Yksinäisen Kilttinaisen kesämietteitä: Kuin rantautunut norppa kivellä
On yksinäisen kilttinaisen osa kesän riennoissa. Muut sukkuloivat tapahtumista ja festareista toiseen, kun taas yksinäinen kilttinainen istuu rantakiveyksellä yksin kuin rantautunut norppa.
Kesän pakollisissa sukujuhlissa, joita jostain aina vain nousee lisää joka kesä kuin tatteja sateella lähimetsän mättäälle, räväkät sukulaistädit utelevat miesasioita ja kärttävät lisää vauvoja. Jännä-Janica serkulla on niitä jo kolme. Rakkaus pysyy, miehet vaihtuu, lapset pysyy, isät vaihtuu tädit veistelevät elämänviisauksiaan samalla, kun Janica-serkku hilpaisee röökille pihan perälle jättäen kaksi taaperoa roikkumaan yksinäisen kilttinaisen järkevästi valitun neuleboleron hihoihin. Kenen äiskä sä oot? Toinen taaperoista tivaa yksinäiseltä kilttinaiselta.
Kesän sukujuhlien kierros alkaa lähestyä loppuaan, kun kaikki kaukaisten serkkujen rippijuhlat, ristiäiset, lakkiaiset, merkkipäivät, kesähäät on juhlittu ja kilttinainen kaikki ne kiertänyt läpi kiintiövieraana, kortteja ja kukkapuskia kantaen. Jokaisen juhlan kohdalla pohtien, koska on yksinäisen kilttivieraan vuoro itse olla se, jonka kesähäitä tanssitaan? Vai onko kilttinaisen osa jäädä yksin rannalle, norppana kivelle?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ollut lokkia kivellä?
Sihisevä norppa vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli, kilttinaisia ole olemassakaan...
Niin. Kilttinaiset on näkymättömiä miehille. Vai ei ole olemassakaan.
Tähän minäkin olen päätynyt, olen näkymätön miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli, kilttinaisia ole olemassakaan...
Niin. Kilttinaiset on näkymättömiä miehille. Vai ei ole olemassakaan.
Tähän minäkin olen päätynyt, olen näkymätön miehille.
Pitäisi olla shokkivärjätyt hiukset ja kiroilla kuin merimies. Omistaa taistelukoira, tai taistelumies-exä. Mies ei rakastu, jos ei saa kunnon adrenaliinipiikkiä.
Terveisiä norpalle kuitenkin! Kiva kirjoitus! =)
Vierailija kirjoitti:
No kun ei kiltille miehelle kelpaa kiltti nainen.
Kyllä kuule kelpaa. Sain semmoisen kiinni 40 vuotta sitten enkä ole irti päästänyt. Ei se kyllä ole ollut lähdössäkään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Pullero? Itse olen vittumainen mies, 45 v. Ei yhtäkään kaveria moneen vuoteen, päivästä toiseen tuijotan kotona seiniä. Taitaa olla 12 vuotta kun olen esim. juhannuksen viettänyt jossain. Tässä olikin lähes 3 vuotta etten puhunut kenenkään kanssa pl. hammaslääkäri tai kaupan/apteekin henkilökunta. Niin toivon, että olisi joku paikka jossa olla luonnon helmassa ja voisi uida järvessä. Vaikka edes yksin.
Hänhän sanoi olevansa norppa! Voi kai olla Pullerokin.
Pystyykö kilttinainen metsästään tarpeen vaatiessa?
Itse skippasin tänä vuonna sukujuhlat. Katsoin mieluummin vaikka asunnon seiniä.
Eikö ole ollut lokkia kivellä?