Mitä järkeä asua Suomessa?
Korkeat verot, huonot julkiset palvelut, 7kk kestävä talvi ja nyt on ollut niin lämmintä, että etelän ötökätkin rantautuu tänne. Herhiläisiä joka paikassa! Kohta ollaan kuin austraaliassa. Thaimaalaiset vie marjat metsistä ja kaikki on kallista. Hirvittävän hintainen sähkö ja pitäisi taas talvella kaikki eurot antaa sähköyhtiöille. Eikä täällä enää ole lintukodon turvallisuus statustakaan. Eikä myöskään mitään nähtävää tai tehtävää, samat jutut ja naamat vuodesta toiseen telkussakin.
Näistä ei kai saa puhua, ihmettelen jos aloitus saa jäädä, mutta perustelkaa miksi itse edelleen haluatte asua suomessa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyvä köyhän asua.
Jos tienaa itse rahansa on hankampaa😅
Juuri näin. Suomi on sossupummeille hyvä maa asua. Itse olen menestynyt työelämässä ja muillakin elämän osa-alueilla. Olen saanut asua Saksassa, Japanissa, USA:ssa ja Kanadassa useita vuosia työni puitteissa. Nyt väliaikaisesti Suomessa, mutta uusi lähtö USAan suunnitteilla. Ainut hyvä asia Suomessa on pitkälle edennyt digitalisaatio, minkä vuoksi kaikkien asioiden hoitaminen on nopeampaa ja helpompaa kuin monissa muissa maissa. Tosin tämä sinänsä hieno asia jää vain vaatimattomaksi plussaksi kokonaisuutta ajatellen. Kaikki muu Suomessa onkin hirveää. Ihmiset, kulttuuri, ruoka, politiikka, verot, ilmasto, köyhyys, junttius, rumuus ja tyhmyys.
ilmasto
Siellä briteissä onkin helvetin hyvä ilmasto sataa sataa ropissee,onko se mulkku vielä suomessa vai joko se on montussa?
HOX!!!
aloitus on tehty muutama tunti rajalain läpimenon jälkeen. Aloittaja on pietarin trolli
HOX!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Suomi on sossupummeille hyvä maa asua. Itse olen menestynyt työelämässä ja muillakin elämän osa-alueilla. Olen saanut asua Saksassa, Japanissa, USA:ssa ja Kanadassa useita vuosia työni puitteissa. Nyt väliaikaisesti Suomessa, mutta uusi lähtö USAan suunnitteilla. Ainut hyvä asia Suomessa on pitkälle edennyt digitalisaatio, minkä vuoksi kaikkien asioiden hoitaminen on nopeampaa ja helpompaa kuin monissa muissa maissa. Tosin tämä sinänsä hieno asia jää vain vaatimattomaksi plussaksi kokonaisuutta ajatellen. Kaikki muu Suomessa onkin hirveää. Ihmiset, kulttuuri, ruoka, politiikka, verot, ilmasto, köyhyys, junttius, rumuus ja tyhmyys.
🥇🏆
Vierailija kirjoitti:
Koska parempaa maata ei edelleenkään ole.
Voihan se noin olla jos ei missään muussa maassa ole koskaan asunut 😳
Ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa viimeisen lauseen asioista vähenee, kun muutat pois. Etenkin junttius, rumuus ja tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Muutan pois, koska rajalain hyväksymisen jälkeen Suomi ei ole enää oikeusvaltio. Täytyy vain selvittää maksaako Kela elämiseni ulkomaillakin.
Ei onneksi maksa.
Muuta vaikka sinne Venäjälle jos kerta Suomi on niin huono maa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei digitalisaatio ole vain hyvä asia. Kaikesta mitä teet tai olet kerätään rekistereitä ja tietosi lahjoitetaan ilmaiseksi pois.
Vesistöt pilattu ei tule enää kalaa entisaikojen malliin. Veneitäkään ei liiku merellä samaan malliin. Punkkeja on nykyään joka paikassa. Vähän kun tulee lämmintä niin sinilevää joka paikassa. Rahat on loppu, säästöt on käytetty, hinnat vaan nousee, palkka ei nouse mihinkään, ihan syvältä kaikki.
En usko että täällä mitään venäläisiä trolleja hirveästi on ap puhuu ihan täyttä asiaa. Pitää myös suomalaisena osata ottaa itsekritiikkiä vastaan. Maailman onnellisin kansa monettako kertaa peräkkäin. Ihan täyttä potaskaa. Meillä on paljon ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Moniko oikeasti valitsisi suomen jos ei olisi täällä syntynyt? Ei kukaan.
Olisi tuolla tulijoita jonoksi asti. Jos vain tänne pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
En usko että täällä mitään venäläisiä trolleja hirveästi on ap puhuu ihan täyttä asiaa. Pitää myös suomalaisena osata ottaa itsekritiikkiä vastaan. Maailman onnellisin kansa monettako kertaa peräkkäin. Ihan täyttä potaskaa. Meillä on paljon ongelmia.
Ilmeisesti niillä muilla on vielä paljon enemmän ongelmia kuin meillä. Sama tulos tullut jo ainakin neljä kertaa peräkkäin.
https://worldhappiness.report/ed/2024/happiness-of-the-younger-the-olde…
Tuossa on myös tietoa ikäryhmittäin eli eri ikäisten arviot omien maidensa onnellisuustasosta. Suomi on kaikkien ikäryhmien keskiarvossa ykkösenä, vanhojen ihmisten kohdalla kakkosena ja nuorten kohdalla seitsemäntenä.
Mieluummin kestän Etelä-Suomen talven kuin Etelä-Euroopan kesän. Suomessa eläminen on todella mutkatonta. Työelämä on inhimillistä ja opiskelu maksutonta. Helsinki on ihana yhdistelmä merta, luontoa ja palveluita enkä ole muualla viihtynyt samalla tavalla.
Ainoa syy on että tänne on sattunut syntymään ja sama meno jatkuu taas seuraavassa sukupolvessa ja niin edelleen.
Suomi on paras maa! Luontoa on joka paikassa juu, mutta onko jokaisenoikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Irakilainen, turkkilainen, somalialainen.. onhan noita tulijoita niin paljon että rajat on tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irakilainen, turkkilainen, somalialainen.. onhan noita tulijoita niin paljon että rajat on tukossa.
..venäläinen, ukrainalainen,virolainen,thaimaalainen.. daa daa daa on rautaa olla ryš-šä, pyöriä kaupungilla vaatteet rypyssä..daa daa daa ole sinäkin ryš-šä ja painu pois täältä suomesta 🎶
Persee stä koko maa,onneksi nostin kytkintä jo aikoja sitten huh,kohta nousee alv,pitäkää hauskaa siellä
Kuten Neil Hardwick sanoi:
SUOMI on hyvä maa, mutta kolme asiaa pitäisi vaihtaa: maantieteellinen sijainti, ilmasto ja kansa.