Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä
Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.
Kommentit (511)
Vihaan/pelkään ihan kaikki ötököitä, ja jos on mahdollisuus käärmeisiin, niin en nauti sellaisessa paikassa olosta. En myöskään tykkää yhtään uida, veneillä, en auringossa olosta, en tykkää grilliruoasta... hittoako mä mökille? Ei vaan ole mun paikka olla. Alkeelliset olot kyllä kestän, ulkohuussit yms.
En tykännyt mökkeilystä silloin, kun oli ulkohuussi, ei suihkua, piti tiskata käsin ym. Nyt kun on huvila kaikilla mukavuuksilla niin tämähän on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukiessa tulee sellainen kuva, että miehet ovat täysin kyvyttömiä muuhun kuin saunan lämmittämiseen, ryyppääämiseen ja grillaamiseen.
Ja mikä vika on siinä, että esim mökillä voi mennä siitä mistä aita on matalin? Miksi koko ajan pitää olla jossain korkeimmissa fääreissä? Onko se jotenkin naisen arvoa alentaa syödä makkaraa talouspaperista ja sen jälkeen nakata se tuleen?
Mökki ihana, veneily vaatii kaikenlaista taitoa. Purjeveneily siis.
Vierailija kirjoitti:
Naisille mökillä olo on kokopäivätyötä, miehet lähinnä vetää kaljaa.
Mä viihdyn mökillä vaikka koko kesän. Juoksevan veden puute ei haittaa. Tykkään siellä puuhastella. Miehiä ei siellä tällä hetkellä käy kuin satunnaisesti.
Autottomuus itsellä, haluan pois mökiltä heti kun siltä tuntuu, en halua odotella kenenkään kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet naiset? V*ttu että mä inhoan yleistäjiä, joiden maailma on yksinkertaisen binääri naiset vs. miehet. Ihan kuin sukupuolielimillä olisi vaikutus siihen kuka tykkää mökkeillä ja kuka ei. Tai juuri mihinkään muuhunkaan. Laajenna ajatteluasi.
Yksikään ihminen ei ole niin uniikki lumihiutale mitä sinä kuvittelet. Ihmiset toimii ja käyttäytyy aika paljon samalla tavalla kuin muutkin vaikka kuinka väittää että ei ole kuin muut
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt mökkeilystä silloin, kun oli ulkohuussi, ei suihkua, piti tiskata käsin ym. Nyt kun on huvila kaikilla mukavuuksilla niin tämähän on ihanaa!
Mä tykkään kyllä mökillä tiskata käsin ja pestä ulkona pyykkiä. Oon huomannut, että suihkua ei ollenkaan tarvitse ja ulkohuussi ei oo mulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet naiset? V*ttu että mä inhoan yleistäjiä, joiden maailma on yksinkertaisen binääri naiset vs. miehet. Ihan kuin sukupuolielimillä olisi vaikutus siihen kuka tykkää mökkeillä ja kuka ei. Tai juuri mihinkään muuhunkaan. Laajenna ajatteluasi.
Yksikään ihminen ei ole niin uniikki lumihiutale mitä sinä kuvittelet. Ihmiset toimii ja käyttäytyy aika paljon samalla tavalla kuin muutkin vaikka kuinka väittää että ei ole kuin muut
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Mies myös grillaa :)
Ja naiset tekevät salaatin. Kun suku kokoontuu mökille, naiset vetäytyvät sisälle pesemään kasviksia ja miehet istuvat ryyppäämässä grillin vieressä. Loppuillasta nämä joukkiot yhdistyvät. Jonkun mies juo liikaa, joku nainen itkee ja muut rauhoittelevat.
Luonnosta kukaan ei muista nauttia. Toisinaan ihmettelen, että täytyy sinne edes raahautua, kun kaiken tuon voisi toistaa rivitalon takapihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä suunnittelet ja teet safkat, tiskaat ja siivoat siellä alkeellisissa olosuhteissa niin voi nainen lähteä. Nainen sitten veneilee ja makaa laiturinnokassa.
Mihin katosi 50/50 -ajatus?
- ohis
Aika tarkkaan siihen, kun miesten mielestä tuo koskee vain maksamista, ja hommat jää kuitenkin naiselle. Miesten 50/50 on todellisuudessa 30/70 miehen hyväksi.
Hyvin sanottu. Parisuhteissa ei ole muutenkaan mitään järkeä näin naisen kannalta katsottuna. Parisuhde lisää naisen taakkaa mutta puolestaan keventää miehen taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Voi kolahti itsetuntoon kun tajusit että et olekkaan niin uniikki kuin kuvittelet?
-eri
Mistä se hillitön käärmepelko on levinnyt nuoremmille sukupolville? Mm. nuoret äidit kieltävät lapsiltaan luonnossa telmimisen käärmeiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset tekevät salaatin. Kun suku kokoontuu mökille, naiset vetäytyvät sisälle pesemään kasviksia ja miehet istuvat ryyppäämässä grillin vieressä. Loppuillasta nämä joukkiot yhdistyvät. Jonkun mies juo liikaa, joku nainen itkee ja muut rauhoittelevat.
Luonnosta kukaan ei muista nauttia. Toisinaan ihmettelen, että täytyy sinne edes raahautua, kun kaiken tuon voisi toistaa rivitalon takapihalla.
Hyi helv kuinka tämä kirjoitus nosti ikäviä muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta mieleeni. Liian todellista. Nyt aikuisena voin valita itse, enkä ikinä enää katso juovaa miestä, enkä välttämättä miestä lainkaan, ellei kunnollista tule vastaan. 50-50 kaikki kotityöt ja mökin askareet sekä liikunnallisuus, savuttomuus ja alkottomuus ihan minimiehtoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuin siihen lapsena, ja mielestäni mökkeily ja veneily ovat kesän kohokohtia.
N35
Ilmeisesti joku muu teki remontit, mökin ylläpidon ja veneen hoidon? Itse säälin niitä, jotka statuksen vuoksi raatavat kaiken vapaa-aikansa esim. puuveneen parissa. Sen kun on itse elänyt niin ei koskaan enää venettä, eikä edes mökkiä. Itselleni tulee ahdistuskohtaus kun ajattelen veneilyä, olen pahasti traumatisoitunut siitä. En ymmärrä, kuka voisi nauttia itsensä kiduttamisesta.
Vene hoituu samalla lailla kuin autokin eli maksamme sen huollosta ja talvisäilytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin naiset, alas sieltä ristiltä ulisemasta ja siirrytte suoraan grillin ääreen ryyppäämään, anteeksi juomaan sitä viiniä, jokahan ei ole alkoholia.
Olen nainen ja just kivaa on mennä kesämökille ihan yksin kun ei ole vieressä naputtajaa, tyköistujaa ja verkonlaskijaa joka ei itse ymmärrä oikean ja vasemman käänteistä puolta. Tykkään kalastaa ihan omin avuin, soutuvenettä osaan käyttää ja lempiharrastukselle lukemiselle jää hyvin valoisaa aikaa.
Miksi naiset... 🙄
Mä rakastan mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
No tämä. Todella monessa perheessä se mökillä olo meinaa naisille kokkaamista, siivoamista, lasten hoitamista, päivärytmistä huolehtimista. Miehet sitten vähän pilkkovat puita, lämmittävät saunaa ja käyvät soutelemassa.