Täällä mä taas istun yksin lauantai-iltana
Että mua vi tuttaa tämä elämä. Antaisin mitä vaan, että olisi kavereita. Mitä tällainen elämä on, että päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi. Mä olen ihan pystyyn kuollut.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi."
Mitä teit tänään, sait ajan kulumaan? Koita nyt edes keksiä jotain uutta tekemistä siellä kotona.
Tein pitkän pyörälenkin, kävin suihkussa, istuin puhelin kädessä sohvalla. En jaksa keksiä enää mitään. Olen aivan loppu tähän vanhusten elämään.
ap.
Minä olen tilanteessa, jossa olen halunnut muuttaa jo vuosia yksiöstä pois, mutta yhä vain olen täällä. Koitan keksiä kaikenlaista uutta piristystä kotiini, että tilanne ois edes hiukan siedettävämpi. Asun mielestäni vähän kuin vankina, koska asun tässä vastentahtoisesti. Välillä seinät alkaa todella kaatua p
Miksi siis et lähde? Se ei ole kovin vaikeaa.
Juttu/ryyppy/sauna/panokaveri maistuisi kyllä nyt. Olisi ihanaa.
Usko tai älä, mutta aika moni viettää nykyään yksin iltojaan telkkarin ääressä. Eikä se elämä läheskään aina auvoista ole niilläkään, jotka eivät elä yksin ja moni heistä vaihtaisi nytkin mieluusti osia kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, mutta aika moni viettää nykyään yksin iltojaan telkkarin ääressä. Eikä se elämä läheskään aina auvoista ole niilläkään, jotka eivät elä yksin ja moni heistä vaihtaisi nytkin mieluusti osia kanssasi.
No jaa, minulla pistää silmään Ap:n saamien vastausten vähyys, joten olen ihan eri mieltä kanssasi. Eipä ole ykisnäisten ryntäystä näkynyt palstoilla, joissa monen yksinäisen sitten luulisi notkuvan iltansa pitimiksi.
Ja kun omaa kaupunkiani katson esim. näin kesäaikaan, se kyllä näkyy joka tavalla, että ihmisillä riittää seuraa ja tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi."
Mitä teit tänään, sait ajan kulumaan? Koita nyt edes keksiä jotain uutta tekemistä siellä kotona.
Tein pitkän pyörälenkin, kävin suihkussa, istuin puhelin kädessä sohvalla. En jaksa keksiä enää mitään. Olen aivan loppu tähän vanhusten elämään.
ap.Vanhat ihmiset ravaa koko ajan menoissa ja harrasteissa ja juoruavat kavereiden kanssa kahvilla.
Mua ei ikinä saisi mihinkään mummoryhmiin!
- n68v -Millainen on mummoryhmä? Minä teen yhtä ja toista n. 50-55 vuotiaiden naisporukassa, itse olen 73 v. enkä ole mummo. Noista nuor
Mummous on myös asenne. Myös täteys, jos sellaista sanaa edes on. 😂 Itse olen jo yli 55N, enkä jaksa mitään täteilyjä enkä mummoiluja. Minua ärsyttää, että kaikki ikäiseni ovat niin vietävän aikuisia ynnä muuta, samoja vanhoja naisten rooleja ja puheita toistavia papukaijoja. Sopii useimmille, minä valitettavasti kuulun siihen vähemmistöön.
Näin se on kilttien miesten lauantai on yksinäisiä aina.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin. Kiitos!
Siis kiitos tuosta tanssilinkistä.
EVEO kanava klo 24
K-18: AdultTV.fi 18
huomenna 00.00 - 02.002h 0 min
Vierailija kirjoitti:
Liikunta auttaa yksinäisyyden tunteeseen. Se on tunnettu juttu. Entiset "ystäväpariskunnat" karsastavat eron vuoksi yksin jääneitä ja omat harvat kaverit ovat nykyään jossakin maailmalla.
Itse tässä mietin että pitäisikö lähteä Mummotunneliin vai Kalleen (Helsinki) katsomaan millaista meno nykyään niissä on. Edellisen kerran varsinaisesti tuli vietettyä aikaa soittoruokaloissa joskus 90 - luvun puolivälissä. Nyt kun ikää on kertynyt ja hyvin pitkä parisuhde vuodenvaihteessa päättyi eroon niin tämäkin kortti pitää kääntää. Silloin oli vielä kaikki paikat tupakansavua täynnä.
Suunnitelmissa lähteä syksyllä tanssikurssille ja sitä myöten lavatansseihin mukaan. Ja live keikoille musiikkia kuuntelemaan. Sellaisesta tuon ex - puolison aikanaan nappasin.
M57+
En mennyt Mummotunneliin. Siellä oli molemmilla porteilla oli varmaan lähes sata henkilöä jonottamassa jo lauantai-iltana jo varttia yli kymmenen aikaan. Musiikki olisi kyllä ollut varsin OK ainakin se mitä ulos kuului ohi kulkiessani. Se on seuraava kohteeni mutta ensi kerralla osaan olla vielä aikaisemmin liikkeellä tai käyn keskellä viikkoa.
Kalleen (Kaarle XII) pääsin sisälle helpommin kuin viime kerran käydessäni joskus vuonna 1997. Ainakaan nyt ei siellä pidetty ovella "näytösjonoa" osoittamassa paikan suosiota. Nuorta porukkaa ja nykyään miesten "tyylikäs" jalkine on näköjään lenkkitossut. Olin varmaan tanssilattialla se kaikkein vanhin mukana heilunut ja mulla tietenkin ei-muodikkaat mustat nahkakengöt jalassa. Bilepaitakin oli noin 30 vuotta vanha. Yksi oli muuttunut tupakansavun häviämisen lisäksi: Nykyään baaritiskien päästä sai siellä valkoisiin kertakäyttömukeihin itse ottaa vettä.
Yläkerrassa pari nuorta miestä vaikutti alkuillasta olevan aineissa menosta päätellen (yhdellä naamatatuointi!) mutta kun yläkerran tanssilattia täyttyi joskus 23:15 maissa niin hävisivät massaan. Alakerrassa tanssitaan edelleen pöydillä kuten silloin aikoinaan. Toinen mikä on muuttunut on että nykyään kaikki paikallaan istuvat yksin ja myös porukoissa räpläävät puhelimiaan. Se on siis sosiaalisesti hyväksyttävää. Tanssimusiikki on tietenkin 1990 - luvulta entisestään huonontunut.
Itse sain aikanaan Kallessa ja Häppärissä (ravintola Happy Days, nykyään ravintola Teatteri) hankittua tinnituksen molempiin korviin. Nyt on iltamenoissa aina pari kymppiä maksaneet "muusikon korvatulpat" mukana niin ettei tule ongelmaa. Ne vaimentavat tasaisesti niin matalia kuin korkeitakin ääniä joten keskustelu on mahdollista ja musiikkikaan ei kuullosta oudolta. Suosittelen ehdottomasti tuollaisten käyttämistä sillä tinnitus on ikävä vaiva.
Sosiaalisten kontaktien hakemiseen nuoremmalle naiselle voi Kalle olla OK paikka jos siis bilettäminen ja bilettäjät kiinnostavat. Minun ikäiseni mies ilman kaveriporukkaa joutuisi siellä olemaan paljon aktiivisempi eli tuo sinne yksinäisyytensä mukanaan ja yleensä vie sen takaisin kotiinsa pois lähtiessään. Ikäerotkin alkavat olla esteenä jos ei ole hyvin nuorekkaan näköinen.
Joskus aikanaan jaksoin yökerhoissa pilkkuun asti. Nyt lähdin kotiin jo ennen kello kahta.
M57+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta auttaa yksinäisyyden tunteeseen. Se on tunnettu juttu. Entiset "ystäväpariskunnat" karsastavat eron vuoksi yksin jääneitä ja omat harvat kaverit ovat nykyään jossakin maailmalla.
Itse tässä mietin että pitäisikö lähteä Mummotunneliin vai Kalleen (Helsinki) katsomaan millaista meno nykyään niissä on. Edellisen kerran varsinaisesti tuli vietettyä aikaa soittoruokaloissa joskus 90 - luvun puolivälissä. Nyt kun ikää on kertynyt ja hyvin pitkä parisuhde vuodenvaihteessa päättyi eroon niin tämäkin kortti pitää kääntää. Silloin oli vielä kaikki paikat tupakansavua täynnä.
Suunnitelmissa lähteä syksyllä tanssikurssille ja sitä myöten lavatansseihin mukaan. Ja live keikoille musiikkia kuuntelemaan. Sellaisesta tuon ex - puolison aikanaan nappasin.
M57+
... Nyt on iltamenoissa aina pari kymppiä maksaneet "muusikon korvatulpat" mukana niin ettei tule ongelmaa. Ne vaimentavat tasaisesti niin matalia kuin korkeitakin ääniä joten keskustelu on mahdollista ja musiikkikaan ei kuullosta oudolta. Suosittelen ehdottomasti tuollaisten käyttämistä sillä tinnitus on ikävä vaiva.
Minulla siis käytössä Crescendo Music 20 korvatulpat jotka vaimentavat noin 20 dB verran. Niitä löytyy useasta paikasta ja hinta näyttää olevan jossakin hieman 30 euron yläpuolella. Kannattaa kysyä musiikkiliikkeestä suoraan niin ei tule postikuluja. Ovat siitäkin mukavat että niistä ei törrötä korvasta ulos mitään tappia kuten joskus aiemmin käyttämästäni mallista.
Tälläisistä ei paljoa puhuttu silloin ysärillä eikä nuoruudessa muutenkaan tajunnut korviensa olevan niin helposti rikottavissa.
Millainen on mummoryhmä? Minä teen yhtä ja toista n. 50-55 vuotiaiden naisporukassa, itse olen 73 v. enkä ole mummo. Noista nuoremmista muutama on mummo.