Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni maksaa lähes kaiken ja se tuntuu pahalta

Vierailija
11.07.2024 |

Olemme tilanteessa, jossa opiskelen ja teen osa-aikatöitä, mutta rahani eivät riitä mihinkään. Asumme yhdessä, joten en saa sen takia tukia. Mieheni maksaa lähes kaiken kuluistamme, ja se on hänelle täysin ok. Minua tämä kuitenkin ahdistaa jatkuvasti, koen jotenkin olevani toiselle "velkaa". Elätettävä oleminen tuntuu todella vaikealta, kun on tähän asti maksanut kaiken aina itse. Millähän tästä pääsisi?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet valmistunut ja töissä, teillä on lapsia ja koti, rahatilanne tasoittuu.

Mies haluaa varmaan mieluummin koulutetun naisen kuin kouluttamattoman työttömän vaimon.

Hän satsaa tulevaisuuteen. Se kannattaa. Fiksu mies.

Totta tämäkin. Kiitos <3

Ap

Vierailija
42/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätin itse vuosikausia APn kaltaista pummia. Koko sukuni ihmetteli vapaamatkustajaa. Sitten sain tarpeekseni ja heitin hänet pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ootte perhe ja perhe on taloudellinen yksikkö. Vähän liian pitkälle on viety tämä yksilöajattelu Suomessa. 

Sosialisti Suomessa vaan perhe ei ole yksikkö vaan yhteiskunta ja jokainen sen kansalaiset. Yhteiskunta pitää huolen kansalaisistaan.

Vierailija
44/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana monen opiskelutoverin mies maksoi vuokran ja antoi avovaimon opiskella. Moni näistä on onnellisesti naimisissa, vaimot nyt hyvätuloisia ja edenneet urallaan.

Minun mies ei maksanut, kävin töissä ja välillä ei ollut rahaa mennä bussilla työkeikalle. Olin tosi laiha, valmistujaiskuvassa melkein luuranko.

Me tietysti erottiin. Mies on sinkku edelleen, itse olen onnellisesti naimisissa ja lapset jo aikuisia.

Vierailija
45/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätin itse vuosikausia APn kaltaista pummia. Koko sukuni ihmetteli vapaamatkustajaa. Sitten sain tarpeekseni ja heitin hänet pihalle.

Otan osaa. Kyllä sinäkin sen tosirakkauden vielä löydät, usko pois :)

Vierailija
46/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut omillas. Problem solved.

Vierailija
47/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin paljon ahdistaa niin alat tekemään kokopäivätyötä ja opiskelet illat ja viikonloput. 

Sitten häntä ahdistaisi enenmän, kun ahertaa burn outtiin itsensä vielä opiskeluiden ohella.

Vierailija
48/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sovitte muuttaessanne yhteen? Tietääkö miehesi ahdistuneisuudestasi?

Vierailija
49/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kulujasi mies maksaa? Pajonko hän käyttää sinuun rahaa kk:ssa?

Vierailija
50/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet valmistunut ja töissä, teillä on lapsia ja koti, rahatilanne tasoittuu.

Mies haluaa varmaan mieluummin koulutetun naisen kuin kouluttamattoman työttömän vaimon.

Hän satsaa tulevaisuuteen. Se kannattaa. Fiksu mies.

Totta tämäkin. Kiitos <3

Ap

Asia erikseen miten onnistuu työllistymisen suhteen, johon ei vain noin vain mennä, mitä tääl huudellaan. Oispa niin simppeliä päättää itse. Olisi sääli jättää toinen, jos ei työllisty helpolla.

Vierailija
51/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisen auton ja kesämökin lainat, 90% ruuasta, asumisen ja laskut. Ulkona syömiset, matkat jos jossain käydään. Sanoisin että tuhannesta ylöspäin, en ole varma.

Vierailija
52/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi huolehtii puolisostaan niin kuin hänen kuuluukin.

Mieti omaa kiintymyssuhdetyyliäsi. Miksi sinusta on vaikeaa ottaa vastaan huolenpitoa? Koetko, ettet ansaitse sitä? Vai etkö rakasta miestäsi tai muuten usko, että suhteenne tulee kestämään? Pelkäätkö menettäväsi riippumattomuutesi? 

Entä jos tilanne olisi toisin päin? Entä jos se tulevaisuudessa on toisin päin? Mitä silloin tekisit? Miltä se tuntuisi? Entä jos miehesi ajattelisi kuin sinä nyt? 

Vierailija
53/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi huolehtii puolisostaan niin kuin hänen kuuluukin.

Mieti omaa kiintymyssuhdetyyliäsi. Miksi sinusta on vaikeaa ottaa vastaan huolenpitoa? Koetko, ettet ansaitse sitä? Vai etkö rakasta miestäsi tai muuten usko, että suhteenne tulee kestämään? Pelkäätkö menettäväsi riippumattomuutesi? 

Entä jos tilanne olisi toisin päin? Entä jos se tulevaisuudessa on toisin päin? Mitä silloin tekisit? Miltä se tuntuisi? Entä jos miehesi ajattelisi kuin sinä nyt? 

Olet oikeassa. En osaa sanoa miksi, mutta tiedän monta ystävääni jotka ajattelevat samoin. Osa ei anna tarjota edes ensitreffeillään. Kai se on jotain suomalaista ylpeyttä.

Jos tilanne olisi toisinpäin, tottakai auttaisin miestäni. Tekisin hänen eteensä mitä vain :)

Vierailija
54/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisen auton ja kesämökin lainat, 90% ruuasta, asumisen ja laskut. Ulkona syömiset, matkat jos jossain käydään. Sanoisin että tuhannesta ylöspäin, en ole varma.

Jos on varaa käydä matkoilla ja syödä ulkona toisen laskuun, niin mitä ihmettä nyt tunnet huonoa omaatuntoa? Kieltäydy matkoista ja ulkona syömisistä, niin sitten helpottaa. 

Vierailija
55/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota vain pakollinen avustus vastaan ja lopuista voin kieltäytyä. 

Vierailija
56/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alä ainakaan rupea nihkeilemään miehellesi, vaan anna hänen maksaa. Kunnon miehelle on kunnia-asia huolehtia puolisostaan.

Moni suomalainen nainen ei osaa olla vastaanottavassa roolissa, eikä näin antaa miehelle tilaisuutta tuntea itsensä tärkeäksi ja huolenpitäjäksi. 

Kuitenkin pitkässä suhteessa nuo roolit tulevat vielä muuttumaan puolin ja toisin. 

Vierailija
57/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on yhteisiä lainoja, niin olette yksi taloudellinen yksikkö jo. 

Jos aiotte hankkia lapsia, niin tuo on harjoittelua siihen. Silloinkin mies maksaa osan aikaa kuluja enemmän kun hoidat vauvaa kotona. 

Vierailija
58/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan moni nainen on vain elätti. Harvoin tapaa reilua naista joka on valmis maksamaan oman osuutensa tai edes elättämään itsensä.

Vierailija
59/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ootte perhe ja perhe on taloudellinen yksikkö. Vähän liian pitkälle on viety tämä yksilöajattelu Suomessa. 

Sosialisti Suomessa vaan perhe ei ole yksikkö vaan yhteiskunta ja jokainen sen kansalaiset. Yhteiskunta pitää huolen kansalaisistaan.

velaksi

Vierailija
60/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies tyytyy ja maksaa jotta saa pillua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme