Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä ymmärrä miten joku polttaa hautausmaalla tupakkaa?

Vierailija
10.07.2024 |

Eikö voi vetää parkkipaikalla jos on poltettava? Sitten vielä että mihin se tuuppaa sen? Maahanko?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuolleet siitä välitä,moni varmaan oli itsekin tupakoija.

Kunhan on taskutuhkis tumpeille.

Vierailija
102/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ainakaan luulisi  vainajien ärsyyntyvän

(... koska tuhkahan  ei enää valita savusta)

voiko noin emätyhmää olla kuin siekii oot. oppisit elämästä jotain. on aikoja,paikkoja joissa on kunnioittava ilmapiiri,rauhoittumisen tyyssija.  alue jo sinänsä huokuu historiaa,monia elämäntarinoita taustalla kaipaavia ihmisiä. et ymmärrä,mitähän siekii ymmärrät jos tässä asiassa emätyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaa on pyhä paikka.

Siellä ei tupakoida, juopotella, juoksennella, kiroilla, meluta eikä pervoilla.

Hautausmaalla käyttäydytään asiallisesti ja hillitysti.

Muita surijoita tervehditään nyökkäämällä. 

Ei meille suomalaisille ole enää mikään pyhää.

Kuka määrää, mikä on kullekin pyhää? Sinun pyhäsi ei ole välttämättä minun pyhäni. Vai haluaisitko pakottaa minulle oman pyhäsi, kuten kristityillä on taipumus.

tajuu nyt sellainen kuin tilannetaju. älä mene hautausmaalle,siunauksiin, edes kukkia istuttamaan jos se on liian pyhää sulle örvelö,kunnioita hautojen historiaa edes,toisten surua,ikävää, sitä valtaisaa kauneutta, wanhoja hautakiviä,upeaa puistoaluetta, muiden viimeistä leposijaa. tiedät alueen ja ns. hyvät käytöstavat-vai tiedätkö. jättäydy pois jos on vaikeuksia. kukaan ei mene pubiinkaan jos ei pidä pubikulttuurista ja elä siellä niillä sännöillä pelin hengessä.

Vierailija
104/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrää, mikä on kullekin pyhää? Sinun pyhäsi ei ole välttämättä minun pyhäni. Vai haluaisitko pakottaa minulle oman pyhäsi, kuten kristityillä on taipumus.

haudoissa on myös ateisteja. paikka on ns. kunnioitusta huokuva. monia elämäntarnoita ja monen viimeinen tyyssija. kunnioitusta ja käytöstapoja vain,ei mitään tekemistä oletko kristitty.

Vierailija
105/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi jotkut vie koiria hautausmaalle.

Anteeksi?

Miksi en saisi viedä koiraa, joka oli äitini rakas koira käymään äitini haudalla? Siivoan kyllä jätökset pois, kuten muualla. 

Koira sai käydä äitini luona saattohoidossa sairaalassa ja olla siellä. Äitini kuoli syöpään. Mutta hautausmaalla ei siis saa käydä?

mun mielestä koira olisi tervetullu vainajaa moikkaamaan hautausmaalle sekä siunaustilaisuuteen jos heillä yhteinen historia. se hautausmaalla koirien käyttä ihan siksi kielletty joka pitäisi ymmärtää-miksi- siksi,että koira voi nostaaaa jalkaa ja virtsata haudan päälle tai puskiin, se on epäkunnioittavaa,sitä vaikea omistaja säädellä,kun koira ei tajua että nyt ei olla tavallisella ulkoilulla.

Vierailija
106/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi?

Miksi en saisi viedä koiraa, joka oli äitini rakas koira käymään äitini haudalla? Siivoan kyllä jätökset pois, kuten muualla. 

Koira sai käydä äitini luona saattohoidossa sairaalassa ja olla siellä. Äitini kuoli syöpään. Mutta hautausmaalla ei siis saa käydä?

sisäsiisti koira saattokodissa ok,mutta olkona koira ei erota hautausmaata muusta ulkotilasta, tekee pökäleen tai nostaa jalkaa haudoilla. sehän ei asianmukaista. hautausmaalle ulostaminen mihin kohtaan hyvänsä ei ole ok,tai virtsataan haudoille tai hautakiville jopa.

Vierailija
107/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me otetaan yleensä kesällä koira syliin hautuumaalle ettei se jää kuumaan autoon ja tupakan poltan haudalla jos haluan se ei kuulu kellekkään yhtään mitään.PISTE

Jättäkää ensi kerralla kotiin.

tymääääääääää, myötähäpeä,pysy pois haudoilta tai kirkoista tms kappeleista,,mee poia ala vetää nolo molo

Vierailija
108/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Siellä on roskiksia.

ressukka-se ei ooo se pointti

Vierailija
109/118 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Siellä on roskiksia.

Etsää tajuuuuuuu, mee pois. Arvokkuus,hiljentyminen jne. Joo "roskitsiiii on" ja  tupakointi ei arvokasta  jo itsessäään kirkkomailla. 

Yhyyy...

Vierailija
110/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä polttaisi hautuumaalla enkä varta vasten veisi koiraakaan. Mutta mitä jos joku haluaa yhdistää koiralenkin ja Hautausmaallakäynnin - ja koiraa ei uskalla jättää kiusattavaksi tai varaatettavaksi.  Ja mitä jos koira on vainajan vanha koira? Tiedän yhden pikkukoiran joka oli omistajansa tärkein lähimmäinen. Vainajan lapset perivät koiran ja kyllä, uskon että he käyvät haudalla koiran kanssa.

Mitä jos vainajan viereisessä haudassa makaa koiran vihaaja? Mitä jos ei niitä koiria viedä.

Vierailija
111/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella näen usein miehiä ja nuoriakin miehiä jotka sylkevät kadulle (muutkin), osa vetää räkää sinne suoraan. Ei ole nenäliinaa, senhän saisi roskikseen? Ja moni vielä itse astuu samaan kohtaan takaisin tullessa. Kenkien pohjissa ihmiset vievät sen eteiseen ja eteisen matolta imuriin, imurin kautta lattioille, jopa sänkyyn. Yök.

Mun pappa oli 1920 luvulla syntynyt. Räki aina. Eli ei ne tavat häviä ellei yhteiskunnassa tapahdu se kuuluisa asenne muutos.

Ennen vanhaan oli sylkikuppeja esim. rautatieasemilla. Niitä voisikin laittaa uudelleen julkisille paikoille. Saataisiin uusia työpaikkojakin, sylkikuppien tyhjentäjiä ja putsaajia. 

Jokainen voi arvat niiden töiden palkka tason ja tekijöiden kansalaisuuden.

Vierailija
112/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi?

mun mielestä koira olisi tervetullu vainajaa moikkaamaan hautausmaalle sekä siunaustilaisuuteen jos heillä yhteinen historia. se hautausmaalla koirien käyttä ihan siksi kielletty joka pitäisi ymmärtää-miksi- siksi,että koira voi nostaaaa jalkaa ja virtsata haudan päälle tai puskiin, se on epäkunnioittavaa,sitä vaikea omistaja säädellä,kun koira ei tajua että nyt ei olla tavallisella ul

Jos vainaja oli rumpali niin on ihan ok ottaa rumpusetti haudalle ja vetää päivän ajan pärinää.

Jos vieressä on hautajaiset niin se on heidän ongelma.

Vierailija
113/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kunhan ei ole muita lähellä. On siellä roskiksia, paljon.

Hautausmaalla ei tupakoida, on ihan kielletty merkeinkin. Vähän kunnioitusta, kiitos.

Millä hautausmaalla on kieltomerkit?

Vierailija
114/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seurakunta saa kyllä hävittää haudan 20 vuoden päästä jos vainajan omaiset ei maksa rahaa. Hautakivet revitään paikoiltaan jätekasaksi jonnekin hautausmaan reunamille ja uudet vainajat tuupataan samaan hautaan täysin tuntemattomien edellisten vainajien kanssa. Siinä on pyhää ja lailla suojattua hautarauhaa kaikille

Vierailija
115/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pakota kenellekkään mitään pyhää vaan totesin ettei suomalaisille ole mikään pyhää ja sinä sen osoitit hyvin.

En ole kristitty mutta kunnioitan heitä ja ymmärrän että heille hautausmaa on pyhä alue. Tietenkin tätä on mahdoton vaatia sivistymättömä

Missä vaiheessa tupakointi on muuttunut epäpyhäksi?

Vierailija
116/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koirat tykkäävät kaivella siellä, joskus löytävät herkullisia luita.

Aika syvälle annat koiran kaivaa

Vierailija
117/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sitte tupakointia parempi vaihtoehto vetää viivat sopivan korkuisen kiven päältä?

Vierailija
118/118 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa laittaa testamenttiini toiveen, että olisi suotavaa käydä koiran kanssa muistelemassa. Voi ottaa vaikka votkahömpsyn ja lirauttaa pienen siivun siitä haudalleni. Makkaravoileipiä evääksi. Ja nortin saa kiskaista päälle.

Pitäisin siitä enemmän kuin synkästä pönötyksestä.