Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekaappisi minimalistinen vai pursuava kaaos?

Vierailija
12.07.2024 |

Minulla on pari hyllyä "kapselivaatekaappia", loput epämääräistä kerrostumaa 20 v ajalta.

Olen siis tehnyt vaatekaapilleni jotain, mutta en tarpeeksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne teillä?

Vierailija
2/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalinen kaaos ja levinnyt koko taloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on pursuava kaaos. Mulla on työvaatteita ulos talvea ja kesää varten, lisäksi löytyy siistiä toimistovaatetta, muutamaa harrastusta varten omat kamppeet sekä "siviiliminälleni" kuuluvat rytkyt. 

Ei sillä, mitään "turhaa" vaatetta en omista, siis sellaista, jota en koskaan käyttäisi. Kaikki on tarpeeseen, mutta mun elämässäni tarpeet ei vaan vaatetuksen osalta täytyy millään muutaman vaatekappaleen kapselimallistolla.

Vierailija
4/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen ja järjestyksessä. Viikkaan sukat ja alushousut myös enkä tunge kaappiin epämääräisiä myttyjä.

Vierailija
5/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pursuava kaaos. Kesän aikana olisi tarkoitus karsia vaatteita ainakin puoleen.

Vierailija
6/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa se on pursuava kaaos. Mulla on työvaatteita ulos talvea ja kesää varten, lisäksi löytyy siistiä toimistovaatetta, muutamaa harrastusta varten omat kamppeet sekä "siviiliminälleni" kuuluvat rytkyt. 

Ei sillä, mitään "turhaa" vaatetta en omista, siis sellaista, jota en koskaan käyttäisi. Kaikki on tarpeeseen, mutta mun elämässäni tarpeet ei vaan vaatetuksen osalta täytyy millään muutaman vaatekappaleen kapselimallistolla.

Miten siitä tulee pursuava kaaos, jos kaapissa ei ole mitään turhaa?

Vierailija
7/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen, sillä vihaan vaatteiden ostamista.

Vierailija
8/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pelkästään työhousuja viisi paria. Kahdet lämpimämmälle kelille tarkoitut vaellushousut (yksillä ei pärjää kenttäreissuilla, todettu on), yhdet paksummat välikausimallit sekä yhdet topatut talvimallit. Lisäksi yhdet heijastimelliset niitä kohteita varten, jossa heijastimet vaaditaan. Vastaavasti takit löytyy välikaudelle, talveen sekä heijastimilla, lisäksi villapaita, teknistä materiaalia olevia t-paitoja ja merinovillakerrastoa. Kenkiäkin pelskätöän työn puolesta löytyy viidet, kesä- ja talvikumisaappaat, vaelluskengät, maastotennarit sekä turvakengät. Siistimpiä toimistovaatteita löytyy muutama vaatekerta. Pelkästään noista tulee useampi hylly. Harrastuksessa on kisavaatteet ja harjoituskamat erikseen, lajisäännöt vaativat tietyn varustuksen. Toista harrastusta varten on tähän saakka riittänyt muutama vaatekerta. Ja en minä tosiaan kuljeskele arkena missään kauluspaidoissa ja suorissa housuissa vaikka työ sitä välillä vaatii (tai käytä tuollaisia mummoloafereita muutoin kun työssä, yöks), ne "omat vaatteet" on vielä erikseen. Kyllä tuosta vaan valitettavan paljon tulee, vaikka kuinka yrittää pitää ylimääräiset poissa.

Vierailija
9/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaaostinen. 

Vierailija
10/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen.  Ostan vain ja ainoastaan uutta silloin kun on tarve.  Heräteostoksia en tee.

Ostan vain ja ainoastaan laadukasta ja hyvin tehtyä, vaatetta joka sopii vartalolleni, istuu kauniisti päällä ja jossa tunnen oloni hyväksi.

Koska en shoppaile, voin käyttää rahaan kunnon laatuun ja säästää siinä.  Sama kenkien ym. kanssa.

Vierailija
11/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen ja aina järjestyksessä.

Vierailija
12/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kesä. Älä kirjoita konditionaalissa. Veikkaan että vaatteistai 70 %, jopa 90 %, on käyttämättömiä, toisin sanoen tarpeettomia.

Vierailija
13/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pelkästään työhousuja viisi paria. Kahdet lämpimämmälle kelille tarkoitut vaellushousut (yksillä ei pärjää kenttäreissuilla, todettu on), yhdet paksummat välikausimallit sekä yhdet topatut talvimallit. Lisäksi yhdet heijastimelliset niitä kohteita varten, jossa heijastimet vaaditaa

En yhtään ihmettele, kun kirjoitustyylisikin on noin kaoottinen.

Vierailija
14/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen. Vihaan vaateostoksilla käymistä ja ostan uusia vaateita vasta, kun entisiä ei enää pysty käyttämään. En myöskään ole millään tasolla kiinnostunut muodista, vaan pukeudun ajattomiin neutraaleihin vaatteisiin, joita voi käyttää niin kauan kun pysyvät ehjänä. Esim yksi takki on ollut minulla käytössä yli 20 vuotta. 

Vierailija
15/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kesä. Älä kirjoita konditionaalissa. Veikkaan että vaatteistai 70 %, jopa 90 %, on käyttämättömiä, toisin sanoen tarpeettomia.

Ei ole käyttämättömiä kuin ihan pari yksittäistä vaatetta, mutta vaatteita on silti ihan liikaa ja siinä mielessä tarpeettomia kyllä. Kesää on vielä jäljellä. Käytetään sitten potentiaalia, jos konditionaali ei kelpaa: karsinen kesän aikana vaatteita ainakin puoleen.

Vierailija
16/16 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pursuava kaaos kai se on, vaikka kaikki on siististi viikattu ja omilla paikoillaan. Ei vaan mahdu kunnolla kaappeihin. Kaapit on liia täynnä. Yritän aina väliin karsia, mutta en näköjään saa tarpeeksi pois laitettua ikinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi