Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen psyykkisesti sairas ja täysin osaamaton luuseri

Vierailija
12.07.2024 |

Haluan nukkua pois. Minä olen liian outo enkä ole työelämässä ja täysin vammanen muutenkin ettei minulla ole mitään arvoa. Minulla ei ole kavereita ym. koska autisti jolla mielenterveysongelmia ja olisin liian outo jos lopettaisin maskaamisen ja ihmiset näkisi kuka olen. Pääni on täynnä asioita joita en avaa edes hoitavalle taholle.

200 vuotta sitten minunlainen olisi laitettu suohon tai jotain, nykyään pidetään hengissä syistä joita en ymmärrä kun en kumminkaan ole kelvollinen tähän yhteiskuntaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Kun tuosta vaiheesta pääsee yli, havaitsee, että hulluna on hyvä olla. Siitä ei enää itse kärsi, vaan seisoo kaatosateessa paukuttelemassa pieruja ja henkseleitä leveästi hymyillen. Vain ympåäröivän maailman eliöt ja ääliöt triggeröityvät, jos nekään. Kaikki hyvin.

Haluaisin mennä kaatosateeseen hyppimään läkätöissä mutta niitä ei niin kerry mihinkään ja en osaa mennä niin että joku näkee vaan pitäisivät hulluna enkä osaa kestää ihmisten katseita. ap

Vierailija
22/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla tärkeä tehtävä av:n ulisijana päivästä toiseen. Tuot muille uskoa että on ainakin yksi ihminen, jonka elämä on vielä paskempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet arvokas ihmisenä, muista se. 

Tätä sanotaan mutta mitä se tarkoittaa oikein? Kaikkialla sanotaan "ole tällainen ja tällainen ihminen niin pärjäät ja olet hyvä" jne mutta en ole sellainen mitä mainostetaan ihmiseksi jolloin miten voin olla arvokas jos en vastaa sitä mitä ihmisellä tarkoitetaan. ap

Sinä olet arvokas itsenäsi. Sinun ei tarvitse tuottaa arvoa.

Vierailija
24/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä rumat katkerat pullukkaläskit, joihin kukaan ei enää tikullakaan koskis ja joiden mies lähti nuoremman hoikan matkaan, istuu perseellään pullapitko suussa mussuttamassa. Lasukin vei pennut.

No eihän lähtenyt.

Tuossa se on kuule vielä pallo jalassa ja tikku silimässä.

Mites itelläs?

Vierailija
25/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se maskaaminen, se syö voimat ja omaa itseä.

Minä olen kertonut suoraan ongelmani hoitotahoille, mutta niitä ei oteta todesta, kun olen nainen. En jaksa enää. En pysty työhlön ja stressaa, pitääkö yhteiskunta huolta vai ei.

Syö voimavaroja kyllä mutta jos lopetan niin ne vähäisetkin pienet ihmiskontaktit loppuu kun ei täällä saa olla omanlaisensa ja silloin on todella yksin. On jo muutenkin yksinäinen mutta ei jaksa ihmisiä paljoa, on hyvin ristiriitaista. ap

Vierailija
26/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet arvokas ihmisenä, muista se. 

Tätä sanotaan mutta mitä se tarkoittaa oikein? Kaikkialla sanotaan "ole tällainen ja tällainen ihminen niin pärjäät ja olet hyvä" jne mutta en ole sellainen mitä mainostetaan ihmiseksi jolloin miten voin olla arvokas jos en vastaa sitä mitä ihmisellä tarkoitetaan. ap

Olet hyvä ja arvokas ihan omana itsenäsi - et ole mikään ainoa erilainen tässä maailmassa, ihmisiä on hyvin monenlaisia. Opi rakastamaan itseäsi. En itsekään ole mikään ns. normaali, yhteiskuntaa hyödyttävä yksilö, mutta enpä ole osaani valinnut. Voimia sulle, kyllä me pärjätään.

Vierailija
27/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon työnteko auttaa. Halkojen pilkkominen tms missä tulee kunnon hiki ja fyysinen väsymys. Ja näkee työnsä tuloksen.

Vierailija
28/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se maskaaminen, se syö voimat ja omaa itseä.

Minä olen kertonut suoraan ongelmani hoitotahoille, mutta niitä ei oteta todesta, kun olen nainen. En jaksa enää. En pysty työhlön ja stressaa, pitääkö yhteiskunta huolta vai ei.

Syö voimavaroja kyllä mutta jos lopetan niin ne vähäisetkin pienet ihmiskontaktit loppuu kun ei täällä saa olla omanlaisensa ja silloin on todella yksin. On jo muutenkin yksinäinen mutta ei jaksa ihmisiä paljoa, on hyvin ristiriitaista. ap

Tiedän. Olen tällä hetkellä erakoitunut, kun en muutakaan keksi/jaksa. Hoitotahon mielestä kaikki on ihan ok, kaikillahan on x ja y... No ei taatusti ole tällaista kaikilla.

Vierailija
29/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi ei ole psyykkinen sairaus, mutta sen kanssa taiteilu ja sinnittely johtaa helposti mielenterveysongelmiin: masennus, ahdistus jne.

Katso Youtubesta autistien kanavia, saat vertaistukea ja kommentteja lukiessa löydät kaltaisiasi. En nyt muista suorilta kuin Orion Kellyn, mutta algoritmi tuo sinulle sitten muitakin kanavia.

Vierailija
30/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kasaantunut vaivoja enemmän kuin useimmat tarvitsevat. 

Ei täällä muillakaan sen kummoisempaa arvoa ole, mikä on vapauttavaa ymmärtää. Voi elää sellaista elämää kuin haluaa/pystyy ja muut pitäkööt huolen omista asioistaan.

Kerro nyt näin anonyymisti, että mitä mielenkiintoisia ajatuksia siellä päässä pörrää?

Vierailija
31/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä muillakaan sen kummoisempaa arvoa ole, mikä on vapauttavaa ymmärtää. Voi elää sellaista elämää kuin haluaa/pystyy ja muut pitäkööt huolen omista asioistaan.

Kerro nyt näin anonyymisti, että mitä mielenkiintoisia ajatuksia siellä päässä pörrää?

Sellaisia hyvin sekavia joita ei uskalla välillä oikein yksinäänkään sanoa suustaan ulos kun pelkää että joku kuuntelee ja nämä tiedot päätyy johonkin viranomaisen rekisteriin ja olen sen jälkeen joko 24/7 valvottu enkä saa tehdä tai puhua mitään mitä ei sallita tai menen vankilaan. Ajatukset ovat hyvin sekavia kyllä. Monta vuotta nykyisessä tilassa ja pään sisältö mennyt tällaiseksi eikä sitä enää saa muutettua. Kaikenlaista mitä uutisissa tai muussa mediassa on ja sitten ne jää päähän ja sekoittuu siellä.

Ei uskalla antaa esimerkkiä kun on sellaisessa mielentilassa tällä hetkellä ettei sieltä löydy mitään mietoakaan ajatusta kun vaan se pahin pyörii vaan. ap

Vierailija
32/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä menee niin kuin menee. Välillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua tilanteeseen. Itseään ei kannata moittia tai syytellä liikaa eikä murehtia asioita mihin ei pysty vaikuttamaan. Kun hyväksyy nyky tilanteen, se voi antaa hyvässä lykyssä elämälle uuden alun. Vaikeat vaiheet elämässä myös opettavat ja tuovat kokemusta. Myöhemmin saattaa ymmärtää paremmin mikä on johtanut tämän hetkiseen tilanteeseen joka voi auttaa tulevaisuudessa selviämään hankalista vaiheista, jopa välttymään niiltä. 

Vierailija
33/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia hyvin sekavia joita ei uskalla välillä oikein yksinäänkään sanoa suustaan ulos kun pelkää että joku kuuntelee ja nämä tiedot päätyy johonkin viranomaisen rekisteriin ja olen sen jälkeen joko 24/7 valvottu enkä saa tehdä tai puhua mitään mitä ei sallita tai menen vankilaan. Ajatukset ovat hyvin sekavia kyllä. Monta vuotta nykyisessä tilassa ja pään sisältö mennyt tällaiseksi eikä sitä enää saa muutettua. Kaikenlaista mitä uutisissa tai muussa mediassa on ja sitten ne jää päähän ja sekoittuu siellä.

Olisikohan tuo psykoottista masennusta ja tarvitsisit vahvemmat lääkkeet? Siis sen autismin lisäksi. Suosittelisin luottamaan hoitavaan tahoon. 

Vierailija
34/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko, että joku tietty taho olisi syyllinen näihin sinun ongelmiisi? Vai katsotko, että sinulla on vain ollut paljon huonoa onnea. 

Vierailija
35/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä toivoasi, persuudesta voi eheytyä! Tsemppiä!

Vierailija
36/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia hyvin sekavia joita ei uskalla välillä oikein yksinäänkään sanoa suustaan ulos kun pelkää että joku kuuntelee ja nämä tiedot päätyy johonkin viranomaisen rekisteriin ja olen sen jälkeen joko 24/7 valvottu enkä saa tehdä tai puhua mitään mitä ei sallita tai menen vankilaan. Ajatukset ovat hyvin sekavia kyllä. Monta vuotta nykyisessä tilassa ja pään sisältö mennyt tällaiseksi eikä sitä enää saa muutettua. Kaikenlaista mitä uutisissa tai muussa mediassa o

Lääkärin kanssa katsottiin aikoinaan eri lääkkeitä ja oloni olin aika hyvin selittänyt ja niihin eri lääkkeitä kokeiltiin mutta ne aiheutti vaan entistä pahemman olon. Yhtenä oireena oli esim unettomuus johon ei auttanut edes unilääkkeet vaan parin tunnin yöuniin jos pystyi ja päivät oli todella sekavia ja olo paheni enemmän vaan tuosta. Helpotti vähän kun lopetti lääkekokeilut ja jotenkin nukkuu mutta lääkäri totesi että minun tapauksessani lääkekokeilut on poissuljettu ja menen vain parilla eteenpän jotka ei aiheuta ongelmia mutta eivät kuin vähän helpota eli rauhoittavat ja melatoniini, saan nukuttua ja jotain rauhoittavista mutta joo. ap

Vierailija
37/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia hyvin sekavia joita ei uskalla välillä oikein yksinäänkään sanoa suustaan ulos kun pelkää että joku kuuntelee ja nämä tiedot päätyy johonkin viranomaisen rekisteriin ja olen sen jälkeen joko 24/7 valvottu enkä saa tehdä tai puhua mitään mitä ei sallita tai menen vankilaan. Ajatukset ovat hyvin sekavia kyllä. Monta vuotta nykyisessä tilassa ja pään sisältö mennyt tällaiseksi eikä sitä enää saa muutettua. Kaikenlaista mitä uutisissa tai muussa mediassa o

Elämässä on tapahtunut tiettyjä asioita jotka ovat tiettyjen henkilöiden aiheuttamia ja jotka ovat vaikuttaneet tilanteeseeni aika paljon ja muuten sitten ollut aika paljon huono onnea. ap

Vierailija
38/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä rumat katkerat pullukkaläskit, joihin kukaan ei enää tikullakaan koskis ja joiden mies lähti nuoremman hoikan matkaan, istuu perseellään pullapitko suussa mussuttamassa. Lasukin vei pennut.

Olipa rohkea avautuminen, että noin teillä siellä.

Vierailija
39/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vanhasta kunnon kirjoittamisesta apua? Kirjoittaa joko suoraan siitä, mitä päässä milloinkin pyörii tai jotain ihan muuta, mikä vie ajatukset pois pahimmista pyörteistä? Paperille kirjoittaessa tekstin saa silputtua tarvittaessa roskiin, eikä se voi vuotaa mihinkään nettiin.

Vierailija
40/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vanhasta kunnon kirjoittamisesta apua? Kirjoittaa joko suoraan siitä, mitä päässä milloinkin pyörii tai jotain ihan muuta, mikä vie ajatukset pois pahimmista pyörteistä? Paperille kirjoittaessa tekstin saa silputtua tarvittaessa roskiin, eikä se voi vuotaa mihinkään nettiin.

Minulla on vamma kirjoittavassa kädessä enkä pysty paria lausetta pidempään kirjoittamaan ilman että käsi väsyy ja kipeytyy. Myös teksti on epäselvää. Pystyn muuten asioita tekemään sillä kädellä mutta kirjoitus sattuu heti. Kokeilin äsken onnistuisiko nyt ja pari lausetta kirjoitin kunnes iski kipu ja väsy. Käsi jännittyy kai kirjoittaessa erilailla kuin muissa hommissa mikä rasittaa sitä heti. Joten kirjoitus onnistuu enää tällä tavalla tietokoneella. Tietysi varmaan jos kirjottaisi omiin tiedostoihin ja siitä vaikka tulostaisi paperille. ap