Tulisiko fetissit tai muut outoudet ilmoittaa treffisivustoilla
Itsellä on vain lievä vaate fetissi, ei mitään sen oudompaa. Koska ja milloin on sopivaa ottaa outoudet esiin? Ensimmäisellä tapaamisella ei varmaan kannata ja sitten koska se on liian myöhäistä? Liian pitkälle edenneessä suhteessa toinen voi paeta ja liian lyhyessä suhteessa toinen voi naureskella tai jopa levittää asiaa muille. Mutta deitti ilmoitus antaa taas mahdollisuuden sanoa asian heti ja kumpikaan ei tuhlaa aikaansa.
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on naisten mielestä pervoa. Onko kauniista alusvaatteista pitävä mies pervo. Onko suuseksi pervoa. Entä anaaliseksi.
Onko sukkahousut. Saappaat. Seksilelut...
Kaikki mistä en itse välitä on pervoa. Yök
Paitsi pridemarssilla kaikki on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki fetissit on todellinen turn off. Valitettavasti nyk kumppanini sukkahousufetissi paljastui vasta 7 kk jälkeen kun olin ehtinyt jo rakastua. Jos olisin tiennyt alussa, en olisi alkanut suhteeseen. Parempi kertoa reilusti ja asiallisesti alkuvaiheessa, niin toinen on vielä vapaa tekemään omat ratkaisut.
Juuri siksi kaikkea outoa ei kerrota heti alussa, vaan vasta sitten kun toinen on oppinut tuntemaan ne hyvätkin puolet ja voi punnita realistisemmin, painavatko huonot puolet vaa'assa niin paljon että kannattaa lopettaa koko juttu.
Jos parin seksuaalisuus poikkeaa toisistaan paljon, ei siitä jutusta tule mitään. Mikä sulla on oikein ideana? Pakotetaan ja manipuloidaan se vanilja harrastamaan kinkyseksiä? Jotkut asiat vaan ovat deal breakereita toisille, ei siinä auta mitkään tutustumiset, jos ei halua jotain asiaa
Näin juuri. Ja näin kinkyn näkökulmasta, ei se edes ole läheskään sama asia, jos joku vanilja harrastaa kinkyseksiä toisen mieliksi. Minulla oli yksi suhde, jossa en itse edes ehdottanut mitään bdsm:ää, mutta kumppani oli halukas kokeilemaan kun tiesi, että tykkään. Mistään sen hurjemmasta ei ollut kyse kuin että tykkäsin tukistamisesta, olla sidottavana ja tykkäsin saada piiskaa. Ja olihan se "ihan kivaa" - mutta nimenomaan tosiaan "ihan kivaa", eli jotain oleellista puuttui, kun juttu ei ollut myös toisen fetissi. Sitten kun tuon suhteen jälkeen ihan sattumalta päädyin suhteeseen ihmisen kanssa, joka tykkäsi samoista jutuista, niin voi elämä, miten kiihkeää ja ihanaa oli! Samanlainen ote vaan tuntuu ihan erilaiselta, kun mukana on oikeanlainen jännite, ja kun kyse on yhteisestä jutusta. Harmi, että tuo suhde päättyi, mutta sen verran antoisaa oli, että päätin etten koskaan enää halua suhdetta muun kuin toisen kinkyn kanssa. Ja siksi itse haluankin selvittää alkuvaiheessa, ollaanko seksuaalisesti samanhenkisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki fetissit on todellinen turn off. Valitettavasti nyk kumppanini sukkahousufetissi paljastui vasta 7 kk jälkeen kun olin ehtinyt jo rakastua. Jos olisin tiennyt alussa, en olisi alkanut suhteeseen. Parempi kertoa reilusti ja asiallisesti alkuvaiheessa, niin toinen on vielä vapaa tekemään omat ratkaisut.
Sukkahoususääriä on kiva hiplata. Onko se perverssiä. En tiedä.
Yleensä nää sukkahousumiehet tykkää vetää ne sukkahousut omaan jalkaansa 🤮
Ihminen ei yleensä voi fetissilleen mitään, joten tuollainen negatiivinen leimaaminen on ihan turhaa. En itsekään innostu sukkahousuista mutta en ole myöskään niin epävarma omasta seksuaalisuudestani että sen pönkittämiseksi pitäisi solvata muita. Tällainen solvaaminen johtaa vain siihen että ihmiset eivät kehtaa kertoa fetisseistään ja se taas tekee sopivan kumppanin löytymisestä vaikeampaa meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahoususääriä on kiva hiplata. Onko se perverssiä. En tiedä.
Yleensä nää sukkahousumiehet tykkää vetää ne sukkahousut omaan jalkaansa 🤮
Mikä puolestaan on siis yhteskunnassamme ehdottoman jyrkästi tuomittavaa . (...eikös vaan olekin?)
Helvetti siinä odottaa ja tie ja reitti vankilaan on jo suorastaan kivetty ja predestinoitu tuossa äärimmäisen sairaassa extreme-perversiossa !
Vierailija kirjoitti:
Mikä on naisten mielestä pervoa. Onko kauniista alusvaatteista pitävä mies pervo. Onko suuseksi pervoa. Entä anaaliseksi.
Nuo alusvaatteet, suuseksi ja anaaliseksi mielletään kyllä ihan vaniljaksi. Joskin voi niitä kinkytKIN harrastaa. Ja seksileluilla voi leikkiä niin vaniljaisessa kuin kinkyssä suhteessa.
En ole itse törmännyt sukkahousufetissimieheen, mutta mitä tuo käytännössä siis tarkoittaisi? En ole varma, olisiko tuo itselleni este - riippuu muusta kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Anonyymipalstoilla typeriä kyselevät henkisesti keskenkasvuiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fetissihän tarkoittaa sellaista poikkeavaa seksuaalimieltymystä, jota ilman ei koe seksiä tyydyttäväksi. Kyllä tällaiset tulee kertoa mieluiten jo deittiprofiilissa, kuten sekin onko/haluaako lapsia ja mitä uskonnollista suuntausta edustaa. Yhteensopimattomuus seksuaalisuuden alueella on ainakin itselleni yhtä paha ongelma kuin suuret erot arvoissa tai lapsitoiveissa.
Itse olen vapaaehtoisesti lapseton ja profiilissani lukee että etsin vastaavaa miestä. Jokin aika sitten kävin treffeillä yhden mukavan oloisen miehen kanssa, joka sitten tapaamisen jälkeen mainitsi että hänellä on kaksi pientä lasta. Hän oli ajatellut että asialla ei sitten kuitenkaan olisi minulle ratkaisevaa merkitystä, joten siksi ei kertonut siitä ennen treffejä. Ihan hukkaan meni molempien aika koska etsin juuri sitä mitä sanonkin etsiväni enkä laita profiiliin asioita joilla ei ole oikeasti väliä. Samanlaiset tilanteet vä
Yleensä lapsista tosiaan olisi hyvä mainita jo profiilissa tai VIIMEISTÄÄN viestittelyvaiheessa. Mutta silti on omituinen ajattelutapa tuo, että jos ekoilla treffeillä tulee ilmi jokin asia, joka sinulle on ehdoton "ei", loukkaannut kun sitä ei mainittu jo profiilissa. Sehän juuri ON treffien idea, että mennään katsomaan, halutaanko tutustua lisää vai ei, ja treffeillä voi tulla ilmi yksi jos toinenkin asia, johon homma sitten kaatuu. Ei kannata ottaa sitä ajan tuhlaamisena, vaan nimenomaan niin, että kävit katsomassa natsaako, ja hyvä että selvisi heti ekalla tapaamisella, että ei natsaa. Eivät muut ole ajatuksenlukijoita ja tiedä, mitä juuri sinulle pitäisi kertoa etukäteen. Myönnän, että lapset on sellainen asia, jonka useimmat kyllä tajuavat mainita, mutta noin muuten voi olla montakin asiaa, joita ihminen itse ei pidä oleellisina, vaikka ne jollekin muulle voisivat sitä olla. Sitten henkilön täytyy tieenkin myös itse osata esittää kysymyksiä.
Jos henkilön omassa profiilissa lukee hänen olevan vapaaehtoisesti lapseton ja etsivän samanlaista kumppania, niin on lukutaidottomuutta tai itsekkyyttä edes ottaa yhteyttä siihen profiiliin jos itsellä on lapsia. Tuosta on kysymys, sivuutetaan se toinen kokonaan. Eri. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo alusvaatteet, suuseksi ja anaaliseksi mielletään kyllä ihan vaniljaksi. Joskin voi niitä kinkytKIN harrastaa. Ja seksileluilla voi leikkiä niin vaniljaisessa kuin kinkyssä suhteessa.
Minusta paskarreiän naiminen on pervointa mitä voi paskannsyönnin jälkeen olla.
Eikö fetissit ja fantasiat ole vähän sama asia? Eihän niitä ole tarpeellistakaan kumppanille kertoa tai toteuttaa.
Näytä mulle edes yksikin nainen joka ymmärtäisi niin yhtäkään fetissiä, niin näytän sulle valehtelijan. Ei mahdollista! Ei edes sinne päin. Ja en tarkoita pissa/kakka -juttuja, vaan ihan vaikka että tykkäät pukeutua naisten kenkiin tai mitä nyt ikinä hyvänsä. Naisten eka ja vika reaktio on AINA, että hyi. Jos näytät mulle naisen joka sanoo muuta, niin näytän lentävän kiraffin. Eli älä sano fetisseistä (mistään) yhtään mitään. Ne sitten ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilön omassa profiilissa lukee hänen olevan vapaaehtoisesti lapseton ja etsivän samanlaista kumppania, niin on lukutaidottomuutta tai itsekkyyttä edes ottaa yhteyttä siihen profiiliin jos itsellä on lapsia. Tuosta on kysymys, sivuutetaan se toinen kokonaan. Eri. Ohis.
Tottakai. Mutta miehethän eivät lue profiilitekstejä, sarjatykkäävät vaan ja swaippaavat kaikki oikealle. Luulisi tämän olevan jo kaikille itsestäänselvää tietoa. Jotkut vähän valikoivammat swaippaavat kuvien perusteella oikealle vain hyvännäköiset ja tylsät, rumat ja lihavat vasemmalle. Mutta eivät hekään tekstejä lue. Sen takia näitä väärinymmärryksiä sitten tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö fetissit ja fantasiat ole vähän sama asia? Eihän niitä ole tarpeellistakaan kumppanille kertoa tai toteuttaa.
No ei todellakaan ole sama asia. Ja miksi ei muka olisi tarpeellista toteuttaa? Itse ainakin koen pelkän vaniljaseksin tylsäksi ja epätyydyttäväksi, joten kyllä minulle on tarpeellista toteuttaa omia fetissejäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama asia, vaan fetissin määritelmään kuuluu että sitä nimenomaan on tarpeellista toteuttaa jotta henkilö voi saada seksuaalisen tyydytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Näytä mulle edes yksikin nainen joka ymmärtäisi niin yhtäkään fetissiä, niin näytän sulle valehtelijan. Ei mahdollista! Ei edes sinne päin. Ja en tarkoita pissa/kakka -juttuja, vaan ihan vaikka että tykkäät pukeutua naisten kenkiin tai mitä nyt ikinä hyvänsä. Naisten eka ja vika reaktio on AINA, että hyi. Jos näytät mulle naisen joka sanoo muuta, niin näytän lentävän kiraffin. Eli älä sano fetisseistä (mistään) yhtään mitään. Ne sitten ajallaan.
No höh. Minä olen nainen ja kyllä minusta on täysin ok, että mies pukeutuu naisten kenkiin.
No, tuo sinä nyt nähtäväksi se lentävä kirahvi.
Mikäli sen toteuttaminen on suhteessa tärkeää. Muuten ei.
Naisystäväni halusi hipelöidä boxerieni päältä etumustani. Yök. Pervomuija lähti pihalle samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousufetissi on sinun mielestä paha:) Fiksu nainen vetäisi sukkahousut jalkaan ja käskisi miehen pesemään uunin. Jos toista rakastaa niin sekö jäi sukkahousuista kiinni?
Rakastan seksiä, mut tää olis vaan niin turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi kaikkea outoa ei kerrota heti alussa, vaan vasta sitten kun toinen on oppinut tuntemaan ne hyvätkin puolet ja voi punnita realistisemmin, painavatko huonot puolet vaa'assa niin paljon että kannattaa lopettaa koko juttu.
Outo ajattelutapa. Käytännössähän tuossa sen "oudon" puolen omaava kärsii enemmän, koska jos toinen on vaikkapa vanilja, ei vaan itse pysty hänen kanssaan toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan. Sama sitten olla kertomatta vaikka ollenkaan. En ainakaan itse haluaisi, että joku vanilja kelpuuttaisi minut kinky-taipumuksistani huolimatta vain siksi, että hyvät puoleni painavat vaakakupissa niin paljon - koska itsellenihän se tarkoittaisi vain, että minut kelpuutettiin kuitenkin vaniljasuhteeseen, jollaista en edes halua.
Näin juuri. Itse ol
Vastaan tähän nyt omasta puolestani, mutta uskoisin, että pätee moneen muuhunkin. Moni etenkään kevyemmän bdsm:n ystävä ei ole missään alan skenessä, ja esim. itse löysin saman fetissin omaavan ihan sattumalta työpaikalta. Sen suhteen kariuduttua olen nyt testannut bdsm-sivustoa, mutta siellä mieltymysten kirjo on todella laaja, ja ihmiset ovat kyllä aika anonyymisti, eli ilmoitukset ovat kuvattomia. Moni kiinnostava ihminen asuu jossain toisella puolen Suomea, ja monien kanssa ei sitten muuten vaan natsaa - eli ovat vaikka rajumman meiningin harrastajia. Ja moni varmasti hakee molemmista - voi olla toinen ilmoitus bdsm-sivustolla, jossa kerrotaan sitten selkemmin ne omat mieltymykset, ja toinen ilmoitus Tinderissä, jossa joko on vain suuntaa-antava viittaus tai on varauduttu juttelemaan asiasta vasta tapailuvaiheessa. Yksi ongelma on myös se, että bdsm-sivustolla ilmoituksista iso osa on pelkän sessiosuhteen hakuja - joillain on pääasiallisena suhteena vanilja, ja sitten sovitusti lupa sessioida muiden kanssa. Itse taas etsin pelkästään parisuhdetta, joten lopulta siellä on todella pieni määrä niitä, jotka iän, asuinpaikan ja mieltymysten osalta olisivat sopivia - ja sitten kun pitäisi olla vielä muutenkin samanhenkinen ihminen, samantyyppinen arvomaailma, jne.Että tämän vuoksi varmaan moni hakee kumppania myös "tavallisilta" deittialustoilta.
Jos omat kriteerit kumppanille ovat tiukat (esim täytyy pitää bdsm:stä muiden kriteerien lisäksi) on silloin ymmärrettävä se, että sitä kumppania on hankalampi löytää ja sopivia on vähän. "Tavallisilla" deittialustoilla täytyy fetissi-ihmisen tajuta, etteivät kaikki hyväksy mitään fetissejä ja haluaisivat sellaisesta tietää ennen suhteen aloitusta. Pettymyksiä siinä varmasti tulee eteen, ennen kuin sopiva samanmielinen löytyy. Mutta tosiaan ei tehdä niin että "No mulla on tää fetissi ja nyt vaadin että osallistut siihen. En kertonut alussa, kun olisit jättänyt mut."