Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usassa matkustaneita? Paras kaupunki mielestäsi?

Vierailija
13.07.2024 |

Miten on?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Franciscosta tykkäsin. Los Angelesia inhosin.

Vierailija
22/24 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka elää vieläkin jossain meneissä vuosikymmenissä. Joku nykki on nykyään niin pilalla ettei sinne kukaan halua ja san francisko? Tosissaan joku haluaa nähdä sen kaaoksen kodittomien ja telttojen kanssa? On ämöriikka vähän hajonnu kuluneena vuosikymmenenä. Kannattaa ottaa huomioon myöskin alueet jossa on erittäin korkea rikollisuus ja rasismi vaaleaihoisia kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankala vastata tähän kun USA on niin iso maa ja jokainen osavaltio kuin oma valtionsa. 

Itse olen tykännyt eniten Los Angelesista, mutta myös Seattlessa on oma viehätyksensä. Olen käynyt vain kolmessa eri osavaltiossa, ja luulen että tykkäisin eniten jostain rannikon pikkukaupungista joka ei ole aivan niin turistien valtaama kuin mitä on Kalifornian rannikko (joka on jo itsessään aivan upea ihan päästä päähän). 

Joo, ei ole jokainen osavaltio kuin oma valtionsa lol. Kannattaa lopettaa se jenkkipaskan lukeminen netissä. Pitävät koko eurooppaa yhtenä maana ja selittävät juurikin että jenkkilä on kuin useampi eri maa. Ei ole, sama kieli, sama väestö, sama lippu : p (tässä ei tietenkään tarkoiteta esim etelä-amerikkaa)

Eri käytännöt, osittain eri lait, eri oppimissuunnitelmat, erilaisia tapoja ja kulttuureja, jokaisessa aina vähän erilainen historia. Omat supreme courtit. Omat hallinnolliset pääkaupungit. 

"Jokainen osavaltio kuin oma valtionsa" voi tarkoittaa myös maantieteellistä erilaisuutta. 

Ja kyllä sielläkin tiedetään, ettei Eurooppa ole yksi iso valtio. Jos sinut pysäyttäisi kadulla ja pyytäisi sinua luettelemaan 15 eri Afrikan valtiota, niin miten monta menisi lunttaamatta oikein (ja joo, totta kai juuri sinä siellä olet maantiedossa ollut kymppioppilas, ihan varmaan joopajoo)? 

Vierailija
24/24 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka elää vieläkin jossain meneissä vuosikymmenissä. Joku nykki on nykyään niin pilalla ettei sinne kukaan halua ja san francisko? Tosissaan joku haluaa nähdä sen kaaoksen kodittomien ja telttojen kanssa? On ämöriikka vähän hajonnu kuluneena vuosikymmenenä. Kannattaa ottaa huomioon myöskin alueet jossa on erittäin korkea rikollisuus ja rasismi vaaleaihoisia kohtaan. 

Se ihan ydinkaaos on rajattu ihan aidoilla ja poliisiautoilla tietylle alueelle. Loppu San Franciscosta on ihan samanlaista kuin Helsinki mitä tulee siihen, miten törmää huumeidenkäyttäjään, alkkikseen ja (SF:ssa lähinnä) kodittomaan. Tiedän, kun kävin siellä viime kuussa. Milloin sinä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän