Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selityäkää, miten joku voi synnyttää täysiaikaisen lapsen tietämättä olevansa raskaana?

Vierailija
12.07.2024 |

Miten sitä ei muka huomaa edes vatsan kasvusta?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa sanottiin että yhteiseksi kieleksi löydettiin englanti.

Henkilö on ollut tietoinen raskaudesta, suunnitelmallista ajoittaa niin että syntymäpaikalla saa lapselle kansalaisuuden. 

Ei kai Suomen eikä ranskankaan kansalaisuutta saa pelkästään sillä perusteella että syntyy ko maassa. Jommankumman kumman vanhemmista pitää olla maan kansalainen.

Vierailija
62/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on ollut tietoinen raskaudesta, suunnitelmallista ajoittaa niin että syntymäpaikalla saa lapselle kansalaisuuden. 

Ei tuo kansalaisuuden saaminen taida olla kuin USAssa käytössä. Muualla mennään vanhempien kansalaisuuden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin olevani raskaana, mutta mulla ei maha kasvanut ollenkaan. Pikkuisen ylipainoa on, mutta ei kamalasti. Painokaan ei noussut vaan pysyi samana eli oikeastaan vauva kasvoi ja minä laihduin niin ei kropassa näkynyt. Usein mainittiin taaksepäin kallistuneesta kohdusta, en tiedä oliko sillä vaikutusta. Liitoskipuja tai muitakaan oireita ei ollut, mutta järkyttävä pahoinvointi kyllä oli ja liikkeet tunsin.

Yksi ystävä ei tuntenut vauvan liikkeitä mkäissään vaiheessa, eikä ollut pahoinvointia. Jos tämä kaikki sattuisi samalle niin uskon, että hyvin voisi mennä raskaus niin, ettei huomaa. Menkkojen puuttuminen kyllä ihmetyttäisi, mutta itsellä ei tullut esim. vuoteen menkkoja kun laihdutin joskus. 

Vierailija
64/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä sillä, näkyykö raskaus ulospäin, kyllä se tuntuu jo ensimmäisistä viikoista alkaen.  Jos kukaan lennon matkustajista ei kerro mitä näki lennolla, emme saat tietää oliko äiti esim. kehitysvammainen.  Jos oli mies ja lapsi mukana-ei sen lapsen tarvinnut olla tämän naisen lapsi, haloo.  

Vierailija
65/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavarmasti ollut lihava ihminen. 

Vierailija
66/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolimatonta ja edesvastuutonta touhua parilta. Mitenkä lapsiparan elämä niiden kanssa sujuu.

Vierailija
67/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen suvussani, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Hän oli ylipainoinen, kukaan ei huomannut mitään. Synnytyspolttojen aikana hänen äitinsä ihmetteli, kun tytär ähisi ja puhisi, kävi koko ajan vessassa. Äitinsä ymmärsi vasta sitten, että tytär on synnyttämässä. Ambulanssilla mentiin synnyttämään, terve lapsi syntyi. Aikamoinen sokki aikoinaan, mutta kaikesta selvitään.

Vierailija
68/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hao this be a din du naffin! Mutta ranskaksi. Vastaus.

Vierailija
69/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät miten eri maissa annetaan kansalaisuus syntyvälle lapselle?

Googlaamalla

Vierailija
70/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sadatta kertaa vajaaälyisille selittää samaa asiaa. 

Jospa lakkaisit kyselemästä kaikkia asioita, joita et ymmärrä. Saattaisit antaa itsestäsi edes vähän älykkäämmän kuvan. Paino sanalla "saattaisit". 

Vierailija
71/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kansalaisuuden saaminen taida olla kuin USAssa käytössä. Muualla mennään vanhempien kansalaisuuden mukaan.

Kanadassa taitaa olla kans, oli ainakin vielä joku aika sitten. Kaverini synnytti siellä ja lapsi on sekä Kanadan että Suomen kansalainen, vaikka vanhemmat vain Suomen. 

Vierailija
72/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on lyhyt selkä ja eteenpäin kallistuva kohtu. Nyt laskettu aika syksyllä ja joku tuntematon kyseli jo juhannuksena että ei kerennyt tulla juhannukseksi :) Ei ole kyllä ollut kenellekään epäselvää parin kk ajan onko myyrä sylinterissä...

Vierailija
73/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin olevani raskaana, mutta mulla ei maha kasvanut ollenkaan. Pikkuisen ylipainoa on, mutta ei kamalasti. Painokaan ei noussut vaan pysyi samana eli oikeastaan vauva kasvoi ja minä laihduin niin ei kropassa näkynyt. Usein mainittiin taaksepäin kallistuneesta kohdusta, en tiedä oliko sillä vaikutusta. Liitoskipuja tai muitakaan oireita ei ollut, mutta järkyttävä pahoinvointi kyllä oli ja liikkeet tunsin.

Yksi ystävä ei tuntenut vauvan liikkeitä mkäissään vaiheessa, eikä ollut pahoinvointia. Jos tämä kaikki sattuisi samalle niin uskon, että hyvin voisi mennä raskaus niin, ettei huomaa. Menkkojen puuttuminen kyllä ihmetyttäisi, mutta itsellä ei tullut esim. vuoteen menkkoja kun laihdutin joskus. 

Monilla tulee menkat tai tarkkaan ottaen menkat kaltaiset vuodot edelleen säännöllisesti raskauden ajan. Ja toisaalta esimerkiksi itselläni oli aina niin epäsäännölliset kuukautiset, että puolenkaan vuoden tauko ei olisi liiemmin ihmetyttänyt. 

Vierailija
74/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiennyt olevani raskaana, kun väsyin kävellessä, en jaksanut pyöräillä,  kuukautiset tulivat normaalisti. Oletin vain olevani stressaantunut. Vatsa ei kasvanut lainkaan. Kävin lääkärissä, kun oli outoja tuntemuksia rinnoissa ja alavatsalla. Luulin, että minulla on syöpä tms. Lääkäri sanoi minun olevan raskaana, kuukausi 7 meneillään. Meinasin pyörtyä. Tästä on aikaa 20 vuotta ja ihana tyttäreni opiskelee yliopistossa ja on fiksu, nuori nainen. 

Vierailija
75/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun minä, minä ja minä, ja minäminäminäminäminä. 

Kun MINÄ tällä tavalla, niin tietenkin kaikki muutkin tällä tavalla, muuta ei voi olla. Minä!

Vierailija
76/153 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan toinen äiti usko että minun synnytykset ovat olleet kivuttomia. Kun toisilla on niin kovat kivut ettei halua ikinä toista lasta. Minä, , minä, , , minä.

Vierailija
77/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi noin eikä maha ollut näkyvä edes loppuvaiheessa. Kävimme kahvilla pari viikkoa ennen  kuin sai vauvansa. En huomannut mitään. Kyseessä vielä todella hoikka ihminen.  Kaikkien mahasta ei tule rantapalloa edes viimeisillään.

Minulla oli myös näkymätön raskaus. Olen todella hoikka. Edes lääkärit eivät tajunneet että olen raskaana. Heti kun kuukautiset loppuivat tein raskaustestejä. Lääkäri teki sisätutkimuksen kaksi kertaa. Otettiin verikokeita joissa havaittiin kohonnut prolaktiiniarvo. Seurantaverikokeita ja lopulta pään kuvaus koska epäiltiin aivolisäkkeen kasvainta. Se nostaa myös prolaktiiniarvoa.

Pään magneettikuvauksessa ei löydöksiä joten seuraavaksi Kätilöopistolle ultraan jossa näkyi sikiö rv18. Meinasin kuolla järkytyksestä.

Vielä rv 23 vatsa oli niin pieni että ihan normaali farkkuja käytin. Ainoastaan nappi me

Prolaktiinin liikatuotanto on yksi asioista, jotka voivat lopettaa tai epäsäännöllistää kuukautiset. Voi myös aiheuttaa maitovuotoa rinnoista. Olen aina ajatellut, että jos on tottunut prolaktiinin liikatuotannon aiheuttamiin oireisiin, niin raskaus saattaa jäädä huomaamatta. Lääkityksellä oireet yleensä saadaan pois, mutta minulla lääkitys aiheutti alkuun huonovointisuutta, sekin olisi peittänyt mahdollisen raskauden oireita. 

Vierailija
78/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin mennään nyt siihen että kuukaudessa pitää olla yhdet kuukautiset.Jos ne jää pois on joko sairaus tai raskaana.Tytöillä kuuluu olla opetusta miten tulee raskaaksi elikkä et voi tulla raskaaksi ikäänkuin itsekseen.

Endometrioosi, PCOS, muut hormonaaliset sairaudet, kierukka tai muu ehkäisy jonka aikana ei tule kuukautisia tai ehkä ihan vähän vuotoa monen viikon tai kuukauden välein.

Ja toisaalta - osalla naisista tulee vuotoa säännöllisesti tai epäsäännöllisesti koko raskauden ajan.

Älä höpötä asioista joista et mitään tiedä.

Vierailija
79/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyys ja halu saada kikareelle jonkun maan kansalaisuus.

Vierailija
80/153 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satavarmasti ollut lihava ihminen. 

Laihatkin voivat kokea kryptisen raskauden. Googlaa ja lue ajatuksella, niin voit vaikka oppia jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi