Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni maksaa lähes kaiken ja se tuntuu pahalta

Vierailija
11.07.2024 |

Olemme tilanteessa, jossa opiskelen ja teen osa-aikatöitä, mutta rahani eivät riitä mihinkään. Asumme yhdessä, joten en saa sen takia tukia. Mieheni maksaa lähes kaiken kuluistamme, ja se on hänelle täysin ok. Minua tämä kuitenkin ahdistaa jatkuvasti, koen jotenkin olevani toiselle "velkaa". Elätettävä oleminen tuntuu todella vaikealta, kun on tähän asti maksanut kaiken aina itse. Millähän tästä pääsisi?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätin itse vuosikausia APn kaltaista pummia. Koko sukuni ihmetteli vapaamatkustajaa. Sitten sain tarpeekseni ja heitin hänet pihalle.

Otan osaa. Kyllä sinäkin sen tosirakkauden vielä löydät, usko pois :)

Valitettavan moni nainen on vain elätti. Harvoin tapaa reilua naista joka on valmis maksamaan oman osuutensa tai edes elättämään itsensä.

Itse en tiedä yhtäkään naista, joka olisi tai haluaisi olla kenenkään elätettävänä.

Kaikki tuntemasi naiset maksavat talouden nettomenojen euromäärästä ja asunnoista sekä autoista vähintään puolet?

Poikkeuksellista.

Ja myös se on outoa ettö keskustelette tuttavienne kanssa perheen yksityisist

Tunnen naisia, jotka maksavat enemmän, naisia jotka jakavat tasan puoliksi sekä naisia jotka maksavat alle puolet. Mikään näistä ei tee kenestäkään elätettävää, ei edes se että maksaa alle puolet yhteisistä menoista. Väitän että 90% suomen perheistä eivät jaa kulujaan täysin tasan aikuisten kesken, siltikään kyse ei ole elättämisestä.

Ja se, että sinä et ystäviesi kanssa keskustele aiheesta, ei tee siitä outoa. Tervetuloa todellisuuteen, olemme kaikki erilaisia ihmisiä.

Vierailija
82/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan ap:n kaltainen puoliso. Kun hänellä viimein oli tutkinto kädessä, hän halusikin kokolailla heti erota.

Kyllä vitutti kun olin vuosia häntä tukenut, rakastanut ja elättänyt ja olinkin ollut vain kupattava resurssi.

Opin kerrasta että myöhemmissä suhteissa vain 50/50 käy, ei mikään tulojen mukaan prosenttitemppuilu eikä muukaan hyväksikäyttö.

Vaikutat harvinaisen katkeralta vikisijältä. En yhtään ihmettele, että lähti. Loppuelämän taidatkin elää sinkkuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne olisi toisinpäin, niin etkö mielelläsi kantaisi suurempaa vastuuta teidän yhteisen talouden kuluista jos sulla olisi isommat tulot ja mies opiskelisi? Olettaisitko että miehellä pitää olla kauhean huono omatunto ja paha mieli, että sinä maksat?

Vierailija
84/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksoi lähes kaiken kun opiskelin. Nyt mies on laman vuoksi työtön, joten minä maksan.

Näin se menee. Yhdessä 10v.

Vierailija
85/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 20v suhteen aikana on välillä ollut mies opiskelija ja välillä minä. Myös työtilanteet vaihdelleet. Se on aina maksanut enemmän, joka tienaa enemmän. Tällä hetkellä se olen minä, mutta ero ei ole kovin suuri. Parisuhteessa tuetaan toista eri tilanteissa ja mies nyt tukee sinua. Jos se ei häntä haittaa niin kaikki hyvin.

Vierailija
86/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan rankkaa elää kun ei raha kelpaa. Varmaan jatkossa isojakin ongelmia. Tyhmä kun olet. Meillä on yhteiset rahat ja omaisuus ja lapset. Se maksaa jolle se hyvin sopii.

Vierailija
87/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuleva ex puolisoni", kun opiskeli niin minä maksoin kaiken. Sitten, kun hän valmistui ja minä lähdin jatko opiskelemaan niin "tuleva ex puoliso" valitti, kun hän joutuu maksamaan kaiken.

Muutettiin erilleen, että saan tukia paremmin. Nyt, kun valmistuin ja tienaan tuplasti enemmän, kuin aiemmin niin nyt pitäisi taas muuttaa yhteen ja maksaa ravintolat ja matkat myös hänelle. Huomasin, että yksin on paljon parempi olla, kun saa itse päättää milloin tekee mitäkin.

Vierailija
88/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan rankkaa elää kun ei raha kelpaa. Varmaan jatkossa isojakin ongelmia. Tyhmä kun olet. Meillä on yhteiset rahat ja omaisuus ja lapset. Se maksaa jolle se hyvin sopii.

Luulisi että viimeistään lisääntyessään ihminen lakkaisi haukkumasta vieraita ihmisiä netissä, näyttääkseen esimerkkiä lapsilleen. Toivottavasti jälkikasvustasi kasvaa kuitenkin vanhempiaan älykkäämpiä ihmisiä, kaikesta huolimatta.

Vierailija
89/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä miehesi raha- ja kivespussit tyhjänä niin kumpikin on tyytyväisiä

Vierailija
90/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä miehesi raha- ja kivespussit tyhjänä niin kumpikin on tyytyväisiä

Sekös sinua harmittaa, kun ei saa kumpaakaan. Ei munaa eikä rahaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän