Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoauton omistus alkanut kiinnostaa, mutta missä sitä voisi säilyttää, jos ei ole omaa pihaa?

Vierailija
12.07.2024 |

Onko näille jotain ratkaisuja?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä vuokratalleja. Joku hieman lämmitetty ois paras. 

Vierailija
2/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta matkailuauto niin on pienempi säilytettävä. Mulla on parkkipaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pysäköi, jatka ajamista.

Vierailija
4/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on ero asuntoautoon nähden?

AP

Vierailija
5/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrapaikka.

Vierailija
6/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on ero asuntoautoon nähden?

AP

Ehkä tarkoitti retkeilyautoa?

Vierailija
7/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrapaikka.

Mitä se meinaa?

Vierailija
8/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitää ihan taivasalla talven, jotkut vuokraa hallipaikan. Jos on okt niin joku pressukatos.

Vierailija
9/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita olisi hyvä pitää katon alla kuivassa, käyttöikä pidentyy huomattavasti.

Vierailija
10/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa sitä muille kun et itse käytä

Vierailija
11/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli 19 vuotta täyteen kun ostin nykyisen matkaikuautoni Saksasta.  Ulkona ollut koko ajan, katolla vaan talvella pressukatos.  Ei ole homehtunut eikä ruostunut.  

Vierailija
12/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrahalleja on monessa paikassa, mutta ovat melko tyyriitä. Olen myös kiinnostunut matkailuauto sta, mutta tuo säilytys on niin kallis, että sillä melkein vuokraa viikoksi matkailuauton. Eikä sillä tosiaan olisi montaa viikkoa vuodessa käyttöä. 

Vierailija
13/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pienen rahan tarvis, en lähtisi omaa autoa vuokraamaan. Noiden rungot on varsin kevytrakenteisia ja autot tuppaa ottamaan helposti osumaa vuokrakäytössä. Korjattu rakenne on riski. Vuokrakäytössä täytyy lähteä siitä että auto kuluu ja käyttöikä lyhenee.

Vierailija
14/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressua ei laittaa suoraan katon päälle, pressukatos ok. Joillakin taloyhtiöillä on katoksellisia autopaikkoja, joihin matkailuautokin mahtuu. 

Vierailija
15/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat niin kiirehdi, hinnat ei ainakaan halpene. Tulee niihin autovero, nyt vielä verottomia.  Peltikuorinen mahtuu parkkiruutuun jos et liikkuvaa tanssisalia tarvitse.

Vierailija
16/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pressua ei laittaa suoraan katon päälle, pressukatos ok. Joillakin taloyhtiöillä on katoksellisia autopaikkoja, joihin matkailuautokin mahtuu. 

On myös katolle tulevia kehikoita myytävänäkin, itse tein rimoista joissa solumuovi kaistale alla

Vierailija
17/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pienen rahan tarvis, en lähtisi omaa autoa vuokraamaan. Noiden rungot on varsin kevytrakenteisia ja autot tuppaa ottamaan helposti osumaa vuokrakäytössä. Korjattu rakenne on riski. Vuokrakäytössä täytyy lähteä siitä että auto kuluu ja käyttöikä lyhenee.

En ole omaani lainannut kun omille lapsilleni, kyselijöitä kyllä riittää.

Vierailija
18/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrahalleja on monessa paikassa, mutta ovat melko tyyriitä. Olen myös kiinnostunut matkailuauto sta, mutta tuo säilytys on niin kallis, että sillä melkein vuokraa viikoksi matkailuauton. Eikä sillä tosiaan olisi montaa viikkoa vuodessa käyttöä. 

Minä mietin ostoa monta vuotta. Kolme vuotta sitten lopulta ostin. En ole katunut. Se lähtö on omalla retkeilyautolla helppo, kun omat kamppeet on valmiina autossa. Siitä vaan auton kyytiin ja menoksi. Tulee tehtyä paljon sellaisia fiilis-reissuja suunnilleen tunnin varoajalla. Myös päivä rannalla on tosiaan päivä rannalla, kun on jääkaapista lähtien kaikki mukana. Välillä käy autossa kahvilla tai syömässä ja päivä jatkuu. Jos budjetti antaa periksi, niin suosittelen. 

Vierailija
19/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on tarkoitettu myös talvikäyttöön, joten mitäpä sitä lunta pelkäämään? Ihan normaalisti kun suurimmat määrät lumesta pudottelee katolta, on ihan ok. Enempi se on sitä, että lumikuorman kanssa reissaaminen on vähän tylsää. Kun auto lämpiää, alkaa kylkiä myöten vesi valua, eli sitten on jääputoukset auton molemmin puolin. 

Talvella kun auto seisoo pidemmän aikaa, kannattaa laittaa vaikka kissanhiekkaa ämpärillisen auton sisälle. Se pitää kosteuden poissa. Toisaalta se hiekka on muutenkin käytännöllistä, jos jää jonnekin auton kanssa kiinni. Meillä ainakin nuo kohteet on joskus vähän jänniä ja sitten lapioidaan 😂

Vierailija
20/33 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää eennen v. 66 rekisteröidyn matkailuauton niin voi  olla.pienempi auto. 

mab-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi