Tuli tuosta psykiatrin autolla mereen ajosta mieleen, että jos auto tippuu veteen ja lapset on turvaistuimissa takapenkillä
Niin miten heidät pelastaa? Jos aikaa on tyyliin minuutti tai max kaksi. Hyi hitto ajatuskin puistattaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla ihan hemmetin ketterä. Ovet saa avattua vasta kun hytti on täynnä vettä. Hytin täyttymistä odotellessa pitäisi kiemurrella itsensä takapenkille ja irroitella lapset köysistään/jakkaroistaan.
Mistä köysistä ja jakkaroista? Mikä hytti?
Kysytkö aidosti? Koskaan ei voi tietää, kun täällä on niin moninlaisilla kyvyillä varustettuja keskustelijoita..
Kysymyksessä oli mainittu turvaistuin (=köydet ja jakkarat). Auton sisätila = hytti.
Miten te ootte noin tosikkoja. Tietenkään tuo ei ole mitenkään todennäköinen tilanne ja tilanteen ollessa päällä sitä saattaa toimia miten vaan. Ja silti vaikka kuolla. Joskus vaan googlasin aiheen kun sitä mietin ja siitä jäi nuo ohjeet mieleen ja puolivitsillä oon lapsille niitä kertonut, knoppitietomielessä. Ja se ilmalennon aikana oli ihan oma läppä, että niin nopee pitäs olla:D Nyt käytte siellä miettimään mikä on mitenkin mahdollista, höpöt.
Vierailija kirjoitti:
Miten te ootte noin tosikkoja. Tietenkään tuo ei ole mitenkään todennäköinen tilanne ja tilanteen ollessa päällä sitä saattaa toimia miten vaan. Ja silti vaikka kuolla. Joskus vaan googlasin aiheen kun sitä mietin ja siitä jäi nuo ohjeet mieleen ja puolivitsillä oon lapsille niitä kertonut, knoppitietomielessä. Ja se ilmalennon aikana oli ihan oma läppä, että niin nopee pitäs olla:D Nyt käytte siellä miettimään mikä on mitenkin mahdollista, höpöt.
Ihmiskunnan historiassa on aika monta kertaa käynyt se tilanne, että joku onneton paskiainen löytää itsensä nököttämästä auton sisällä järven pohjasta.
Ei se nyt ole mikään maailman typerin asia pohtia ennalta miten siinä tilanteessa kannattaa toimia, tai miten on edes mahdollista toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan historiassa on aika monta kertaa käynyt se tilanne, että joku onneton paskiainen löytää itsensä nököttämästä auton sisällä järven pohjasta.
Ei se nyt ole mikään maailman typerin asia pohtia ennalta miten siinä tilanteessa kannattaa toimia, tai miten on edes mahdollista toimia.
No nuo omat neuvot vois sit kertoa sille jollekin asiantuntijalle jolta ne luin :) vai olitko se sinä? Mutta joo, saahan sitä pohtia.
Minulla on vanha auto, jossa veivattavat ikkunat ja mekaaniset/manuaaliset lukitukset. Isolla tiellä, kovissa vauhdeissa kolarointi olisi tappavaa, mutta veteen, veteensyöksyssä se olisi siis se turvallisempi vaihtoehto :D
Olen myös lukemattomia kertoja kuvitellut tätä skenaariota mielessäni, kiitos elokuvat 😅
Lisää selviytymisvinkkejä tilanteeseen, anyone? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovet kiinni auto kelluu hetken keula alhaalla, koska moottori on edessä. Jos ovet ja ikkunat ovat kiinni niin niitä ei saa auki ennenkuin auto täyttyy kokonaan vedellä koska vesi painaa ovia kiinni. Eli jos ajaa syvään veteen, niin äkkiä ikkuna auki. Poistumisreitti ulos on ikkunoiden kautta.
Miksi ikkunoitakaan ei saa auki?
Sähköikkunat, oikosulku ja veiviä ei enää ole, nykyauto on surmanloukku monissa tilanteissa.
Tämä.
Riski joutua murhanhimoisen kuljettajan kyydissä satama-altaaseen on niin suuri, että siksi ajoneuvoni on Jopo.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pätevä oli työssään psykiatrina. Kaikenlaisia sitä lääkärinä annetaan olla. Onkohan psykoja paljonkin alalla. Älkää luottako. Oma järki ensin.
Sehän on ihan yleisessä tiedossa että psykologia alana vetää mt-ongelmaisia puoleensa. Eli olisi ihmeellistä jos psykiatrilla ei olisi jotain vikaa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Lisää selviytymisvinkkejä tilanteeseen, anyone? 😅
Paras selviytymiskeino on menemättä auton kyytiin ollenkaan. Suomessa on järviä ja jokia sen verran että mahdollisuus veden varaan joutumiseen on melkein joka kerralla kun on auton kyydissä.
Mun mielestä se pitäisi olla kaikissa autoissa vakio / pakollinen + turvavyöleikkuri.