En enää halua käydä ulkona syömässä kavereiden kanssa
Ja syy on se, että he kaikki hotkivat ruuan kuin kellokortti olisi kaulassa. Sitten aletaan hermostuneena odottelemaan, että minä edes aloitan syömisen. Minä olen hermostunut, he ovat hermostuneita. Tuloksena on vain pilallinen kokemus. Eikö ulos mennä nauttimaan hetkestä, keskustelusta ja ruuasta? Ei jotain tyyliin "En ole syönyt koko päivänä mitään, hirveä nälkä". Sitten kauhotaan ruoka suuhun katsomalla vain lautasta. Onko minun ystäväni vain jotain törppöjä?
Kommentit (65)
Mulla on ystäviä, jotka ovat luokanopettajia. He syövät just noin, hirveällä kiireellä. Kouluruokailu on heissä ikuisesti.
Tässä maassa opetetaan todellakin syömään äkkiä, hotkimaan ja olemaan valmis reippaasti. Koulu, armeija, työelämä. Uaah... tosi rasittavaa illallisseuraa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystäviä, jotka ovat luokanopettajia. He syövät just noin, hirveällä kiireellä. Kouluruokailu on heissä ikuisesti.
Ihan oikeasti siis.... 2 näistä kavereistani on opettajia. Luulisi sivistyneiksi, mutta minun mittani on kyllä täynnä.
ap.
Käyn vanhempieni kanssa aina välillä ulkona syömässä. Toinen menee syömään pääasiassa syödäkseen nälkäänsä, eikä juuri mitään sano, toinen myös jutustelee ruokailun lomassa. Olemme erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa opetetaan todellakin syömään äkkiä, hotkimaan ja olemaan valmis reippaasti. Koulu, armeija, työelämä. Uaah... tosi rasittavaa illallisseuraa sellainen.
Hotkimisen jälkeen kun vielä sanotaan, että käyn vessassa ja menen sit ulos tupakalle. Koita syödä siihen mennessä.
Joissain ravintoloissa jopa tarjoilijat on ehdollistuneet hotkijoiden aikatauluun. Siis tullaan nykimään lautasta nenän edestä, vaikka annosta on puolet jäljellä ja aterimet osoittamassa itään ja länteen. ..."että täälläkö oltiinkin jo valmiita?" Kun keskustelemme mieheni kanssa. Taivas!
Ravintoloitsijat ovat varmasti tyytyväisiä kun porukka hotkii a la cartensa vartissa ja painuu helvettiin.
Yllättävää että naisella kestää ja kestää joka paikassa että on kaikkialta myöhässä. Mitä ihmettä siellä ravintolassa teet jos et syö kun sinulla kestää kauan ja vaadit muita odottamaan sinua? Puhutko niin paljon että et kerkiä syödä vai mikä sen ajan viennin aiheuttaa?
Siis miksi jäät katselemaan annostasi ja odottelemaan, että muut lopettavat syömisen? Siksikö, että saat uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Joissain ravintoloissa jopa tarjoilijat on ehdollistuneet hotkijoiden aikatauluun. Siis tullaan nykimään lautasta nenän edestä, vaikka annosta on puolet jäljellä ja aterimet osoittamassa itään ja länteen. ..."että täälläkö oltiinkin jo valmiita?" Kun keskustelemme mieheni kanssa. Taivas!
Minunkin säästelemäni leipä oltiin viety lautasineen sillä välin, kun kävin vessassa. Ranskalaisia oli korissa jäljellä ties miten paljon, vei kaikki tyhjien lautasten kanssa. Eikä ollut pikaruokala, ärsyttävää.
Kun kuvailit ravintola käyntiäsi niin oletko muutenkin ihmisenä semmoinen että olet aina myöhässä joka paikasta?
Olen kerran käynyt ex mieheni kanssa ulkona syömässä ja se oli myös viimeinen kerta. Se tapahrui aivan seurustelun alussa. Mies oli tulossa hakemaan minua ja minä olin pyntännyt itseäni varmaan 3 tuntia. Mies kun saapui, niin ensinnäkin petyin koska hän oli kulahtaneessa t-paidassa ja farkuissa. Olisi edes vähän panostanut ulkonäköönsä, mutta ei. Pakkka mihin menimme oli joku eläkeläisravintola (olimme 30 vuotiaita). Mies söi ruuan aivan silmittömällä suu auki kauhomisella. Aikaa meni varmaan 10 minuuttai jos sitääkään. Sanoi lopuksi minulle, että paljonko sä oikein otit, kun lautanen on aina vaan melkein täynnä. Itkin tämän illan jälkeen varmaan viikon. Miehestä ei tullut elämäni rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin säästelemäni leipä oltiin viety lautasineen sillä välin, kun kävin vessassa. Ranskalaisia oli korissa jäljellä ties miten paljon, vei kaikki tyhjien lautasten kanssa. Eikä ollut pikaruokala, ärsyttävää.
Kannattaa käydä vessassa vasta aterian jälkeen. Vähän outoa sännätä vessaan kesken annoksen.
Ruoka on vain pakollista polttoainetta. Et kai sinä järjestä tilaisuutta senkään takia että käyt tankkaamassa auton?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää että naisella kestää ja kestää joka paikassa että on kaikkialta myöhässä. Mitä ihmettä siellä ravintolassa teet jos et syö kun sinulla kestää kauan ja vaadit muita odottamaan sinua? Puhutko niin paljon että et kerkiä syödä vai mikä sen ajan viennin aiheuttaa?
Olen hidas syömään, ei ole kiire minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ollut seuralaista, joka olisi osannut kieltää pöydän tyhjentämisen?
Ne on törppöjä.