Voiko työkkäri ja Kela muka pakottaa minut 20km päähän työkokeiluun alalle jossa tiedän että en pärjää ja halua?!
Kyseessä kaupan-alan työ 20km päässä, minulla on ihmispelko ja vihaan asiakaspalvelutyötä mutta silti työkkäri ja Kela yrittää pakottaa minut tuonne.
Ja toinen juttu on että ei minulla ole varaa joka päivä kulkea tuonne työkokeiluun vai maksaako Kela bussilipun?!
Kommentit (155)
Voisitko olla vaikka kaupan varaston puolella/hyllyttämässä, jos se on ruokakauppa? Tukia voi pienentää pakottaa ei voi. Työkkäriin voi ottaa yhteyttä ja keskustella tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Eihä 20 km ole ees kaukana.
On se täällä Helsingissä todella pitkä matka, 2km olisi vielä inhimillinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat että me muut elätetään sinut niin kyllä voi. Voit olla myös ilman meidän rahojamme kotona mut nälkä siinä tulee.
Ei se nyt ihan noin mene, jos on sairaus, joka estää tekemästä tuota kyseistä työtä. Sosiaalisten tilanteiden pelkoa voi kyllä hoitaakin. Kannattaa kertoa työvoimaneuvojalle kaikki sellaiset sairaudet, jotka rajoittavat työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne haluavat sinut sinne niin pakkohan niiden on myös järjestettävä matkasi sinne.
Kas kun en ole tuota kekannut, ihan itse vaan olen työmatkani järjestänyt.
Aina oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta seutulipulla kuitenkin pääsee? Niin ei tule kovin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat että me muut elätetään sinut niin kyllä voi. Voit olla myös ilman meidän rahojamme kotona mut nälkä siinä tulee.
Ei se nyt ihan noin mene, jos on sairaus, joka estää tekemästä tuota kyseistä työtä. Sosiaalisten tilanteiden pelkoa voi kyllä hoitaakin. Kannattaa kertoa työvoimaneuvojalle kaikki sellaiset sairaudet, jotka rajoittavat työntekoa.
Loinen mikä loinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne haluavat sinut sinne niin pakkohan niiden on myös järjestettävä matkasi sinne.
Tarkoitatko "pakkohan niiden on järjestää matka sinne" ?
Nykyään suositellaan siedätyshoitoa. Tekis varmaan gutaa sulle.
Eihän kaupassa tartte olla yhtään enempää ihmisten kanssa tekemisissä kuin ulkonakaan
Jaha, taas persu tehnyt avauksen ja saanut lauman heimoveljiä suureen kiimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Helsingissä on erittäin toimiva joukkoliikenne. 20 km ei todellakaan ole kaukana. Ja miksi teille pullamössöille kaikki pitäisi tarjoilla nenän eteen?
Vierailija kirjoitti:
Voisitko olla vaikka kaupan varaston puolella/hyllyttämässä, jos se on ruokakauppa? Tukia voi pienentää pakottaa ei voi. Työkkäriin voi ottaa yhteyttä ja keskustella tilanteesta.
No eihän ne kaupassa edes laita työkokeilijaa kassalle. Kyllä se jotain hyllyttämistä tai pullokoneen tyhjentämistä on.
Voi. Työssäkäyntialue on muistaakseni 100 kilometriä
Eivät pakoita mihinkään.
Saat aivan itse päättää menetkö vaiko et.
Jos menet saat työttömyyskorvauksen ja kelan tuet kokonaan ja jos et mene, saat työkkäristä 3 kuukauden karenssin ja kela poistaa tuistasi 20%. Sinua ei kukaan kuitenkaan pakoita mihinkään, sinulle vain annetaan vaihtoehdot.
Suomi on siitä hieno maa, että jokainen saa tehdä oman valintansa ihan kaikessa.
Käykö töissä/ onko työtön, tekeekö lapsia,opiskeleeko..kaikki asiat syntymästäsi asti ovat olleet sinun omia valintojasi.
Se on se juttu..
Mitä jos keskustelisit työkkärin kanssa ja yhdessä keksitte sinulle jonkun sopivamman paikan? Ei ne siellä kaupassakaan halua sinne henkilöä, jolla ei ole halua ja edellytyksiä työskennellä siellä.
Millainen on ihminen joka ei pärjää kaupan hyllyttäjänä? Missä sinä sitten pärjäisit??
Tai no ethän sinä pärjääkkään..reppana.
Etsi itse lähempää harjoittelupaikka. Niin minä tein...
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan varoista työkokeilutkin kustannetaan.
Jos sairautesi estää tuon työn, niin psykiatri voi kirjoittaa siitä lausunnon.