Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selityäkää, miten joku voi synnyttää täysiaikaisen lapsen tietämättä olevansa raskaana?

Vierailija
12.07.2024 |

Miten sitä ei muka huomaa edes vatsan kasvusta?

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vatsa ei kasva, kuukautiset on epäsäännölliset ja vauva rauhallista laatua eli ei potki?

Viimeisten lantion liitoskivut lonkkaliitoksen valmistautuessa synnytykseen saa ihmisen käymään lääkärissä. 

Vierailija
122/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi noin eikä maha ollut näkyvä edes loppuvaiheessa. Kävimme kahvilla pari viikkoa ennen  kuin sai vauvansa. En huomannut mitään. Kyseessä vielä todella hoikka ihminen.  Kaikkien mahasta ei tule rantapalloa edes viimeisillään.

Kyllähän vähintään rinnat kasvavat ja kohtu pinkeytyy, vaikka raskausmaha jäisi pieneksi. Vaikea myös uskoa, että kenelläkään olisi niin oireeton raskaus, ettei ole yhtään harjoitussupistuksia tai liitoskipuja. Ja jos maha ei kasva ulospäin, niin kyllähän se kohtu kasvaa johonkin suuntaan ja painaa joko virtsarakkoa tai keuhkoja.

Luulenpa, että yksikään näistä yllätyssynnyttäjistä ei ole ollut täysin tietämätön raskaudestaan, vaan jostain syystä sen mahdollisuutta ei ole haluttu itselle myöntää.

Supistuksia on kuukautiskivutkin, ja liitoskivut nyt  sekoittaa vaikka mihin muuhun juilimiseen. Jos lihoo niin rinnat kasvaa ihan ilmankin raskautta. Tukalalle olollekin on muita selityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me kaverinkaverista huomattiin että se on vähän lihonnut, kun ei joka päivä nähty vaan muutaman viikon välein. Mutta eihän sellaista ylipainoiselle ääneen sanota, ei sanonet edes ne hänet paremmin tuntevat kaverit.

Taisi olla vähän jokaiselle yllätys että sillä on joku mieskin ollut hetken.

Vierailija
124/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vatsa ei kasva, kuukautiset on epäsäännölliset ja vauva rauhallista laatua eli ei potki?

Viimeisten lantion liitoskivut lonkkaliitoksen valmistautuessa synnytykseen saa ihmisen käymään lääkärissä. 

Ei kaikilla ole liitoskipuja.

Vierailija
125/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän me kaverinkaverista huomattiin että se on vähän lihonnut, kun ei joka päivä nähty vaan muutaman viikon välein. Mutta eihän sellaista ylipainoiselle ääneen sanota, ei sanonet edes ne hänet paremmin tuntevat kaverit.

Taisi olla vähän jokaiselle yllätys että sillä on joku mieskin ollut hetken.

Heh. Tuolle oli pakko naurahtaa.

Vierailija
126/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lapsettomuus takana, lääkärin sanat ettei lapsia tule. Ylipainoa, ikää lähemmäs menopaussia, suojaamaton yhdyntä, pientä painonnousua, ei raskaustestiä, pieniä mahanpuruja jne. Lapsivesi lirahtaa ja sitten mennäänkin jo piipaa autolla synnärille.

Vierailija
127/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ei huomaa olevansa raskaana. Mielenköyhät eli vajaat eivät välttämättä tajua. Normaali ihminen tajuaa kyllä.

No kiitos tästä nimityksestä. Minä en tiennyt raskaudestani ennen n. viikkoa 35, vatsa ei kasvanut, kuukautiset tulivat epäsäännöllisesti niinkuin aina, vatsaväänteitä minulla on aina koska IBS. En ole sairaalloisen ylipainoinen vaan pitkä ja hoikka. Yhtenä iltana iski sitten hyvin kovat vatsakivut, joiden takia lähdin umpisuolentulehdus epäillyllä sairaalaan. No ei ollut umpisuoli vaan vauva. Onneksi me mielenköyhätkin, eli vajaat, voimme opiskella ihan kohtalaisen ammatin kuten itse VTM. 

Kai nyt kuitenkin joskus raskaustestejä teit? Seksielämää yhdyntöineen sinulla on kuitenkin täytynyt olla eikä (ilmeisesti) ehkäisyä? Vaikka olet miten hyvin kouluttautunut VTM:ksi, niin et ole kuitenkaan kunnolla ollut perillä siitä, millä tavalla nainen voi raskaaksi tulla. 

