Täällä mä taas istun yksin lauantai-iltana
Että mua vi tuttaa tämä elämä. Antaisin mitä vaan, että olisi kavereita. Mitä tällainen elämä on, että päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi. Mä olen ihan pystyyn kuollut.
Kommentit (72)
Mä taas nautin. Älä lässytä, jos et elä tässä mun kehossa.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan sua kotoa hae. Mene ulos.
No eipä ole sieltä ulkoakaan kukaan hakenut.
Ennen ihmiset oli jotenkin avoimempia. Ystävystyinkin helpommin. Nykyisin on h*lvetin haastavaa löytää joku jutun aihe, josta kukaan ei provosoidu jollain lailla.
Ei minullakaan ole ketään. Yksi kaukana asuva ystävä on ja perheenjäsenet asuu toisella paikkakunnalla. Pystyyn kuolleeksi minäkin tätä elämääni usein nimitän. Näissä palstan kanssakommentoijissa on arkielämäni kunnon keskustelut yms. kontaktit.
No kerro nyt sitten Ap edes ajankuluksesi, mitä näin lauantai-iltana tekisit, jos sinulla olisi kaveri tai useampi? Oman kaverini näin juuri hiljattain. Neljän seinän sisällä minun luonani me silloinkin istuttiin. Hetken vain oli juttuseuraa, siinä ainut ero yksinoloon.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nautin. Älä lässytä, jos et elä tässä mun kehossa.
Ei millään pahalla, mutta toi sun kehossasi oleminen kuulostaa vielä huonommalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla kilttimies?
Varmaan kilttinainen, kun ketään ei ystävyyskään kiinnosta.
ap.
"Päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi."
Mitä teit tänään, sait ajan kulumaan? Koita nyt edes keksiä jotain uutta tekemistä siellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole ketään. Yksi kaukana asuva ystävä on ja perheenjäsenet asuu toisella paikkakunnalla. Pystyyn kuolleeksi minäkin tätä elämääni usein nimitän. Näissä palstan kanssakommentoijissa on arkielämäni kunnon keskustelut yms. kontaktit.
No kerro nyt sitten Ap edes ajankuluksesi, mitä näin lauantai-iltana tekisit, jos sinulla olisi kaveri tai useampi? Oman kaverini näin juuri hiljattain. Neljän seinän sisällä minun luonani me silloinkin istuttiin. Hetken vain oli juttuseuraa, siinä ainut ero yksinoloon.
Juuri nyt mentäisiin terassille. Aurinkoinen kesäilta enkä koskaan ole käynyt terassilla.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla kilttimies?
Varmaan kilttinainen, kun ketään ei ystävyyskään kiinnosta.
ap.
Oletko miettinyt että sukupuolen korjaus voisi ratkaista ongelmasi? Kiltistä naisesta kiltiksi mieheksi. Saisit muuta mietittävää.
Enpä edes tullut ajatelleeksi, viimeksi tiistai iltana näin ihmisen. Taas huomen illalla näen kun käyn kylillä. Hyvin on aika mennyt, nyt tulin hetkeksi löhöömään, avasin telkkarinkin.
Vierailija kirjoitti:
"Päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi."
Mitä teit tänään, sait ajan kulumaan? Koita nyt edes keksiä jotain uutta tekemistä siellä kotona.
Tein pitkän pyörälenkin, kävin suihkussa, istuin puhelin kädessä sohvalla. En jaksa keksiä enää mitään. Olen aivan loppu tähän vanhusten elämään.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt mentäisiin terassille. Aurinkoinen kesäilta enkä koskaan ole käynyt terassilla.
ap.
Mikä ettet voisi yksinkin mennä jonnekin? Jos paikkakunnallasi on vaikka markkinoita, messuja tms. tapahtumia, jossa on istumakojuj ja joissa voit seurata jotain ympärilläsi, niin sinne vain ja tilaat syötävää ja juotavaa itsellesi. Tai torille. Aloita jostain paikasta ja ole vain vähän aikaa, jos et koko iltaa jaksa yksin istuskella.
Olen joskus miettinyt, että kun on deittipalveluita, niin miksei ole ystäväpalveluita. Tai no, olen törmännyt palveluun, jossa vanhuksille etsitään seuraa. Miksei sellaista ole kaikelle kansalle?
Voisi listata omat kiinnostuksenkohteensa ja jos matchaisi, voisi ottaa yhteyttä. Tai kaverittomien kahviloita, joissa voisi tutustua. Tietysti voi aloittaa jonkun itseään kiinnostavan harrastuksen, jonka parista voisi saada uusia kavereita. Minä esimerkiksi keilaan ja siellä ne seuran vanhemmat ukot istuvat porukalla hallin kahviossa, vaikkeivät keilaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, että kun on deittipalveluita, niin miksei ole ystäväpalveluita. Tai no, olen törmännyt palveluun, jossa vanhuksille etsitään seuraa. Miksei sellaista ole kaikelle kansalle?
Voisi listata omat kiinnostuksenkohteensa ja jos matchaisi, voisi ottaa yhteyttä. Tai kaverittomien kahviloita, joissa voisi tutustua. Tietysti voi aloittaa jonkun itseään kiinnostavan harrastuksen, jonka parista voisi saada uusia kavereita. Minä esimerkiksi keilaan ja siellä ne seuran vanhemmat ukot istuvat porukalla hallin kahviossa, vaikkeivät keilaisikaan.
Näinpä. Ja aina puhutaan nuorten yksinäisyydestä ja heille kaikkea. Nuorethan nyt ystävystyy helposti. Ainakin verrattuna vanhempiin. Mistä keski-ikää lähestyvä enää ystäviä saa? Vaikeaa se on. Ihan eri lähtökohdat kuin nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole sieltä ulkoakaan kukaan hakenut.
Itsekin olen monet kerrat lähtenyt ihmisten ilmoille, eikä mikään ole elämässäni silti muuttunut paremmaksi tai sosiaalisemmaksi. Vaikka olisin saanut juttuseuraakin. Taas seuraavana päivänä pitäisi jaksaa jonnekin lähteä hetken jutustelun takia, jos kaipaa jutustelua. Paljon helpompi tänne on tulla kuin karata vähän väliä ulkosalla hakemassa juttukumppaneita.