Mitä järkeä asua Suomessa?
Korkeat verot, huonot julkiset palvelut, 7kk kestävä talvi ja nyt on ollut niin lämmintä, että etelän ötökätkin rantautuu tänne. Herhiläisiä joka paikassa! Kohta ollaan kuin austraaliassa. Thaimaalaiset vie marjat metsistä ja kaikki on kallista. Hirvittävän hintainen sähkö ja pitäisi taas talvella kaikki eurot antaa sähköyhtiöille. Eikä täällä enää ole lintukodon turvallisuus statustakaan. Eikä myöskään mitään nähtävää tai tehtävää, samat jutut ja naamat vuodesta toiseen telkussakin.
Näistä ei kai saa puhua, ihmettelen jos aloitus saa jäädä, mutta perustelkaa miksi itse edelleen haluatte asua suomessa?
Kommentit (85)
Joku äitiyspakkaus ei nyt ole todellakaan syy asua maassa. Naurettavaa. Eikö oikeasti ketään häiritse nämä monipolit sähköt ja kaupat, jotka imee suomalaisten rahat? Siis sen mitä veroista jää.
Järkeä tai ei, niin kohta olen asunut Suomessa 65 vuotta eli syntämästäni saakka. Näillä mennään loppuelämä, jos itänaapuri malttaa olla aloillaan. Huonolla tuurilla loppuelämä menee Siperiassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi paikaksi asua ties kuinka monta vuotta peräkkäin.
Eikä kukaan ymmärrä miksi. Selittäiskö joku mikä täällä on se avain onneen mitä muualla ei ole? Erämökissä asuminen keskellä ei mitään ei ole elämää. Luontoa on joka paikassa.
Moniko oikeasti valitsisi suomen jos ei olisi täällä syntynyt? Ei kukaan.
Maailman paras maa joka asiassa paitsi 95% suomalaisista on ankeuttajia.
Koska vaihtoehtoa ei ole kun joku s, a, a, t, a, n, an v, a, t, i, p, ää meni keksimään viisumit ja olesk, elulu, vat. Ei eletä enään missään höyrylaivojen maailmassa 100 vuotta sitten kun matkan saattoi tienata lappaamalla hiiliä pannuhuoneessa. Tänä päivänä potkaistaan heti pihalle kun paperit umpeutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä täältä nyt pitäisi muuttaa pois? Naurettavaa pelleilyä koko provo.
Aina samat valittajat, jotka minnekään eivät kuitenkaan ikinä Suomesta lähde. Joten olen täydellisesti samaa mieltä kanssasi. Asun Saksassa ja konkreettisesti tiedän, että näillä ,,Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella,, -korjoittajilla ei ole MITÄÄN KÄSITYSTÄ muualla asumisesta.
Maailman onnellisin maa - lähi-itäläisille ja somaleille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä täältä nyt pitäisi muuttaa pois? Naurettavaa pelleilyä koko provo.
Koska ei ole töitä, puolen vuoden talvi ja naiset on ylimielisiä ja ne juoksee ulkkareiden perässä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Häviäjät jää Suomeen. Voittajat muuttaa ulkomaille.
Ai, kuten Pohjois-Koreaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi paikaksi asua ties kuinka monta vuotta peräkkäin.
Eikä kukaan ymmärrä miksi. Selittäiskö joku mikä täällä on se avain onneen mitä muualla ei ole? Erämökissä asuminen keskellä ei mitään ei ole elämää. Luontoa on joka paikassa.
Luontoa on joka paikassa jos asuu malla, toista se on betonilähiössä. Asun itse mökissäni päättyvän tien päässä, lähin kauppa 15km päässä ja olen erittäin onnellinen. Valitettavasti joudun arkena käymään Helsingissä kerran viikossa.
Täällä on hyvä köyhän asua.
Jos tienaa itse rahansa on hankampaa😅
Vielä muutama vuosi niin pääsen eläkkeelle. Sitten muutan ulkomaille lasteni luokse. He ovat jo monet vuodet asunneet siellä sairaanhoitajina hyväpalkkaisessa työssä.
ON sulla suunnitelmat ,mitä sitten jos ett ole muutamanvuoden päästä elossa,tänne jäät monttuun laitetaan,turhan pitkiä suunnitelmia sulla.
Millainen v*tun retu ei osaa kirjoittaa sanaa Australia oikein???
Kiusaajien paratiisi. Jossa kiusaajien annetaan olla samassa paikassa kuin muiden tekemässä sitä ja oikein kannustetaan siihen. Kun pitäisi olla eri paikat kaikille. Porukalla kiusaajat täällä alinta kastia, palstallakin.
Niin, miksiköhän? Koska kieli, työ, oleskeluluvat. Siinä kolme syytä noin alkuun. Jos olisin opiskellut alaa, jolla olisi saanut töitä ulkomailta haluamistani paikoista, niin olisin varmasti lähtenyt aikaisemmin. Nyt täytyi odottaa etätyön mahdollistumista, odotellessa meni pari vuosikymmentä.
Mutta ruusuinen kuva on kyllä aloittajalla 😂
Olen sanaton tästä viha Suomi asenteesta,menkää nyt ja älkää tulko takaisin ,tuollaisia raukkoja täällä ei kaivata,johan laulukin kertoo raukat vaan menköön merten taa.
Eihän täällä ole pakko asua. Muuta muualle jos sinut jonnekin huolitaan. Kielitaito, ammattitaito, sosiaaliturva, verkostot, ilmasto, toimeentulo...
Muutan pois, koska rajalain hyväksymisen jälkeen Suomi ei ole enää oikeusvaltio. Täytyy vain selvittää maksaako Kela elämiseni ulkomaillakin.