Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni maksaa lähes kaiken ja se tuntuu pahalta

Vierailija
11.07.2024 |

Olemme tilanteessa, jossa opiskelen ja teen osa-aikatöitä, mutta rahani eivät riitä mihinkään. Asumme yhdessä, joten en saa sen takia tukia. Mieheni maksaa lähes kaiken kuluistamme, ja se on hänelle täysin ok. Minua tämä kuitenkin ahdistaa jatkuvasti, koen jotenkin olevani toiselle "velkaa". Elätettävä oleminen tuntuu todella vaikealta, kun on tähän asti maksanut kaiken aina itse. Millähän tästä pääsisi?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanteet muuttuvat. Opiskelet ja saat uuden duunin, jossa on parempi liksa. Samalla mies saa kenkää tuotannollisista syistä. Jos olette oikeasti pariskunta, niin tällaisista elämän pikku kriiseistä mennään yhdessä läpi

Vierailija
62/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätin itse vuosikausia APn kaltaista pummia. Koko sukuni ihmetteli vapaamatkustajaa. Sitten sain tarpeekseni ja heitin hänet pihalle.

Otan osaa. Kyllä sinäkin sen tosirakkauden vielä löydät, usko pois :)

Valitettavan moni nainen on vain elätti. Harvoin tapaa reilua naista joka on valmis maksamaan oman osuutensa tai edes elättämään itsensä.

Itse en tiedä yhtäkään naista, joka olisi tai haluaisi olla kenenkään elätettävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ajatella, että tilanne on vain väliaikainen. Ja kuinka hieno mies sinulla onkaan, kun häntä ei haittaa tilanteenne. Suomi on vääränään pihejä ukkoja, jotka haluavat laittaa kaiken tasan puoliksi vaikka tienaisivat enemmän, jopa äitiyslomallakin jolloin vaimon tienaaminen on tauolla. Pahimmat haluavat loisia naisen rahoilla ilman minkäänlaista panostusta yhteisiin tuloihin, minulla on kokemusta useammasta tällaisesta. Sinä sentään käyt töissä ja opiskelet. Monikaan ei ymmärrä tuollaisen päälle, että parisuhteessa toimitaan yksikkönä ja tilanteen mukaan tuetaan toista. Älä stressaa nyt vaan keskity opintoihisi, ne tulevat hyödyttämään teitä myöhemmin elämässä.

Vierailija
64/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen asunto, miehen kesämökki. Eikö? Mitä varallisuutta itselläsi on? Entä jos tulee ero?

Vierailija
65/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure ja koe nyt huonoa omatuntoa tuosta. Hienoa, että mies antaa tukensa opiskelullesi. Nyt vaan opiskelet ahkerasti loppuun, valmistut ja pääset taas kokopäivätöihin. Teet kuitenkin osa-aikatyötä josta tulee kuitenkin vähän rahaa. Olen itsekin opiskellut ja tehnyt osa-aikaista työtä ja siinä oli ihan tarpeeksi hommaa. Elämässä tulee erilaisia jaksoja ja kuulostaa että teillä on hyvä parisuhde kun tällainen järjestely tässä kohtaa toimii. Tuetaan vuorotellen toinen toisiamme.

Vierailija
66/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen asunto, miehen kesämökki. Eikö? Mitä varallisuutta itselläsi on? Entä jos tulee ero?

Eikun yhteiset niinkun kirjoitin aiemmin. Jos ero tulee, saan oman osuuteni.

Vierailija
67/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt noista matkoista ja ulkona syömisistä. 

Vierailija
68/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut oletko puhunut miehellesi, eli trolli

Vierailija
69/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut oletko puhunut miehellesi, eli trolli

Poistu jo, ketään ei kiinnosta ulinasi

Vierailija
70/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kulujasi mies maksaa? Pajonko hän käyttää sinuun rahaa kk:ssa?

Yhteisen auton ja kesämökin lainat, 90% ruuasta, asumisen ja laskut. Ulkona syömiset, matkat jos jossain käydään. Sanoisin että tuhannesta ylöspäin, en ole varma.

Oho

Vierailija
71/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydyt noista matkoista ja ulkona syömisistä. 

No niinpä, jos se ruokkii vielä ahdistusta.

Vierailija
72/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähe matkoille, et lähe syömään sen kans. Minimoit kulutuksesi. Eikös siitä semmosesta miehet tykkää

Vierailija
73/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki! Kvaa! - Kvaa!

Vierailija
74/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Miestäsi varmasti vituttaa joka sekunti. Toivottavasti kuittaat velkasi edes antamalla pillua.

Vierailija
75/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa asua elätin kanssa?

Ei kukaan. Oli mies nainen tai seksuaalisekava.

Vierailija
76/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa asua elätin kanssa?

Ei kukaan. Oli mies nainen tai seksuaalisekava.

Niin

Vierailija
77/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että teillä köyhillä ulisijoilla ei ole varaa elättää ketään, ei tarkoita etteikö muilla ole ;) 

Vierailija
78/90 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että teillä köyhillä ulisijoilla ei ole varaa elättää ketään, ei tarkoita etteikö muilla ole ;) 

Kuka normaali haluaa tulla ostetuksi?

Vierailija
79/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätin itse vuosikausia APn kaltaista pummia. Koko sukuni ihmetteli vapaamatkustajaa. Sitten sain tarpeekseni ja heitin hänet pihalle.

Otan osaa. Kyllä sinäkin sen tosirakkauden vielä löydät, usko pois :)

Valitettavan moni nainen on vain elätti. Harvoin tapaa reilua naista joka on valmis maksamaan oman osuutensa tai edes elättämään itsensä.

Itse en tiedä yhtäkään naista, joka olisi tai haluaisi olla kenenkään elätettävänä.

Kaikki tuntemasi naiset maksavat talouden nettomenojen euromäärästä ja asunnoista sekä autoista vähintään puolet?

Poikkeuksellista.

Ja myös se on outoa ettö keskustelette tuttavienne kanssa perheen yksityisistä talousasioista tällä tarkkuudella.

Vierailija
80/90 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan ap:n kaltainen puoliso. Kun hänellä viimein oli tutkinto kädessä, hän halusikin kokolailla heti erota.

Kyllä vitutti kun olin vuosia häntä tukenut, rakastanut ja elättänyt ja olinkin ollut vain kupattava resurssi.

Opin kerrasta että myöhemmissä suhteissa vain 50/50 käy, ei mikään tulojen mukaan prosenttitemppuilu eikä muukaan hyväksikäyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä