Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työkkäri ja Kela muka pakottaa minut 20km päähän työkokeiluun alalle jossa tiedän että en pärjää ja halua?!

Vierailija
12.07.2024 |

Kyseessä kaupan-alan työ 20km päässä, minulla on ihmispelko ja vihaan asiakaspalvelutyötä mutta silti työkkäri ja Kela yrittää pakottaa minut tuonne.

Ja toinen juttu on että ei minulla ole varaa joka päivä kulkea tuonne työkokeiluun vai maksaako Kela bussilipun?!

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihä 20 km ole ees kaukana.

On se täällä Helsingissä todella pitkä matka, 2km olisi vielä inhimillinen.

Ap

Helsingin ulkopuolelle ei voi muuttaa koska siellä ei ole töitä eikä julkista liikennettä ja helsingin sisäpuolella ei voi mennä töihin koska ei ole varaa käyttää niitä julkisia joilla menisi sinne työpaikkaan josta ei saa palkkaa koska ei osaa työtä tehdä.

Kyllä pummi aina syitä löytää.

Niin se vaan menee..

Vierailija
42/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa, ja ap:n avauksessa on mielestäni riittävät perustelut.

Olkaa varovaisia muuten työllistymissuunnitelmaan kirjaamasta työkokeilua. Ymmärsin varmaan TE-virkalijan väärin, mutta sain käsityksen, että hän vosi esitellä mahdollisia työkokeilupaikkoja. Itse sen lopulta jouduin hakemaan, mutta onneksi löytyi sitten kuitenkin verrattain helposti.

Jos teillä itsellänne on jo mielessä mahdollinen työkokeilu paikka, olkaa itse työnantajaan yhteydessä ja vasta sitten TE-palveluihin. Työkokeilu sopimus sovitaan teidän, TE-palveluiden ja Työnatajan kesken. Omasta kokemuksesta, päivän tunteihin voi itse vaikuttaa, ainakin jonkin verran, ja ehdottomasti kestoon pyytää mahdollisimman lyhyt jakso. Työkokeilua on helppo jatkaa jos se teille itsellenne ja työnatajlle sopii.

Ylläoleva pätee myös kuntouttavaan työtoimintaan, jollette halua jonnekin kahvia keittelemään, älkää salliko sen kirjaamista suunnitelmaan, ellei teillä itsellänne ole joku kiinnostava paikka mielessä minne voisitte mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan asiakaspalvelutyötä, jota olen tehnyt viisi vuotta toivuttuani elinsiirron avaulla verisyövästä.

Syynä on palkka. 

Vierailija
44/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihä 20 km ole ees kaukana.

On se täällä Helsingissä todella pitkä matka, 2km olisi vielä inhimillinen.

Ap

Helsingin ulkopuolelle ei voi muuttaa koska siellä ei ole töitä eikä julkista liikennettä ja helsingin sisäpuolella ei voi mennä töihin koska ei ole varaa käyttää niitä julkisia joilla menisi sinne työpaikkaan josta ei saa palkkaa koska ei osaa työtä tehdä.

Kyllä pummi aina syitä löytää.

Niin se vaan menee..

Hei... Tää jäbä ei ole koskaan ennen ollut töissä niin tottakai sitä jännittää ja pelottaa!! Tajuatko?? Hän menee ensikertaa elämässään KOKEILEMAAN TYÖN TEKEMISTÄ!! ääliö persu!! Pelottais suakin jos olisit 38 vuotias ja joutuisit johonkin töihin! Onko noin vaikea ymmärtää??

Vierailija
45/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, mutta parempi alkaa miettimään ideoita mihin voisit mennä.

Vierailija
46/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan asiakaspalvelua. Silti teen sitä omassa työssäni palkkani eteen.

Vierailija
47/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 km ei ole matka eikä mikään. Naapuriinko pitäisi päästä töihin?

Vierailija
48/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmispelko diagnoosi ?

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Ap

Onko myös tuo matka ongelma? Siis vaikuttaako sosiaalisten tilanteiden pelko siihen? Jos vaikuttaa, auttaisiko kuulokkeet ja vaikka musiikin kuuntelu tai kännykän selaaminen?

Vierailija
49/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa, ja ap:n avauksessa on mielestäni riittävät perustelut.

Olkaa varovaisia muuten työllistymissuunnitelmaan kirjaamasta työkokeilua. Ymmärsin varmaan TE-virkalijan väärin, mutta sain käsityksen, että hän vosi esitellä mahdollisia työkokeilupaikkoja. Itse sen lopulta jouduin hakemaan, mutta onneksi löytyi sitten kuitenkin verrattain helposti.

Jos teillä itsellänne on jo mielessä mahdollinen työkokeilu paikka, olkaa itse työnantajaan yhteydessä ja vasta sitten TE-palveluihin. Työkokeilu sopimus sovitaan teidän, TE-palveluiden ja Työnatajan kesken. Omasta kokemuksesta, päivän tunteihin voi itse vaikuttaa, ainakin jonkin verran, ja ehdottomasti kestoon pyytää mahdollisimman lyhyt jakso. Työkokeilua on helppo jatkaa jos se teille itsellenne ja työnatajlle sopii.

Ylläoleva pätee myös kuntouttavaan työtoimintaan, jollette halua jonnekin kahvia keittelemään, älkää salliko sen kirjaamista suunnitelmaan, ellei t

Meillä on juurikin tappelu, kun virkailija lisäsi sen luvatta selän takana. Emme ole hyväksyneet suunnitelmaa ja valittaneet virkailijan asiattomasta toiminnasta ja päin näköä valehtelusta todistajan läsnäollessa.

Vierailija
50/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas persu tehnyt avauksen ja saanut lauman heimoveljiä suureen kiimaan.

persu jankuttaja homo 9pisti tännekkin persu jankutusta.

Vierailija
51/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmispelko😂🤣

Tuo ei ole mikään naurun asia.

Vierailija
52/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko olla vaikka kaupan varaston puolella/hyllyttämässä, jos se on ruokakauppa? Tukia voi pienentää pakottaa ei voi. Työkkäriin voi ottaa yhteyttä ja keskustella tilanteesta.

Kaupoissa ei ole mitään varastotöitä missään tai jos on niin sielläkin pitää uskaltaa puhua ihmisille.

Vierailija
53/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kllä ymmärrä mitä teet siellä työkkärissa? Eikö kannattaisi hakea diagnoosi ja sosiaalitukia?

Vierailija
54/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää leikkauksia tukiin ni kyl kiinostaa ihan itse ettiä töitä.

Vierailija
55/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI voi!

Vierailija
56/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuinen menee työkokeiluun? Eikö ne ole opiskelijoiden juttuja? Kai nyt aikuinen yli 20 vuotias ihminen osaa töitä tehdä kokeilemattakin? Onhan aikuisella ihmisellä jo ammatti ja työkokemusta.  

Vierailija
57/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmispelko😂🤣

Tuo ei ole mikään naurun asia.

Ihmispelko22

Vierailija
58/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuinen menee työkokeiluun? Eikö ne ole opiskelijoiden juttuja? Kai nyt aikuinen yli 20 vuotias ihminen osaa töitä tehdä kokeilemattakin? Onhan aikuisella ihmisellä jo ammatti ja työkokemusta.  

meillä oli kaupassa noin 30v vätys laitettu töihin oli paita olen työssä oppimassa voi saatana.

Vierailija
59/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Sieltä tulee te-toimiston virkailija ja Kela-täti käsi- ja jalkarautojen kanssa hakemaan, jos et vapaaehtoisesti mene. Tarvittaessa antavat pippurisumutetta, jos pistät vastaan. 

Vierailija
60/155 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa

Ja työnantaja päättää, kenet hän ottaa työkokeilijaksi.  Oletko edes nähnyt työnantajaa?

Ei työnantajillekaan sentäs kuka tahansa kelpaa.