Vierailija
128/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siitä ei ole mitään apua, koska lääkäri ei tajua raskautta yhtään sen enempää kuin nainen itse. Tai no, määrää kipulääkettä ja ehkä saikkua.

Vierailija
129/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt väkisinkin kasvaa jossain vaiheessa, jos suunnilleen  normaalipainoinen...

Sanoo vetelä, läski matami.

Minun vatsani ei kasvanut ulospäin, lihakset ja sidekudos oli liian vahvat. Vauvalla oli jalat mutkalla syntyessään.

Me kaikki emme ole kuin sinä, joka vaaput ja pullotat vartti yhdynnän jälkeen.

Vierailija
130/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä nainen, lujat kudokset, taaksepäin kallistunut kohtu ja pienikokoinen sikiö. Sikiön syntymäkokokin on periytyvä ominaisuus. Synnyin itse pikkukeskosena, lapseni syntyivät pienikokoisina.

Ainoat raskausoireet ajoittainen närästys ja hiukan normaalia niukempi vuoto kuukautisten aikaan.

Vierailija
131/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät lähde lääkäriin vaan ottavat buranaa. Kipukynnys vaihtelee, enkä itse muista mitään tuollaista kipua kokeneeni. Joillain on luonnostaan löysät nivelsiteet.

Vierailija
132/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen läheltä tälläisen tapauksen. Nainen vaan lihoi joka paikasta ja maha hukkui sinne. Maha oli aika pieni ja lapsi ei potkinut. Synnytys oli täysi yllätys kaikille. Onneksi oli kuitenkin sitten ihan hyvä juttu, oli avioliitto ja lapsi sitten haluttu.

Mutta tosiaan ennen tätä en olisi ikinä uskonut että on mahdollista. Oletteisin että yleensä on psykologista ongelmaa eli ei vaan haluta uskoa raskauteen.

Vierailija
133/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sen tietää. Eivät vaan syystä tai toisesta halua uskoa asiaa ja uskottelevat itselleen etteivät ole raskaana.

Johan se terve lapsi kohdussa liikkuu ja potkii sen verran että luulis jotain ihmettelevän.

Miksi sitten jotkut raskaana olevat naiset käyvät äitipolilla tarkastuksessa, kun vauva ei ole liikkunut?

Mun toinen lapsi oli loppuajan niin ahtaasti, että ei vaan sopinut liikkumaan. Jos istukka on edessä, alkuraskauden liikkeet ei tunnu, ja jos ei tiedä olevansa raskaana, niin ne kääntyilystä aiheutuvat muljahdukset voi mennä suolen piikkiin. Monesti vauvat ovat aktiiviisia ädin ollessa paikallaan ja yöllä, ja jos äiti on sikeä uninen, ei välttämättä siihen herää. Jos taas on valveilla ollessaan hyvin aktiivinen, eikä hirveästi istu tai makaa paikallaan, liikkeet voi jäädä silloinkin huomaamatta. Toiset sikiöt ovat myös rauhallisempia, kun toiset mellastaa enemmän.

Itse ainakin tarkkailin ekassa raskaudessa itseäni enemmän, oli aikaa makoilla ja odotella liikkeitä. Tokassa vipelsin vilkkaan taaperon perässä, siihen rauhallinen sikiö ja sit vielä tuo loppuajan ahtaus. Jos en olisi tiennyt raskaudesta ja jos vauvavatsa ei olisi näkynyt, niin olisi voinut vaikka käydä niin, ettei raskautta olisi huomannut. Mitään kolotuksia, pahoinvointia tms ei ollut. Raskauden rekisteröi vain kumartuessa, kun vatsa osui reisiin. 😁

Vierailija
134/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi noin eikä maha ollut näkyvä edes loppuvaiheessa. Kävimme kahvilla pari viikkoa ennen  kuin sai vauvansa. En huomannut mitään. Kyseessä vielä todella hoikka ihminen.  Kaikkien mahasta ei tule rantapalloa edes viimeisillään.

Kyllähän vähintään rinnat kasvavat ja kohtu pinkeytyy, vaikka raskausmaha jäisi pieneksi. Vaikea myös uskoa, että kenelläkään olisi niin oireeton raskaus, ettei ole yhtään harjoitussupistuksia tai liitoskipuja. Ja jos maha ei kasva ulospäin, niin kyllähän se kohtu kasvaa johonkin suuntaan ja painaa joko virtsarakkoa tai keuhkoja.

Luulenpa, että yksikään näistä yllätyssynnyttäjistä ei ole ollut täysin tietämätön raskaudestaan, vaan jostain syystä sen mahdollisuutta ei ole haluttu itselle myöntää.

Mulla ei rinnat kasvanut raskauksissa, vasta maidon noustessa synnytyksen jälkeen. 

Vierailija
135/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä aina välillä tapahtuu ihan oikeasti. Kaikilla naisilla ei vatsakaan kasva välttämättä raskaudessa kovin paljon. Joskus ihan alaikäisiä tyttöjä, jotka synnyttävät, eivätkä tajunneet edes olevansa raskaana.

Vierailija
136/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos tästä nimityksestä. Minä en tiennyt raskaudestani ennen n. viikkoa 35, vatsa ei kasvanut, kuukautiset tulivat epäsäännöllisesti niinkuin aina, vatsaväänteitä minulla on aina koska IBS. En ole sairaalloisen ylipainoinen vaan pitkä ja hoikka. Yhtenä iltana iski sitten hyvin kovat vatsakivut, joiden takia lähdin umpisuolentulehdus epäillyllä sairaalaan. No ei ollut umpisuoli vaan vauva. Onneksi me mielenköyhätkin, eli vajaat, voimme opiskella ihan kohtalaisen ammatin kuten itse VTM. 

Kai nyt kuitenkin joskus raskaustestejä teit? Seksielämää yhdyntöineen sinulla on kuitenkin täytynyt olla eikä (ilmeisesti) ehkäisyä? Vaikka olet miten hyv

Miksi ihmeessä tuo kirjoittaja olisi tehnyt raskaustestejä kun kuukautiset pyörii ja kaikki on ihan normaalisti?! Ja raskaaksi voi tulla kaikkien ehkäisymenetelmien kanssa.

Teekö sinä joka maanantai raskaustestin ihan muuten vaan huvin vuoksi?

Vierailija
137/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ei huomaa olevansa raskaana. Mielenköyhät eli vajaat eivät välttämättä tajua. Normaali ihminen tajuaa kyllä.

Kai nyt kuitenkin joskus raskaustestejä teit? Seksielämää yhdyntöineen sinulla on kuitenkin täytynyt olla eikä (ilmeisesti) ehkäisyä? Vaikka olet miten hyv

Miksi kukaan tekisi raskaustestejä, jos ei epäile raskautta? 

Vierailija
138/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ihmetellyt kun kuukautiset jäivät marraskuussa 2009 kokonaan pois. Kuukautiskierto oli aina temppuillut. Legginseissä ja löysissä paidoissa viihtyvänä,90kg kg painavana en myöskään huomannut mitään että vaatteet kiristäisi. Väsymyksen pistin talven pimeyden ja  sen, että  tein rankkaa siivoustyötä piikkiin.

Käytin ehkäisynä kondomia kun mikään e-pilleri merkki ei tuntunut sopivan,seurustelin muttei se ollut mitään vakavaa.

Joulukuussa ei vieläkään kuukautisia. Päätäni särki jatkuvasti ja terveyskeskusessa määriteltiin jännityspäänsäryksi. Tupakka ei enää  oikein maistunut mutta ruokahalussa ei ollut muutoksia,ei pahoinvointia eikä outoja mielitekoja, Erosin poikaystävästä ja viihdyin sinkkuna. Söin rautatabletteja väsymykseen.

Tammikuussa 2010 joudun virtsatietulehdus epäilyksen vuoksi päivystykseen jossa tehtiin rutiinina raskaustesti ja se oli sitten positiivinen. Vielä tuossa vaiheessakaan en näyttänyt odottavalta äidiltä,vain ylipainoiselta.

Exäni  ei ollut halukas isäksi,minä taas tiesin haluavani pitää vauvan. Olin jo 26vuotias. 

Nyt kaverilla yökylässä on terve ja reipas nuorimies <3

Vierailija
139/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maha kasvoi ja vauva potki mutta muuten oli kyllä ihan oireeton raskaus. Kun kuukautiset olivat tosi epäsäännölliset - miksiköhän joidenkin on vaikea ymmärtää ettei ne kaikilla tule kellolleen- ja vatsa herkkä niin ilman mahan kasvua ja toivottua vauvaa olisi voinut olla yllätys. Miehen sisaren tytär sai pienikokoisen vauvan ja kun oli painoa niin meille joillekin sukulaisille tuli yllätyksenä että sukuunnon tullut uusi vauva. Toki hän itse sen tiesi.

Vierailija
140/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painaa 140 kiloa niin sinne se vauva katoaa kuten viikonlopun sipsipussit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan