Kamalimman makuinen alkoholi?
Kommentit (163)
Joo ja jos saatte joskus maistaa aitoa korpukuusen kyyneilä, eli metsien miesten tehtaissa tehtyä ponua, joka ei ole aivan puhdasta vaan siinä on muitakin hiilivetyjä (sikunaa), niin se on kyllä ihan oikeasti aika pahaa :D
Gazalainen viski. Hamas V. S. O. P 69. Toinen on Fafo bollinger. Suorastaan räjäyttäviä kokemuksia. 😝
Fernet-kolan olen juonut ja oli ihan hyvä. Kuulemma argentiinalaisten mummon juoma on se.
Belgialainen kirsikoiden makuinen Lambic -olut on lämpimänä ihan hirveää juoda - yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pontikka tai kilju.
Kiljut n järjestäen kamalia, mutta pontikka voi olla hyvää. Jos tekijä on malttanut suodattaa sen useaan kertaan, niin toimii kün lempeä linnunmaito ja sekoittuu lantrinkiin hyvin.
Kiljusta tuli mieleen lapsuusmuisto. Olen iltatähti ja joskus viisivuotiaana löysin 13 vuotta vanhemman isoveljen sängyn alta hyvässä käynnissä olevan kiljuämpärin. Kipitin järkyttyneenä kertomaan äidille, että Juhalla on oksennustauti. Näytti ja haisi ihan oksennukselta.
Äiti tutki tilanteen ja Juha oli oikein kiitollinen uteliaalle pikkusiskolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fernet Branca.
Tämä. En ymmärrä kuka juo vapaaehtoisesti. Epäilen että on ennen käytetty kidutusmenetelmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tequila! Isäni toi minulle tuliaisina Meksikosta pullon sitä ja kun kerroin tästä kaverilleni, niin hän totesi: "Ai, en ole tiennytkään, että sinulla on niin huonot välit isäsi kanssa!"
Täältäkin ääni tequilalle, pahempaa tuskin voidaan valmistaa.
Jaa-a. Useimmat jotka vihaavat tequilaa, muistelevat yleensä jotain "hattuviinalla" juotuja ekoja kännejä 18-kesäisenä (ja sen jälkeisiä oloja). Ne teinijuottoloiden perustequilat ei juuri tärpättiä kummempia olekaan. Kunnon tequila on ihan eri juttu, kannattaa kokeilla joskus jos on tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei murhattu Italiassa, vaikka tilasin pelkkää grappaa.
Miten niin murhattu? Grappaa saa kaupasta ostaa vaikka kuinka monta pottua jos huvittaa. Tilatakin voi grappaa, tottakai. En vaan ole koskaan vielä nähnyt, että joku tilaa lasillisen grappaa.
Vierailija kirjoitti:
Belgialainen kirsikoiden makuinen Lambic -olut on lämpimänä ihan hirveää juoda - yök!
Muutenkin turhan tyyristä ihmisen juoda.
Meillä isot pojat teki appelsiinimehukiljua koulussa ja jäivät tietysti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Fernet-kolan olen juonut ja oli ihan hyvä. Kuulemma argentiinalaisten mummon juoma on se.
ITse tykkään fernetistä ihan sellaisenaankin, ja monista muistakin muiden mielestä kyseenalaisista yrttiviinoista. Mutta olenkin kuulemma outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialainen grappa Maistuu ihan pohjaan palanneelle pontikalle Olevinaan vielä kanssalis juoma
Kerran olen grappaa maistanut, enkä oikein tykännyt, ja samoin myös calvadoksen kanssa.
Joku paremmin noita juomia tunteva voisi kertoa, että onko noissa suuria makueroja eri merkkien kesken.
Ainakin tequilassa on aivan huikea ero sen halvan ja laadukkaan välillä. Ei uskoisi samaksi juomaksi.
Miä pidin ruskasta sillai puolet vettä ja puolet "rukea", mutta nythän se on pilattu laimentamalla niin, ettei enää voi laimentaa enempää.