Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä mä taas istun yksin lauantai-iltana

Vierailija
13.07.2024 |

Että mua vi tuttaa tämä elämä. Antaisin mitä vaan, että olisi kavereita. Mitä tällainen elämä on, että päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi. Mä olen ihan pystyyn kuollut. 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama. Viihdyn kyllä yksi mutta tällaisina kauniina kesäpäivinä olisi hauskaa lähteä rannalle tai puistoon piknikille tai ajelulle jonkun kaverin tai parin kanssa. Rannalla uimassa on vaikea käydä yksin koska siellä ei ole lukollisia lokeroita joihin voisi jättää tavarat. Maauimalassa oon käynyt ja se on yksinkin kivaa . Oon käynyt  myösmuseoissa, kirjastoissa, elokuvissa, kahvilassa yms. yksin eli yritän kyllä nauttia kesästä. Mutta olisi kivaa jos voisi jakaa ajatuksia jonkun kanssa.

Oon ottanut yhteyttä vanhoihin kavereihin mutta he vastaavat nihkeästi. Yksi kaveri johon pidin yhteyttä on loukkaantunut jostain ja ehkä itsekin oon vähän kyllästynyt kun hän suuttuu milloin mistäkin ja saa kok ajan olla varuillaan ja on aika pimeitä juttuja. Paljon muita ei ole, koska muilla vanhoilla kavereilla on omat kuvionsa eikä niihin mahdu mukaan. Oon hitaasti lämpiävä enkä noin vain tutustu ja ja kaverustu, ja on paljon pettymyksiä ihmissuhteissa mikä painaa taustalla. Oon kyllä käynyt eri paikoissa mutta ei ole tullut kiinnostavia ihmisiä tai sit he eivät oo kiinnostunu musta. Sille ei oikein voi mitään.

Vierailija
22/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, että kun on deittipalveluita, niin miksei ole ystäväpalveluita. Tai no, olen törmännyt palveluun, jossa vanhuksille etsitään seuraa. Miksei sellaista ole kaikelle kansalle? 

Voisi listata omat kiinnostuksenkohteensa ja jos matchaisi, voisi ottaa yhteyttä. Tai kaverittomien kahviloita, joissa voisi tutustua. Tietysti voi aloittaa jonkun itseään kiinnostavan harrastuksen, jonka parista voisi saada uusia kavereita. Minä esimerkiksi keilaan ja siellä ne seuran vanhemmat ukot istuvat porukalla hallin kahviossa, vaikkeivät keilaisikaan.

SPR:n ystäväkurssi on. Mutta en kyllä itse haluaisi jotain kurssin käynyttä ystäväseuraa, joka on "ystävä" auttamishalusta, eikä sen takia, että olllaan jossain tutustuttu ja tykästytty. Vanhukset näitä enimmäkseen taitaakin käyttää, kun he ovat muutenkin tottuneet palveluita käyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäiset pitkät pyörälenkit ovat elämäni ilo kuitenkin, vaikka yksin.

Laihdutus 20 kg taitaa olla kuitenkin edessä.

ap.

Vierailija
24/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäiset pitkät pyörälenkit ovat elämäni ilo kuitenkin, vaikka yksin.

Laihdutus 20 kg taitaa olla kuitenkin edessä.

ap.

No oletpa fiksu. Sulla taitaa olla vieläkin huonompi olo mitä minulla. 

Oikea ap. 

Vierailija
25/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoisin tuollaista ystäväpalvelua. Kaikenmaailman face-ryhmiä on, mutta aina ne kuihtuvat milloin mistäkin syystä. 

Vaikka minäkin viihdyn paljon itsekseni ja tarvitsen runsaasti omaa aikaa, niin silti tämä jatkuva pakotettu vapaa-ajalla yksinolo tuntuu todella pahalta. Varsinkin kesäviikonloput, juhlapäivät, syntymäpäivät ym. Tälläkin viikolla olen ehdotellut kavereille vaikka mitä tekemistä ja menemistä, mutta ei ketään kiinnosta. Kauempana asuvien kavereiden luonakin olisin valmis silloin tällöin käymään (vaikka he eivät koskaan matkusta minun luokseni), mutta ei mikään käy koskaan kenellekään.

Käyn paljon yksin tapahtumissa, matkoilla, harrastuksissa ja missä vaan on ihmisiä. Kiinnitän paljon huomiota käytökseeni, että hymyilen ja olen ystävällinen enkä kaada ongelmiani kenenkään niskaan, mutta silti ei. 

Vierailija
26/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi."

Mitä teit tänään, sait ajan kulumaan? Koita nyt edes keksiä jotain uutta tekemistä siellä kotona.

Tein pitkän pyörälenkin, kävin suihkussa, istuin puhelin kädessä sohvalla. En jaksa keksiä enää mitään. Olen aivan loppu tähän vanhusten elämään. 

ap. 

Minä olen tilanteessa, jossa olen halunnut muuttaa jo vuosia yksiöstä pois, mutta yhä vain olen täällä. Koitan keksiä kaikenlaista uutta piristystä kotiini, että tilanne ois edes hiukan siedettävämpi. Asun mielestäni vähän kuin vankina, koska asun tässä vastentahtoisesti. Välillä seinät alkaa todella kaatua päälle. Videomatka jonnekin, missä haluasi olla tai mitä haluaisi tehdä, on auttanut. YouTube on täynnä erilaista katsottavaa. Myös uusia reseptejä lempimaastani olen kokeillut ja sen sellaista, mitä kotona nyt voi tehdä, jotta tulisi vaihtelua arkeen. Videot ei korvaa elämää, mutta kyllä ne voi piristää päivää, jos ei muuten pääse asunnostaan muualle ja maailmalle.

Vierailija
27/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tykkäät tehdä? Mikä kaikki kiinnostaa? Voisitko aloittaa vaikka uuden harrastuksen, jossa porukassa tehdään jotain? Sitä kautta saa ainakin uusia tuttavia ja ehkä ajan myötä ystäviäkin. Samoin työ- ja opiskeluelämästä, jos on yhtään samanikäistä porukkaa siellä. Toki edellyttää että puolin ja toisin ollaan avoimin mielin uusien ihmisten suhteen. 

Vierailija
28/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tuhansittain hyviä ja kunnollisia yksinäisiä miehiä jotka kelpuuttaisivat kaltaisesi naisen.

Vierailija
29/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada rikottua se sykli, jonka takia pysyt yksinäisenä. Jos teet päivittäin samat asiat, niin mikään tuskin tulee muuttumaan... Toki on helppo sanoa, että menet vain tanssikurssille tai "ulos", mutta näin sanovat eivät koskaan ota huomioon esim. ulkonäköä. Jos on ruma ja siihen päälle vielä vähän sosiaalisesti kömpelö, niin se on aivan sama miten paljon käyt tapahtumissa jne. niin suurella todennäköisyydellä käteen ei jää mitään, sillä useimmat ihmiset asennoituvat rumaan negatiivisesti jo ennekuin nämä kerkeävät avaamaan suutaan (lue: stigma-ilmiö). 

Vierailija
30/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa yksinäisyyden tunteeseen. Se on tunnettu juttu. Entiset "ystäväpariskunnat" karsastavat eron vuoksi yksin jääneitä ja omat harvat kaverit ovat nykyään jossakin maailmalla.

Itse tässä mietin että pitäisikö lähteä Mummotunneliin vai Kalleen (Helsinki) katsomaan millaista meno nykyään niissä on. Edellisen kerran varsinaisesti tuli vietettyä aikaa soittoruokaloissa joskus 90 - luvun puolivälissä. Nyt kun ikää on kertynyt ja hyvin pitkä parisuhde vuodenvaihteessa päättyi eroon niin tämäkin kortti pitää kääntää. Silloin oli vielä kaikki paikat tupakansavua täynnä.

Suunnitelmissa lähteä syksyllä tanssikurssille ja sitä myöten lavatansseihin mukaan. Ja live keikoille musiikkia kuuntelemaan. Sellaisesta tuon ex - puolison aikanaan nappasin.

M57+

Vierailija
31/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis lopettanut deittailun kokonaan ap? Missä päin maata olet? Oletko alle vai yli 30?

Vierailija
32/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Päivästä toiseen istut yksin etkä tapaa yhtään ketään. Kaikki hauskuus menee ohi."

Mitä teit tänään, sait ajan kulumaan? Koita nyt edes keksiä jotain uutta tekemistä siellä kotona.

Tein pitkän pyörälenkin, kävin suihkussa, istuin puhelin kädessä sohvalla. En jaksa keksiä enää mitään. Olen aivan loppu tähän vanhusten elämään. 

ap. 

Vanhusten elämään? Minkä ikäinen oikeesti olet? Missäpäin asustelet? Lähde karaokebaariin! Ostat drinkin ja selailet niitä kappaleita. Voit sä yksinkin mennä terrassillekin ja drinkin keralla räpläät puhelinta. Lähdet risteilylle ja panostat karaole- ja tanssialueisiin siellä. Hanki kivat vaattet. Ensi viikolla on Helsingissä joku paikka jossa saa tanssiopetusta ilmaiseksi. Jos et osaa tansseja niin voithan sä opetella jotain varmaan netinkin avulla. Syksyllä menet tanssikurssille ja alat kiertää tanssipaikkoja. Saat liikuntaa samalla. Älä kohtele itseäsi minään vanhuksena. 80-kymppisiä on jo Danny, Frederik ja Mick Jagger... se on siitä kiinni kuinka kohtelee itseään...

Vierailija
33/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan sua kotoa hae. Mene ulos.

Ajat ovat muuttuneet ennen sai ajaa parhaimmillaan porukkaa ulos kun tupa oli täynnä,oli se kylästely perinne,rööki paloi ja juotiin,ei oltu yksin.Porukka tuli kylään kahvit ja pullat pöytään juteltiin kaikenlaista,sääli että nämä hienot jutut ovat katoamassa.

Vierailija
34/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ja ai että nautin. Aion tehdä hyvää ruokaa (broiskunfileet, bearnaise, paistinperunat ja salaatti), käydä kävelyllä ja saunassa. Ehkä jopa iltauinnilla. Ottaa ehkä vähän kuoharia mansikoiden kanssa. Tanssia yksin lempibiisien tahtiin tai kuunnella äänikirjaa. Olen lisäksi lomalla ja hatkitsen äkkilähtöä jonnekin kivalle lomalle. Yksin. Saa tehdä ihan just mitä huvittaa. Elämä on juhlaa.

Ei ne muut ihmiset aina ole niin ihania, eikä onni tule ulkopuolelta. Aika harvan kanssa nykyään löytyy mitään aitoa yhteyttä. Itse on oma onni tehtävä. Tsemppiä näkökulman muutokseen ja oman elämän ottamiseen omiin käsiin. Yksinkin voi olla onnellinen.

Vierailija
35/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan sua kotoa hae. Mene ulos.

Ajat ovat muuttuneet ennen sai ajaa parhaimmillaan porukkaa ulos kun tupa oli täynnä,oli se kylästely perinne,rööki paloi ja juotiin,ei oltu yksin.Porukka tuli kylään kahvit ja pullat pöytään juteltiin kaikenlaista,sääli että nämä hienot jutut ovat katoamassa.

No mitä hienoa noissa on? Ei kiinnosta alkoholi tai kännisten mukasyvälliset jaarittelut. Eikä myöskään pullan puputus.

Vierailija
36/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Minä olen tilanteessa, jossa olen halunnut muuttaa jo vuosia yksiöstä pois, mutta yhä vain olen täällä. Koitan keksiä kaikenlaista uutta piristystä kotiini, että tilanne ois edes hiukan siedettävämpi. Asun mielestäni vähän kuin vankina, koska asun tässä vastentahtoisesti. Välillä seinät alkaa todella kaatua päälle. Videomatka jonnekin, missä haluasi olla tai mitä haluaisi tehdä, on auttanut. YouTube on tä

Sinä asut yksiössä, joten elinkustannukset ovat varmaankin pienet, ilman velkaa, jos on. Säästä rahaa ja lähde matkalle. Ihan vaikka aloitat Norjassa vuonoristeilyltä ja siitä sitten ihan mihin haluat. Minä asun velattomassa hieman isommassa asunnossa ja tapaan käydä kerran vuodessa Kreetalla kahden viikon matkalla. Sama tasokas hotelli, josta tunnen henkilökunnan ja omistajan. Entinen hotellin työntekijä halusi välttämättä ystäväkseni ja niinpä meilailemme usean kerran vuodessa.

Jatkossa kohta eläkkeellä reissaa sitten Keski-Euroopan kaupunkeihin. Olen niissä jo aiemmin käynytkin ja etenkin museot kiinnostavat. Tosin rahaa ei ole koskaan liikaa, kun haluaa matkustaa. Näin vanhemmiten ei houkuttele halvat hotellit tai hostellit. Kunnon sänky ja suihku pitää olla sekä erittäin siistiä ja hyvä aamiainen.

Pitäisi matkustella ennen isompia matkan estäviä kremppoja, kun yksin matkustelee,

Vierailija
37/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. 

Vanhusten elämään? Minkä ikäinen oikeesti olet? Missäpäin asustelet? Lähde karaokebaariin! Ostat drinkin ja selailet niitä kappaleita. Voit sä yksinkin mennä terrassillekin ja drinkin keralla räpläät puhelinta. Lähdet risteilylle ja panostat karaole- ja tanssialueisiin siellä. Hanki kivat vaattet. Ensi viikolla on Helsingissä joku paikka jossa saa tanssiopetusta ilmaiseksi. Jos et osaa tansseja niin voithan sä opetella jotain varmaan netinkin avulla. Syksyllä menet tanssikurssille ja alat kiertää tanssipaikkoja. Saat liikuntaa samalla. Älä kohtele itseäsi minään vanhuksena. 80-kymppisiä on jo Danny, Frederik ja Mick Jagger... se on siitä kiinni kuinka kohtelee itseään...

Samaa mieltä olen. En aio olla vanhus kuuskymppisenäkään...

Missä tuo tanssiopetus on ja onko alkeiskurssista kyse?

M57+

Vierailija
38/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea ap asustelee?

Vierailija
39/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rambayhtye...vielä on kiljua jäljellä ,vielä tulee hienoja kaljoja.vielä voit löytää uuden ystävän jolla on konjakkia.

Vierailija
40/72 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tangomarkkinoita eveo-kanavalta, tulee kiva fiilis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi