Miksi vaikeudet seuraavat toisiaan? Joka viikko jotain uutta kamalaa. Nyt viimeisimpänä vuokrantantajalta
viesti, että alakerran asuntoon on valunut vettä, että onko kämpässä kaikki hyvin. Meinasin sydärin saada - vettä en ole täällä havainnut - mutta tästäkin tullee joku hirveä soppa selvitettäväksi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Se alakerran naapuri on jättänyt ikkunan auki ja nyt kun on satanut kaatamalla, niin vedet tulleet sisään. Yrittää nyt väistää vastuuta.
Hyvin todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen yh, ei ole miestä talossa.
ap
Miten tämä nyt liittyy tähän mitenkään? Joku mies rientäisi tukkimaan vuodon vaikka takapuolellaan?
Siksi, että yksinhuoltajiin suhtaudutaan avoimesti halveksuen. Aivan avoimesti ja hyväksytysti puhutaan rikkinäisistä perheistä.
Ei ihme, että yksinhuoltaja on säikky ja epävarma.
Olisko joku putki, jos valuu rakenteissa tms. Se ei ole aina asukkaan vika. Täällä on myös reistannut moni putki aiempina vuosina (vuotoja, liiallinen vedenpaine, kupariputket), jopa putkirempan jälkeen (kromiputketko nyt vai mikä se on) vedet tuntuvat ohjautuvan kummallisesti, kuumaa vettä tuntuu virtaavan liikaa putkissa ja vesi maksaa. Ehkä ammattitaito ei firmoilla riitä aina putkiin ja korjauksiin. Jotkut putket heiluvat sisällä jos koskettaa, outo rakenne niissäkin, jos jokin osuisi siihen kovempaa niin irtoisiko. Joskus muutto voisi olla järkevä, kun olisi jossain toinen paikka mihin mennä. Nyt asuminen maksaa hunajaa kaikkine vipstaakeineen ja saa pelätä aina mikä hajoaa.
Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa joka on paskan kierteessä. Koko ajan jotain. Kuolemia, sairastumisia, vesivahinkoja, talousvaikeuksia, tavaroiden hajoamista, suunnitelmien epäonnistumisia, pieniä ja isoja stressin aiheita yksi toisensa perään.
Putkiremontti kestää 4 viikkoa, hienosti sujui ainakin täällä, asuin koko ajan. Paniikkikohtaukset vähentyneet ajan mittaan, varsinkin jos ei yhtäaikaa monta juttua.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen yh, ei ole miestä talossa.
ap
Hommaa ukko ja anna sille kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se itsellisen naisen elämä on. Odotas kun ajat kovenee eikä kukaan ole turvanasi.
Jaa, olen ollut itsellinen aina, eikä ketään "turvana". Ja kovia aikoja ollut.
Eri
No niin, täällä käytiin syynäämässä, kosteusmittauksissa ei näkynyt mitään, mutta yhdestä kohtaa kylppärin liepiltä parkettisauma on hieman koholla ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja epäili, että vesi olisi siihen "tulvinut" kylppärin puolelta, mutta nyt jo kuivanut. Sanoin, että en ole koskaan tällaista tulvaa havainnut ja lapsetkaan eivät ole täällä olleet keskenään tulvaa aiheuttamassa. Tämä äijä mainitsi, että yhdessä asunnossa vuokralainen toistuvasti nukahti / sammui suihkuun ja siitä vesi pääsi sitten tulvimaan, kun lattiakaivo oli tukittuna. Siis mitä helvettiä? Olin aivan pöyristynyt! En voi käsittää, että mulle tapahtuu tällaista. Että vihjasiko, että olisin sammunut suihkuun enkä edes muistaisi tulvimista??
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä joku vuotaa niin, ettet ole voinut sitä havaita, niin et sinä ole korvausvelvollinen.
Yritä jotenkin päästä negatiivisten ajatusten kierteestä. Kirjoita vaikka paperille. Mieti mitä kaikkea hyvää elämässäsi on.
Kukas sitten on korvausvelvollinen?
Asunnon omistaja/taloyhtiö. Riippuu mikä vuotaa. Paitsi jos olet itse asentanut sinne astianpesukoneen tvs ilman lupia ja se vuotaa.
Se alakerran naapuri on jättänyt ikkunan auki ja nyt kun on satanut kaatamalla, niin vedet tulleet sisään. Yrittää nyt väistää vastuuta.