Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työkkäri ja Kela muka pakottaa minut 20km päähän työkokeiluun alalle jossa tiedän että en pärjää ja halua?!

Vierailija
12.07.2024 |

Kyseessä kaupan-alan työ 20km päässä, minulla on ihmispelko ja vihaan asiakaspalvelutyötä mutta silti työkkäri ja Kela yrittää pakottaa minut tuonne.

Ja toinen juttu on että ei minulla ole varaa joka päivä kulkea tuonne työkokeiluun vai maksaako Kela bussilipun?!

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sinua sinne pakota. Et vain saa vastikkeetta rahaa jos jätät menemättä.

Vierailija
142/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukastahan tuo ap sinne pitäis raahata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he pakota ketään mihinkään. Mutta jos haluat veronmaksajien rahaa itsellesi, niin se on eri asia.

Se on sitä pakottamista, vaikka saivartelee. Menet tai tuki ja apu loppuu. 

Pakottaminen on sitä että minun on pakko maksaa veroja jotta sinä voit lorvia kotona.

Vierailija
144/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää leikkauksia tukiin ni kyl kiinostaa ihan itse ettiä töitä.

Miten se leikkaaminen sitten käytännössä auttaa löytämään työn, tai miten niitä työpaikkoja luodaan lisää leikkaamalla työttömiltä, anteeksi vähäjärkisyyteni mutta en näe tässä mitään logiikkaa.

Näin on ollut roomalaisten ajoista.  Työ on sivuseikka, tärkeintä on kyykyttää.                                                                                                                             naF

Vierailija
145/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Eivät he pakota ketään mihinkään. Mutta jos haluat veronmaksajien rahaa itsellesi, niin se on eri asia.

Se on sitä pakottamista, vaikka saivartelee. Menet tai tuki ja apu loppuu. 

Pakottaminen on sitä että minun on pakko maksaa veroja jotta sinä voit lorvia kotona.

Ei ole pakko.

Vierailija
146/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelkoon ei auta mikään muu kuin itsensä laittaminen niihin tilanteisiin. Olen itse tästä todisteena, minä kouluttauduin tarkoituksella merkonomiksi, koska eläminen sillä tavalla tuntui hyvin rajoittavalta. 

Vierailija
147/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit myös itse nähdä vaivaa ja etsiä yhdessä virkaijan kanssa sinulle sopivampaa paikkaa tai ihan vaikka oma-aloitteisesti mutta jos vitkuttelet ja vitkuttelet niissä velvollisuuksissasi niin kyllä, sinut voidaan pakottaa ja määrätä juuri sinne minne haluavat ja voit työntää tekosyysi sinne minne aurinko ei paista. Tai sitten vitkuttelet ja väniset ja menetät tukirahasi ja kärsit nahoissasi. 

Vierailija
148/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy voitko tehdä kokeilua etänä

Vierailija
149/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene junan alle niin ei tarvitse tehdä työtä.

Vierailija
150/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmispelko diagnoosi ?

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Ap

No sittenhän sulla on sua hoitavalta lääkäriltä diagnoosi ja lausunto, jossa selkeästi kerrotaan miten tää rajoittaa sun työkykyä ja työnhakua! Ei niin kertakaikkiaan mitään epäselvää koko asiassa. 

Ja siinä sun lääkärin kirjoittamassa lausunnossa pitää lukea yksiselitteisesti, että tämä-ja-tämä diagnoosi estää tekemästä sitä ja tätä työtä. Mitkään semmoiset lausunnot, mitä ne mieluiten kirjoittaa että: ei voida suositella, taikka: saattaa aiheuttaa oireita tms muuta liipalaaba, ei käy eikä vaikut te-toimistoon pätkän vertaa.

Tästä on ennakkotapaus, jossa rakennusmiehellä oli korkeanpaikan kammo. Oli siitä joku lääkärikin lausunut, että korkealla pelottaa. Mutta eipä se todistus auttanut , vaan hävisi sen taistelunsa. 

Toisessa mun lukemassa tapauksessa työtön kärsi unettomuudesta. Häntä hoitavalta lääkäriltä tuli lappu, että mikään kolmivuorotyö ei tule missään nimessä kyseeseen, vaan vaarantaa hakijan terveyden. Siihen loppui te-keskuksen pakkomäärämät hakemiset mihinkään vuorotyöhön.

Toimita ne sun lääkärinlausunnot sinne te-toimistoon niinkuin sun olis pitänyt ne jo aikoja sitten viedä. Ei tarvi täällä kysellä ja selvästä asiasta tehdä vaikeampaa.

Vierailija
151/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulevat aseella uhaten pakottamaan. Jos ei onnistu niin sitten sinne työttömien leirille parakkiin asumaan Ylöjärvelle. 

Vierailija
152/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, jos haluat hakea ja saada työttömyystukea. 20 km ei ole kaukana. 

Bussi-metro-bussi-ratikka kumpaankin suuntaan vaihtoineen. Helsinki.

Aamuvuoro alkaa klo 7.00.

Vierailija
153/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne haluavat sinut sinne niin pakkohan niiden on myös järjestettävä matkasi sinne.

Niin jos ei ole julkisia kulkuneuvoja käytettävissä tai omaan kulkuneuvoa, ei voi ketään pakottaa yhtään mihinkään. Sama se on oikeiden työpaikkojen kanssakin, ei kukaan työnantaja halua ottaa töihin sopimatonta työntekijää, sanoohan sen jo järkikin. Olen ollut 15 vuotta pätkä- ja vuokratöissä ja on kokemusta. Käytännössä voin kieltäytyä sopimattomista tai kiinnostamattomista töistä, kerron vaan työkkäriin ettei minua valittu vaikka kävin haastattelussa. Nykyään ei ole pelkoa että mihinkään tarvii edes lähteä, on todella surkea työtilanne ja mieluummin nuorille töitä.

Vierailija
154/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria pitäisi tukea enemmän, jotta olisisivat aikuisena työkuntoisia.

Vierailija
155/155 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Silloin kun elää veronmaksajien rahoilla, niin valtio sanelee säännöt siihen hommaan. Ihmispelot ja muut en tykkää yhtään -jutut voit unohtaa. Lomat muiden rahoilla on nyt loppu.