitä ei voi käyttää missään!

Ouzo parempaa. 

Ouzo on pontikkaa.

Muistan joskus -80 luvun lopulla vielä NL:n aikaan olleeni risteilyllä jollain Siljan laivalla joka pysähtyi Tallinnassa yöksi. Yksi työkavereista kävi luvatta kaupungilla ja toi sitten mukanaan muutamia viinapulloja. Minua ne ei kiinnostanut, mutta sitten Helsinkiin palatessa jossain välissä hän oli tökännyt minun laukkuun yhden niistä viinapulloista. Tullia ei kiinnostanut meidän tarkastaminen kun mehän emme saaneet poistua laivasta (heh).

Löysin sen pullon vasta kotona ja vein työpaikalle hänelle. Hän vain totesi, että saat pitää sen ja se on "kivihiili votkaa". Maistoin sitä viikonloppuna ja kun en pitänyt niin vein sen hänelle töihin työpöydälle ja totesin, että se on pahinta viinaa mitä olen ikinä maistanut.

En osaa kuvailla makua, mutta siinä oli karvas ja pitkään suussa säilyvä jälkimaku. Etikettissä taisi olla sinertävä tausta ja teksti taisi olla kyrillisin kirjamiin, joten en tiedä ja muista mitä siinä itse asiassa luki. Sen selvittäminen ei jaksanut sen vertaa kiinnostaa, että olisin pyytänyt jotain kieltä osaavaa sen kääntämään.

Vierailija
97/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin keskikalja

Vierailija
98/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minttusuklaa. Nykynuoret tuskin muistavat.

Aah, ja gin lemon, kuin saippuaa ja kossua samassa juomassa!

Vierailija
99/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fernet Branca.

Tämä. En ymmärrä kuka juo vapaaehtoisesti. Epäilen että on ennen käytetty kidutusmenetelmänä.

Vierailija
100/163 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyynikin käsityöläispanimon sahti maistui jostain syystä tupakalle ja jäi juomatta loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme