Miten ihmiset ehtii tehdä kesällä kaikkea? Mulla menee loma ihan normaaleihin esim. kodin huoltotoimiin.
Olen tänään pessyt ikkunat ja vielä odottaa lasten ja oman vaatekaapin raivaus. Kylppäri odottaa peruspesua.
Kyllä mekin tehdään kesän pakolliset sukuloinnit ja lintsireissut, mutta en ymmärrä miten ihmiset kerkeää puuhailemaan jotain, remontoimaan, laittamaan jopa siirtolapuutarhamökkiä?
Kommentit (15)
Ajan ymmärrys on erilainen kun oikein pureutuu niihin pienempiin mittayksiköihin.
Sama täällä, ap. Kaksi viikkoa kesälomasta olen siivonnut kotia. En ehdi millään talvella tehdä näitä juttuja arjen keskellä.
No kaapit voi raivata ihan millon vaan,vuodessa on 365 päivää. Mulla loma lähenee loppuaan ja lähden sitten 3 vuorotyö lomassa sienestämään.
Meillä tehdään kodinsivoukset arkena, lomalla reissataan.
Mulla loma on rentoutumista varten. Ikkunoiden pesut ja muut kerkiää tehdä normaali työpäivän jälkeenkin tai viikonloppuna. Sukulaisia näen säännöllisesti muutenkin, niin ei kulu loma siihen.
Mulla on mennyt puolet lomasta pelkkään nukkumiseen. olin niin poikki talven jälkeen, että en olisi jaksanut enää kovin pitkään. En ole vieläkään palautunut.
En pese ikkunoita, en raivaa kaappeja, enkä pese kylpyhuonetta. Voin lykätä noita esim. puoli vuotta, eikä tunnu missään.
Miten ehdit töissä ollessa tehdä kotityöt jos et lomalla juuri muuta ehdi?
Meillä panostetaan vähemmän siivoamiseen, etenkin kesällä. Jonkinlainen siivous arki-iltana. Ollaan ehditty matkustella paljon ja ikkunatkin pestään tänäkin kesänä, tai no viimeistään syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, ap. Kaksi viikkoa kesälomasta olen siivonnut kotia. En ehdi millään talvella tehdä näitä juttuja arjen keskellä.
Ei yhtenäkään viikonloppuna syksyllä tai talvella?
Vierailija kirjoitti:
Mulla loma on rentoutumista varten. Ikkunoiden pesut ja muut kerkiää tehdä normaali työpäivän jälkeenkin tai viikonloppuna. Sukulaisia näen säännöllisesti muutenkin, niin ei kulu loma siihen.
Minäkin tein ennen noin. Nyt vaan kun ikää on tullut lisää niin ei vaan jaksa tehdä työpäivän jälkeen kuin ihan pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt puolet lomasta pelkkään nukkumiseen. olin niin poikki talven jälkeen, että en olisi jaksanut enää kovin pitkään. En ole vieläkään palautunut.
Sama täällä. Nukkumiseen ja harrastamiseen. Työ on todellakin ottanut veronsa. Nautin nyt elämästä, kun on kerrankin lomaa. Velvollisuuksia ja tylsiä asioita kerkeää tekemään enemmän kuin tarpeeksi sitten myöhemmin.
Sama täällä. Vielä kun joka viikonlopulle olisi rippijuhlia ja sukujuhlia. Meillä meni viime vuosi anopin saattohoitoon ja iäkkäästä appiukosta on edelleen hoivavastuu. Ei me jakseta tavallisena arkena muuta kuin nämä velvollisuudet ja perusjutut. Jos mun pitäisi töiden päälle käydä vaikka vaatekaappi läpi, en varmaan pystyisi tekemään yhtäkään päätöstä, mitä kierrätän ja mitä pidän.
Välillä ihmettelen, miten nämä velvollisuudet ja vastuut ei tunnu elämässä jakaantuvan yhtään tasaisesti ihmisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tein ennen noin. Nyt vaan kun ikää on tullut lisää niin ei vaan jaksa tehdä työpäivän jälkeen kuin ihan pakolliset.
Ei mulla joka työpäivän jälkeen ole kotihommia. Enkä sukulaisiakaan jatkuvasti ole näkemässä. Nukun hyvin yöt ja ei väsytä töiden jälkeen. Otan ihan rennosti vapaalla ilman aikatauluja. Ikä vähän alle 50. Olen tuo sama kirjoittaja kuin ylempänä
Karsi !!! Meillä koti on lähes minimalisti. Oon pelkästään tänä vuonna vienyt monta pakettiautollista muiden kotoa tarpeetonta tavaraa kirppikselle.
Siellä hinnoitellaan jne ja myynti laitetaan puoliksi. Paitsi en saa rahaa, vaan saldona kirppikselle. Hain eilen todella kauniin kaulakorun, kultaa ja kun tulee rahalle tarve, vien sen panttiin.
Lähes päivittäin pyörii robotti-imuri, joka pv teen jotain. Esim ikkunoita varten on siihen sopiva laite. Arki menee pihalla, kädet mullassa ja nautin. Askel parempaan ja irtaimiston radikaalinen vähentäminen
Ei oo lapsia