Nirsoileva pojan tyttöystävä
Poika toi 1. kertaa tyttöystävänsä meille. Ovat siis 20+ ikäisiä ja toki ymmärrän tuohon ikään kuuluvia ehdottomuuksia ja ajatuksia. Tyttö on vegaani joka ei syö mitään eläinperäisiä. Kunnioitin tätä ja tein tarjoilut.
Keitin uudet perunat tuoreella tillillä, paistoin kasvispihvit jotka yleensä maistuneet kaikille. Kastike. Vihersalaatti.
Tyttö närkki tarjoilut. Ei syö perunaa. Kasvispihvit oli kuulemma mauttomia. Oli pettynyt kun ei ollut mansikoita tai sorbettia vaan olin ostanut valmiin vegaanien kakun.
Tässä kohtaa olisi tehnyt mieli heittää koko s..tanan Sesse ulos mutta nielin kiukun ja pahoittelin kun ruoka ei maistunut. Viinin puute myös närästytti. Kivennäisvettä joi sentään.
Nyt lähtivät kaupungille syömään ja poika pyysi minulta rahat. Olen sanaton. Minä olin se joka joutui pahoittelemaan!
En siis moiti vegaaniaatetta vaan käytöstapoja. Onhan niitä juntteja sekasyöjissäkin.
Tuli mieleen mitenhän tyttö kohtelee poikaani.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi meni sitten kermapeffaan sekantumaan, otan osaa. Perhe luultavasti varakas ja mahdollisesti myös heppatyttö.
Ei vaan kauramaitopeffaan.
Ei vaan kaurajuomapeffaan.
Huh, mikä muija! Epäilen, että poikasi kyllästyy vegaanipelleilyyn jossain vaiheessa.
Eikä sinun todellakaan tarvitse pyydellä anteeksi tarjoiluitasi. Uudet perunat ovat parasta kesäruokaa!
Ensi kerralla keität vain kahvit, etkä todellakaan maksa mitään ulkona syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä ihmettelemistä tuossa on? Kenellä tahansa voi tulla iänikuiset perunat jo korvista ulos.
vaikka,mutta ne sesongin uusia,niitä ei talvella saa. joka laji syötävää. kohteliaisuus,kuitenkin pystyy kuolemattasyömään. veen nolo pikku paskiainen. rouva hyvä, kerran jo kustansiy kivan lounaan kotonasi, mua ottaa aivoon,että annoit rahaa viedä kimuli uudelleen safkaamaan kaupungille. sun tehtvä ei ole pyydelä anteeksi ja madella. täst edes sanot-kyökki sun, tehkää teille kahdelle ruokanne. ja sanot sä teet senjälkeen muille. tai syökööt muualla. tuon ikäsillä jotain omaakin rahaa.
vastaa pliis;-toiko kimuli tuliaisia, toiko. oliko ensivierailu sentäs. miltä hänestä olisi tuntunut,jos sinä- emmäää tykkää tästä kukan väristä,hei tää haiseekin oudolle..tuskin saat uudet kukat. tuokaa omat ruokanne ja keittiö käytössä.lopeta paapominen. olen sekasyljä ja sun tarjoilut ihania.
tiedän nuo paskiaiset-kun ei ole justsitä tiettyä appelsiinimehua,niin ei juoda sitten sitä yhtä lasillista muuta,joka kusena kohta pois valuis
En itse ainakaan olis rahaa enää antanut. Maksakoon itse ruokansa jos ei kelpaa. Sanoisin ensi kerralla että tervetuloa, mutta voitko tuoda omat ruoat tällä kertaa kun en minä osaa laittaa sulle maistuvaa. Jos ei tuo niin olkoon nälässä. Keskittyisin muihin asioihin ja juttelisin mukavia niin kuin vaan pystyy muista aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee pojan pil*unsaannille hintaa tuolla menolla!
Kyllä kun pojan äitikin rahoittaa ravintolat. Tuskin kelpaa mikää hesen euron veke. Ja ranskalaiset jää välistä kun fröökynä ei syö perunaa.
Tulee mieleen oma kokemus vähän päinvastaisesta tilanteesta. Meiän koko perhe on kasvsisyöjiä ja tietty sitten kasvisruokaa tarjotaan. Mun eka poikaystävä ei pitänyt kasvisruoasta vaan kaipas aina vaan lihaa. Onneksi valitti tästä vaan mulle, eikä sentään mitään sanonu mun isälle joka varsinkin kokkasi paljon kasvisruokia. Mutta ärsytti kyllä itteäni tollanen nirsoilu ja ennakkoluuloisuus.. Ja oltiin tosiaan sillon 18-21 vuotiaita. Ei tosiaan kuullu hyviin käytöstapoihin!
Vierailija kirjoitti:
Et sinä kyllä joutunut pahoittelemaan, vaan valitsit sen. Eikä sinun olisi tarvinnut maksaa aikuisten kasviskermaperseiden ulkoruokintaa.
Jotenkin koominen draama. Ruokaa on tarjolla ja se on sitten jokaisen oma asia kelpaako vai ei.
En minä ikinä pahoittelesi sitä, jos valmistanani ruoka ei kelpaa jollekin, enkä myöskään pahoittele enkä kritisoi sitä, jos minulle tarjotaan moskaa mitä en halua syödä.
Kasvineiti kuulostaa kyllä hirveältä ihmiseltä, siitä voidaan vaikka olla yhtämieltä.
oot oikiassa!!!!!kasvispimu on vaikea ja nolo. varmaan toi kivan tuliaisen, vaikka mansikoita tai kukkanippu edes se marketin halvin,tai poiminut kedon kukkia,,olisi kaunis ele kahvia tms,,no eipä tuonunna sitä sorbettii koko porukalle
Kyllä Siperia opettaa vielä tätäkin pikku-pimua😛
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse syön lihaa,niin ei ne kaikki tarjoillut lihat maistu.
joo,mutta ei aina tarvii olla just sitä ihaninta herkkuruokaa,eihän sulla himassakaan joka pv ole ykkösherkkuasi. jos kuitenkin voit terveys tai aatesyistä syödä, niin voi maistella emännän ruokia sen kerran kun lounaskutsu tulee. hänet oli huomioitu. voihan ilmoittaa myöhemmin,ei heti siinä tilanteessa tietenkään,että älkää vaivautuko tekemään lounaita ,mulla on niin omat ruokatottumukset,tuon evääni tai saanko kokota itselleni jotain keittiössänne.ja voin syödä etukäteenkin.
Vierailija kirjoitti:
20 vuodessa en vieläkään tykkää anopin ruuista.
se eri asia, aina voi syödä jotain vaikka ei sitä ykköslempparia. aina voi ilmoittaa että jatkossa haluan olla omissa ruuissani koska omat tiukat rajoitteet ja mieltymykset.voin myös ottaa eväät. voin syödä etukäteen, voin olla syömättä,,paastotakin,,voin valmistaa oman annokseni..
Vierailija kirjoitti:
Kellä vi**u hänellä valta, pidä ap puolesi ja ensi kerralla sitten karjalanpaisti ruokana ja jos ei kelpaa niin voivoi, talossa talon tavalla. Voimia
sammoo mieltä sun kanssa,just noin. pikkugimmat ei määrää kylässä eikä osoita mieltään, niin se vaan on
Olen niin onnellinen että poikani on homo. Hän löysi poikaystävän ammattikoulusta ja molemmille kelpaa kaikki ruokapöydästä. On kohtelias ja fiksu nuorimies. Taatusti ei olisi kivempaa likkaa löytänyt mistään.
Vierailija kirjoitti:
Poikasi meni sitten kermapeffaan sekantumaan, otan osaa. Perhe luultavasti varakas ja mahdollisesti myös heppatyttö.
onks se kerma vegeetä...
Ruoka ei kelpaa joten sankarikaksikko maksaa itse kun menee ulos syömään. Tarinan noloin olisi tuo äitykältä rahaa pyytänyt täysi-ikäinen poika jos tämä olisi totta.
Lasten kumppaneita ja kavereita on pöydän ääressä istunut koko joukko vuosien varrella. Periaate on selvä: rajoitteet, ml.vegaani, otetaan aina huomioon. Jos pöydässä on vegaani keliaakikko, kaikki syövät riisiä ja kasviscurrya kookosmaidossa. Ja niin edelleen. Yritän myös mielihalut huomioida, en tee kaalilaatikkoa, jos tietty kaveri tulossa.
Melkein aina on vaihtoehtoja, mutta jokaiselle jotain, joka on turvallista syödä. Yli 10-vuotiaana kukaan ei ole ääneen valittanut, jos näin kävisi, sama kohtelu kuin aikanaan lapsena: kukaan ei pakota syömään. Tässä on tarjottavat, jos ei maistu, odota seuraavaa ateriaa tai mene kotiin syömään.
Tai, toki, saa mennä ravintolaankin syömään, mutta omilla rahoilla.
Tuosta miniästä kuulemme vielä monta juttua, luulen. Tuo sorbettia tai mansikoita-vaade on kyllä aikamoinen osoitus röyhkeydestä, meillä edes pikkulapset eivät ole kehdanneet mankua ERI jälkkäriä mitä tarjolla!
Todella epäkohtelias.
Hyvä ettet kuitenkaan syytä veganismia. I
Mä ymmärrän aistiyliherkkyyksistä kärsivän suvun edustajana että kaikille ei aina tarjottu ruoka uppoa. Mutta mun mielestä silloin syödään se mikä omaan suuhun maistuu ja mahdollisesti pahoitellaan sitä että ei nyt pystynyt jotain tarjottavaa syömään. Ollaan kohteliaita ja kiitetään ja kehutaan toisen panostamista, varsinkin jos huomaa että se on tehty niitä omia ruokarajoitteita huomioiden.
ruokapöydässä ei ikinä harmitella että sitä tai muuten tätä puuttuu eikä kerrota että tämän jälkiruuan sijaan olisin toivonut jotain muuta. Jos sitten jostain syystä vierailun jälkeen jää nälkä niin sitten voidaan vähin äänin kotimatkalla käydä jotain syömässä. Ei todellakaan mainosteta isäntäväelle että näiden tarjoilujen jälkeen pitää kyllä mennä ulos syömään. Saati pyydetä isäntäväeltä rahaa tähän.
mun lapsista pari on autisminkirjolla ja ovat luonnostaan hyvin suoria eivätkä aina ymmärrä miksi jotkut totuudet saattavat loukata toisia. Sitä paremmalla syyllä ollaan harjoiteltu näitä käytöstapoja ja kyllä mua hävettäisi kuulla jos lapseni olisi seurustelukumppanin vanhempien luona käyttäytynyt noin.