Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pojallani on sosiaalisia ongelmia. ei uskalla pyytää leikkiin mukaan.

Vierailija
02.02.2007 |

miten rohkaiset? voiko aikuinen ohjata/tukea sosiaalisten kontaktien syntymisessä? siis siinä kuin muillakin osa-alueilla tuetaan lasta 8esim. kognitiiviset taidot). lapsi 4 v.

kiittäen vastauksesta

äiti huolissaan

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt kutsua meille kavereita, tai yrittänyt painaa mieleen pihan kavereita ja auttaa häntä muistamaan/tutustumaan heihin.

Kun lapset ovat 6-8v., liikkuvat jo itsekseen naapurustossa, eli mielestäni sen jälkeen on vaikeampi " ohjata" lasta mukaan hiekkalaatikkoleikkeihin.

Päiväkodissa nyt 6-v aikanaan vetäytyvä poikamme pärjää hyvin, enkä muuta selitystä keksi kuin että ujolle lapselle rutiininomainen " altistus" aika yhtenäisenä säilyneelle ryhmälle on aiheuttnut tämän. Eli ujous sen ryhmän lapsia kohtaan on lähtenyt " kulumalla" pois.

Poikasi on aika nuori, ehkä oikeasti kavereiden tärkeys alkaa vasta nyt 4v ollessa täynnä.

Vierailija
2/2 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa mainiosti toimittaa asiat aikuisten kanssa. Sellaisessa ei ole ujo. Joten hän pärjää, siitä en ole huolissani.

Ikätovereihin ei uskalla ottaa itse kontaktia. Olen asiasta opettajalle puhunut, joka yrittää kannustaa muita pyytämään lastamme leikkiin mukaan.

Lapsellemme ei ole koskaan kaverit olleet tärkeitä, oma sisko riittää hänelle mainiosti kotona kaveriksi.

Lapsia on erilaisia ja sillä voi hankaloittaa lapsen elämää, jos yrittää muuttaa tai painostaa lasta reippaammaksi.

Ja ap:n lapsi vasta 4v, paljon ehtii muuttua vielä. Esim. eskarista voi saada hyvän kaverin joka tulee samalle luokalle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla