Millainen paikka Rovaniemi on asua?
Tulossa muutto Rolloon vuoden loppuun mennessä. Pärjääkö ilman autoa, jos asuu suht lähellä keskustaa? Millaisia harrastusmahdollisuuksia? Hyvät ja huonot puolet?
Kommentit (66)
Mistä tahansa paikasta tai asiasta kysytään, tulee pääasiassa haukkuja ja valitusta. Ihmeen negatiivista väkeä tällä palstalla.
Mielestäni kulttuuritarjontaa on yllättävänkin paljon. Esimerkiksi todella laadukas Lapin sinfoniaorkesteri (John Storgårds johtaa). Itse koen todella mielenkiintoiseksi kaupungiksi kulttuurillisesti. Usein jos olen käynyt siellä, piipahdan pääkirjastossa. Mielestäni Alvar Aallon parhaita töitä.
Mitä itse olen tästä elämästä oppinut, aika paljon on itsestä ja asenteesta kiinni, miten jonnekin kotiutuu ja missä viihtyy. Ei tietenkään kokonaan, mutta yllättävänkin paljon.
Isovanhemmat asuivat pitkään siellä ja tykkäsin kaupungista tosi paljon aina siellä käydessäni. Jääneet todella lämpimät muistot. En tosin ole itse siellä pidempää aikaa asunut, mutta kyllä isovanhemmat siellä ainakin hyvin viihtyivät. Siellä on tietynlainen tunnelma, jota on vaikea kuvailla (ainakin mitä itse olen kokenut), ja josta pidän suuresti.
Ainakin heillä on Mikko Estama. Kirkkoherra ja lapsen saalistaja.
Dokumentti Rovaniemeltä: