Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selityäkää, miten joku voi synnyttää täysiaikaisen lapsen tietämättä olevansa raskaana?

Vierailija
12.07.2024 |

Miten sitä ei muka huomaa edes vatsan kasvusta?

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkitystä sillä, näkyykö raskaus ulospäin, kyllä se tuntuu jo ensimmäisistä viikoista alkaen.  Jos kukaan lennon matkustajista ei kerro mitä näki lennolla, emme saat tietää oliko äiti esim. kehitysvammainen.  Jos oli mies ja lapsi mukana-ei sen lapsen tarvinnut olla tämän naisen lapsi, haloo.  

Niin, SINULLA tuntuu, mutta monella muulla ei tunnu. Minulla on useampi lapsi, eikä ole koskaan ollut esim. Pahoinvointia. Raskaudet on ollut alussa ihan oireettomia. Joo, rinnat on voineet turvota, mutta niitä turvottaa kuukautiset, e-pillerit, tai minun kohdallani myös korkea verensokeri, mikä turvottaa koko kropan, ja aiheuttaa muutenkin enemmän tuntemuksia kuin joku raskaus.

Yhden raskauteni huomasin vasta sen ollessa puolivälissä. Kuukautiset ei ehtineet alkaa edellisen jälkeen, imetin ja olin todella sairas. Minulla on tosiaan kilpirauhasen vajaatoiminta ja diabetes ja  huonossa hoitotasapainossa olen melkoisen vaivainen. En minä mitään raskautta ajatellut, seksiäkin oli niin harvakseltaan. Olin itseasiassa varma, että minulla on syöpä tai jotain. Maha oli oudon tuntoinen, mutta diabetes aiheuttaa minulle pahoja vatsavaivoja. Siinä surkeana mietin, että pitäisi testi tehdä, sitä ne kuitenkin kysyy, eikä usko, että olen vakavasti sairas. 

Testi olikin positiivinen. Olinhan minä liikkeitä tuntenut, kun ymmärsin olevani raskaana, mutta kun vatsavaivoja on muutenkin kokoajan, maha oikeasti käyttäytyy kuin raskausmaha ihan normaalistikin. Maha ei tuolloin vielä näkynyt, pari viikkoa myöhemmin kai lihakset antoivat periksi, ja vatsa pullahti yhtäkkiä. 

Vierailija
142/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin raskausoireisiin löytyy aina toinen selitys. Ihan jokaisella naisella on välillä rinnat kipeät, on kuvottava olo, ilma kiertää suolistossa, väsyttää, närästää, on turvotusta ja tulee muutaman kilon painonnousu, jolloin housujen vyötärö kiristää.

Naisella voi olla käytössä kierukka tai on tehty sterilisaatio tai lapsettomuushoidot on lopetettu sanoen, että raskaaksi tuleminen on mahdotonta. 

Mutta ne lapsen liikkeet?! Mulla 4 lasta ja takana sterilisaatio jo 17 vuotta. Minulla ei ole tunnetta, että joku liikkuisi mahassani, ei potkuja tai käden liikkeitä.

että ei mahdollista 

Minullapa on tuollaisia tuntemuksia aina, vaikken ole raskaana. Minulla on suolistosairaus ja sairaus, joka aiheuttaa herkästi kovaa turvotusta ja nesteen kertymää.

Todellakin olen monet kerrat miettinyt, että ihan kuin tuntuisi potkuja, tai vauvan liikkeitä. Ja se on minulle jatkuvaa.

Raskaana ollessa elimistöni on toiminut paremmin, kuin normaalisti, niin raihnainen olen sairauksieni vuoksi.  

Luulen, että normaali tilani on sitä, mitä monella raskaana. Minun raskauteni taas ovat olleet helppoja, ei pahoinvointia tai mitään. Synnytyskin on tyyliin haarat auki, vauva ulos ja housut jalkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihan suomalaisen naisen, joka ei tiennyt olevansa raskaana, ennenkuin vauva syntyi, vaikka oli jo neljä lasta ennestään. Se ei myöskään näkynyt meille muille mitenkään ja kuukautisvuotoakin oli ollut raskausaikana. Hän oli aikonut selvittää outoja kuukautisia, että mitä tapahtuu, niin selvisi, että hän on yli puoli vuotta raskaana. Lapsi syntyi terveenä, mutta hän jäi vaille äitiysetuuksia, kun sääntö-Suomi iski eikä hän ollut koko raskausaikaa neuvolan syynissä.

Ne etuudet kyllä saa haettua lääkärintodistuksella.  Lääkäri siis todistaa, ettei raskaus ollut tiedossa ja siksi ei ollut neuvolakäyntejä. 

Tiedän tämän varmaksi,koska minullekin kävi niin. Olisin jopa voinut saada keskeytyksen poikkeusluvalla, mutten tietenkään halunnut.  

Vierailija
144/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee salannut että pääsi matkalle !

Vierailija
145/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa Suomessa äitiys- ja vanhempainetuudet, vaikka kuinka olisi yllätysvauva. 

Vierailija
146/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi törkeyteni. 

Mutta onko kaikki nuo raskaudesta tietämättömät vähän isompia ihmisiä? Itse painan himpun verran yli 50kg ja käyn puntarilla joka aamu. Jos ei nyt mitään muita oireita olisi niin ihmettelisin ylimääräisiä kiloja ainakin.

Kaikilla ei ole pakonomaista tarvetta punnita itseään joka aamu. Monilla jo pelkät kuukautiset lisäävät painoa. Minulle kertyy kuukautisten edellä 3-5 kiloa, jotka kyllä poistuvat pissana pian menkkojen alettua. 

Monilla voi olla myös sairauksia tai muuten taipumusta turvotuksiin. Edelleenkään sinun vartalosi ei ole sama asia, kuin kaikkien muiden. 

Vierailija
147/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ei huomaa olevansa raskaana. Mielenköyhät eli vajaat eivät välttämättä tajua. Normaali ihminen tajuaa kyllä.

No kiitos tästä nimityksestä. Minä en tiennyt raskaudestani ennen n. viikkoa 35, vatsa ei kasvanut, kuukautiset tulivat epäsäännöllisesti niinkuin aina, vatsaväänteitä minulla on aina koska IBS. En ole sairaalloisen ylipainoinen vaan pitkä ja hoikka. Yhtenä iltana iski sitten hyvin kovat vatsakivut, joiden takia lähdin umpisuolentulehdus epäillyllä sairaalaan. No ei ollut umpisuoli vaan vauva. Onneksi me mielenköyhätkin, eli vajaat, voimme opiskella ihan kohtalaisen ammatin kuten itse VTM. 

Kai nyt kuitenkin joskus raskaustestejä teit? Seksielämää yhdyntöineen sinulla on kuitenkin täytynyt olla eikä (ilmeisesti) ehkäisyä? Vaikka olet miten hyv

No kaikki nyt ei testaile hysteerisesti kuukausittain. Miksi pitäisi, jos on vaikkapa ehkäisy käytössä (voi pettää) tai on tiedossa, ettei todennäköisesti edes tule raskaaksi. Ja kun te kokoajan toitotatte, että kyllä sen raskauden huomaa!! 

Miksi sitä siis pitää testata, kun sen huomaa??

Vierailija
148/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihan suomalaisen naisen, joka ei tiennyt olevansa raskaana, ennenkuin vauva syntyi, vaikka oli jo neljä lasta ennestään. Se ei myöskään näkynyt meille muille mitenkään ja kuukautisvuotoakin oli ollut raskausaikana. Hän oli aikonut selvittää outoja kuukautisia, että mitä tapahtuu, niin selvisi, että hän on yli puoli vuotta raskaana. Lapsi syntyi terveenä, mutta hän jäi vaille äitiysetuuksia, kun sääntö-Suomi iski eikä hän ollut koko raskausaikaa neuvolan syynissä.

Kyllä äitiysetuudet saa tuossa tapauksessa. Sinulle on valehdeltu.

Ei saa. Äitiyspakkauksen etuus on sidottu äitiysneuvola käynteihin. Perustuu ihan Suomen lainsäädäntöön. 

Tiedän nimittäin vastaavan tapauksen, yli 20v sitten. 

Onko sitten muuttunut jossain vaiheessa. 1970- luvulla kaveri sai lapsen teini- iässä. Ymmärsin olevansa raskaana muutama viikko ennen synnytystä. Sai kyllä äitiyspakkauksen ja äitiysrahan.

Vierailija
149/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitiysetuudet saa tuossa tapauksessa. Sinulle on valehdeltu.

Ei saa. Äitiyspakkauksen etuus on sidottu äitiysneuvola käynteihin. Perustuu ihan Suomen lainsäädäntöön. 

Tiedän nimittäin vastaavan tapauksen, yli 20v sitten. 

Ei ole muuttunut. Edelleenkin saa kaikki etuudet, vaikka synnyttäisi yllättäen.

Vierailija
150/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kohdunpoiston ei tarvitse tämmöistä enää loppuelämän aikana miettiä

N41

Vierailija
151/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos painaa 140 kiloa niin sinne se vauva katoaa kuten viikonlopun sipsipussit.

Minä painoin alle 60 kiloa ennen äitiyslomalle jääntiä. Tein töitä "koko kylän" silmien edessä. Oli mulla raskausvatsakin, mutta jostain syystä kaikki tututkaan ihmiset eivät rekisteröineet raskautta, vaikka ihan säännöllisesti nähtiin. Ehkä vain ajattelivat hiukan lihoneeni. Vasta kun kuukautta myöhemmin lykin kylillä vaunuja, tultiin ihmettelään, että missä välissä tuon pyöräytit! 

Vierailija
152/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kohdunpoiston ei tarvitse tämmöistä enää loppuelämän aikana miettiä

N41

Mikä ihmiset tulee avautumaan omista asioista sellaiseen ketjuun, jonka aihe ei edes kosketa/liity kirjoittajaan ?

Vierailija
153/153 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ei huomaa olevansa raskaana. Mielenköyhät eli vajaat eivät välttämättä tajua. Normaali ihminen tajuaa kyllä.

on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä