Olen psyykkisesti sairas ja täysin osaamaton luuseri
Haluan nukkua pois. Minä olen liian outo enkä ole työelämässä ja täysin vammanen muutenkin ettei minulla ole mitään arvoa. Minulla ei ole kavereita ym. koska autisti jolla mielenterveysongelmia ja olisin liian outo jos lopettaisin maskaamisen ja ihmiset näkisi kuka olen. Pääni on täynnä asioita joita en avaa edes hoitavalle taholle.
200 vuotta sitten minunlainen olisi laitettu suohon tai jotain, nykyään pidetään hengissä syistä joita en ymmärrä kun en kumminkaan ole kelvollinen tähän yhteiskuntaan.
Kommentit (48)
Itse olen burgeri 38v mies, jolla on ollut aina vaikeuksia hankkia kavereita, yläasteella kiusattu, lukiossa aika pitkälti yksin, senkin jälkeen paljon syrjintää ja silti olen pitänyt huolta kunnostani, käynyt AMK:n ja tehnyt about aina töitä. Osaan myös korjata asioita itse, toki joutui aina opettelemaan ja joutuu yhä. Mutta mukavaa se on. Ihmiset nyt ovat aikamoisia trendejä seuraavia lampaita ja suvaitsemattomia jos vähänkin poikkeat siitä harmaasta katukuvasta. Se vaan pitää hyväksyä, eikä pidä hakea validointia muilta ihmisiltä. Niin sittenpähän elämä on hieman helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet fiksu, hyvä ja taitava monissa asioissa. Ehkä voit keskittää joihinkin itseäsi kiinnostaviin aiheisiin huomiota, jos se tuo positiivista. Voisiko lääke tai "hoito" olla joskus huonoa, muualla on vielä elämää ja ehkä jotain helpottavia tekijöitä. Ehkei muillekaan ollut aina sopivuutta paikkoihin, mutta on mahdollisuuksia niiden ulkopuolellakin.
Ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat arvokkaita 😊.
No eivät todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vanhasta kunnon kirjoittamisesta apua? Kirjoittaa joko suoraan siitä, mitä päässä milloinkin pyörii tai jotain ihan muuta, mikä vie ajatukset pois pahimmista pyörteistä? Paperille kirjoittaessa tekstin saa silputtua tarvittaessa roskiin, eikä se voi vuotaa mihinkään nettiin.
Minulla on vamma kirjoittavassa kädessä enkä pysty paria lausetta pidempään kirjoittamaan ilman että käsi väsyy ja kipeytyy. Myös teksti on epäselvää. Pystyn muuten asioita tekemään sillä kädellä mutta kirjoitus sattuu heti. Kokeilin äsken onnistuisiko nyt ja pari lausetta kirjoitin kunnes iski kipu ja väsy. Käsi jännittyy kai kirjoittaessa erilailla kuin muissa hommissa mikä rasittaa sitä heti. Joten kirjoitus onnistuu enää tällä tavalla tietokoneella. Tietysi varmaan jos kirjottaisi omiin tiedostoihin ja siitä vaikka tulostaisi paperille. ap
Vamma on tietysti harmillinen. Se ei haittaa, jos teksti on epäselvää, kun kirjoittaa itselleen ja antaa itse sille armoa. Kirjoitus tapaa kehittyä paremmaksi, käden ja kynän yhteistyö alkaa pelata, kun kirjoittaa enemmän. Tämä oli joka tapauksessa vain ehdotus, olisiko kirjoittelusta jotain apua tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vanhasta kunnon kirjoittamisesta apua? Kirjoittaa joko suoraan siitä, mitä päässä milloinkin pyörii tai jotain ihan muuta, mikä vie ajatukset pois pahimmista pyörteistä? Paperille kirjoittaessa tekstin saa silputtua tarvittaessa roskiin, eikä se voi vuotaa mihinkään nettiin.
Minulla on vamma kirjoittavassa kädessä enkä pysty paria lausetta pidempään kirjoittamaan ilman että käsi väsyy ja kipeytyy. Myös teksti on epäselvää. Pystyn muuten asioita tekemään sillä kädellä mutta kirjoitus sattuu heti. Kokeilin äsken onnistuisiko nyt ja pari lausetta kirjoitin kunnes iski kipu ja väsy. Käsi jännittyy kai kirjoittaessa erilailla kuin muissa hommissa mikä rasittaa sitä heti. Joten kirjoitus onnistuu enää tällä tavalla tietokoneella. Tietysi varmaan jos kirjottaisi omiin tiedostoihin ja siitä vaikka tulostaisi paperill
Ehdotuksissa ei mitään vikaa. Olen vähän kyllä ehkä liian tarkka kun kirjoituksen pitää olla täydellistä ja selvää kun tännekin kirjoittaa niin virheitä en salli ja jälkeenpäin jos näen niitä niin harmittaa paljon. Tietysti tuo vamma siinä eniten on että jos ei pysty kirjoittamaan kauaa niin epäselvä teksti pieni murhe. Auttaisi kai eniten jos pystyisi puhumaan pään sisältöä ulos mutta en tiedä lähteekö hoitaja pois jos puhun niistä. En tosin tiedä onko ne kuulijalle pahoja mutta omassa päässä ne tuntuu sellaisilta ettei niistä uskaltaisi puhua. ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se maskaaminen, se syö voimat ja omaa itseä.
Minä olen kertonut suoraan ongelmani hoitotahoille, mutta niitä ei oteta todesta, kun olen nainen. En jaksa enää. En pysty työhlön ja stressaa, pitääkö yhteiskunta huolta vai ei.
Tämä on kyllä surullista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vamma kirjoittavassa kädessä enkä pysty paria lausetta pidempään kirjoittamaan ilman että käsi väsyy ja kipeytyy. Myös teksti on epäselvää. Pystyn muuten asioita tekemään sillä kädellä mutta kirjoitus sattuu heti. Kokeilin äsken onnistuisiko nyt ja pari lausetta kirjoitin kunnes iski kipu ja väsy. Käsi jännittyy kai kirjoittaessa erilailla kuin muissa hommissa mikä rasittaa sitä heti. Joten kirjoitus onnistuu enää tällä tavalla tietokoneella. Tietysi varmaan jos kirjottaisi omiin tiedostoihin ja siitä vaikka tulostaisi paperille. ap
No koneella sitten ilman muuta. Ajatusten laittaminen paperille on ihan terapeuttista, tiedän kokemuksesta. Kirjoita rohkeasti, vailla sensuuria. Sitä tekstiähän ei kukaan näe. Ja voit vaikka tuhota sen myöhemmin, jos siltä tuntuu. tv. eri
Kaikki ihmiset ovat arvokkaita 😊.