En enää halua käydä ulkona syömässä kavereiden kanssa
Ja syy on se, että he kaikki hotkivat ruuan kuin kellokortti olisi kaulassa. Sitten aletaan hermostuneena odottelemaan, että minä edes aloitan syömisen. Minä olen hermostunut, he ovat hermostuneita. Tuloksena on vain pilallinen kokemus. Eikö ulos mennä nauttimaan hetkestä, keskustelusta ja ruuasta? Ei jotain tyyliin "En ole syönyt koko päivänä mitään, hirveä nälkä". Sitten kauhotaan ruoka suuhun katsomalla vain lautasta. Onko minun ystäväni vain jotain törppöjä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain ravintoloissa jopa tarjoilijat on ehdollistuneet hotkijoiden aikatauluun. Siis tullaan nykimään lautasta nenän edestä, vaikka annosta on puolet jäljellä ja aterimet osoittamassa itään ja länteen. ..."että täälläkö oltiinkin jo valmiita?" Kun keskustelemme mieheni kanssa. Taivas!
Minunkin säästelemäni leipä oltiin viety lautasineen sillä välin, kun kävin vessassa. Ranskalaisia oli korissa jäljellä ties miten paljon, vei kaikki tyhjien lautasten kanssa. Eikä ollut pikaruokala, ärsyttävää.
No henkilökunta on varmaan arvioinut, että koska lähdet vessaan, olet lopettanut ruokailun. Eihän yleensä ruokailun aikana tarvitse vessassa käydä, mikäli ei ole kyse usean ruokalajin pitkästä illallisesta.
Jos mulla alkaa paskattaa, niin ihan varmasti käyn vessassa enkä turhia pidättele. Tosin laitan aterimet lautaselle siihen malliin, etten ole vielä lopettanut syömistä tai seuralainen kyllä sanoo, että olen tulossa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran käynyt ex mieheni kanssa ulkona syömässä ja se oli myös viimeinen kerta. Se tapahrui aivan seurustelun alussa. Mies oli tulossa hakemaan minua ja minä olin pyntännyt itseäni varmaan 3 tuntia. Mies kun saapui, niin ensinnäkin petyin koska hän oli kulahtaneessa t-paidassa ja farkuissa. Olisi edes vähän panostanut ulkonäköönsä, mutta ei. Pakkka mihin menimme oli joku eläkeläisravintola (olimme 30 vuotiaita). Mies söi ruuan aivan silmittömällä suu auki kauhomisella. Aikaa meni varmaan 10 minuuttai jos sitääkään. Sanoi lopuksi minulle, että paljonko sä oikein otit, kun lautanen on aina vaan melkein täynnä. Itkin tämän illan jälkeen varmaan viikon. Miehestä ei tullut elämäni rakkautta.
Onkos se vain valehtelua mitä naiset sanovat että laittautuvat vain itseään varten? Ja naisethan laittautuu muutenkin jopa kaupassa käyntiin niin miten sinun laittautuminen eroaa kauppaa menosta ja treffeille menosta kun laittaudut vain itseäsivarten etkä ketään muuta varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sinulla yleensä kestää että saat yhden aterian syötyä?
30 min.
Miten ihmeessä saat menemään noin kauan lautasen tyhjentämiseen? Onko sinulle tullut töissä ongelmia kun venytät ruokatauon noin pitkäksi kun puolituntia pelkästään lautasen tyhjentämiseen ja vähintään saman verran menee kun liikkuu työpaikan ja syomäpaikan välillä edes takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran käynyt ex mieheni kanssa ulkona syömässä ja se oli myös viimeinen kerta. Se tapahrui aivan seurustelun alussa. Mies oli tulossa hakemaan minua ja minä olin pyntännyt itseäni varmaan 3 tuntia. Mies kun saapui, niin ensinnäkin petyin koska hän oli kulahtaneessa t-paidassa ja farkuissa. Olisi edes vähän panostanut ulkonäköönsä, mutta ei. Pakkka mihin menimme oli joku eläkeläisravintola (olimme 30 vuotiaita). Mies söi ruuan aivan silmittömällä suu auki kauhomisella. Aikaa meni varmaan 10 minuuttai jos sitääkään. Sanoi lopuksi minulle, että paljonko sä oikein otit, kun lautanen on aina vaan melkein täynnä. Itkin tämän illan jälkeen varmaan viikon. Miehestä ei tullut elämäni rakkautta.
Onkos se vain valehtelua mitä naiset sanovat että laittautuvat vain itseään varten? Ja naisethan laittautuu muutenkin jopa kaupassa käyntiin niin miten sinun laittautuminen
En tiedä ketä ja mitä varten laittautui, mutta miten ihmeessä siihen saa tuhlattua 3 tuntia, että pukee vaatteet, kampaa hiukset ja meikkaa? Yksi tunti maksimissaan ymmärrän joten kuten, mutta kuulostaa turhamaiselta peilailla kolme tuntia itseään ennen ulos menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain ravintoloissa jopa tarjoilijat on ehdollistuneet hotkijoiden aikatauluun. Siis tullaan nykimään lautasta nenän edestä, vaikka annosta on puolet jäljellä ja aterimet osoittamassa itään ja länteen. ..."että täälläkö oltiinkin jo valmiita?" Kun keskustelemme mieheni kanssa. Taivas!
Minunkin säästelemäni leipä oltiin viety lautasineen sillä välin, kun kävin vessassa. Ranskalaisia oli korissa jäljellä ties miten paljon, vei kaikki tyhjien lautasten kanssa. Eikä ollut pikaruokala, ärsyttävää.
No henkilökunta on varmaan arvioinut, että koska lähdet vessaan, olet lopettanut ruokailun. Eihän yleensä ruokailun aikana tarvitse vessassa käydä, mikäli ei ole kyse usean ruokalajin pitkästä illallisesta.
Jos mulla alka
On se jännä tuo naisten rakko kun se on aina tyhjennettävä juuri silloin kun laskua aletaan kyselemään ja vessassa menee yllättävän saman verran aikaa kun miehellä kestää maksaa molempien lasku....
Ap olen kanssasi täysin samaa mieltä. Suomessa on hotkijoita ja mättäjiä aivan liikaa. Eivät he aina edes tiedä mitä he syövät, kunhan on mättöä lautaselle ja sitä äkkiä naamaan. Syöminenkin on otsa rypyssä suorittamista Suomessa. Ei osata nauttia ruoasta ja keskustella. Itselläni on useita ikäviä kokemuksia hotkijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se vain valehtelua mitä naiset sanovat että laittautuvat vain itseään varten? Ja naisethan laittautuu muutenkin jop
Sairaalloinen itserakkaus syntyy siittä kun tuojottaa itseään peilistä päivät pitkätbja jokainen nainen on jollain tasolla itserakas
Vierailija kirjoitti:
Ap olen kanssasi täysin samaa mieltä. Suomessa on hotkijoita ja mättäjiä aivan liikaa. Eivät he aina edes tiedä mitä he syövät, kunhan on mättöä lautaselle ja sitä äkkiä naamaan. Syöminenkin on otsa rypyssä suorittamista Suomessa. Ei osata nauttia ruoasta ja keskustella. Itselläni on useita ikäviä kokemuksia hotkijoista.
Johan ruuastakin tulee kylmää ja pahaa jos sitä seisottaa lautasella pitkiä aikoja kun pitää jutella ja juoruta.
Itse tykkään syödä ruokani lämpösenä ja hyvän makuisena juttelun ja juoruilun kerkiää tekemään myöhemminkin vaikka sen jälkeen kun on syöty
Vierailija kirjoitti:
Onko ne ikävät kokemukset niitä semmoisia missä nopeammat syöjät ovat kyllästyneet siihen että sinua saa aina odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ruuastakin tulee kylmää ja pahaa jos sitä seisottaa lautasella pitkiä aikoja kun pitää jutella ja juoruta.
Itse tykkään syödä ruokani lämpösenä ja hyvän makuisena juttelun ja juoruilun kerkiää tekemään myöhemminkin vaikka sen jälkeen kun on syöty
Oletko koskaan huomannut, että molempia voi tehdä yhtä aikaa? Voi syödä ja siinä sivussa puhua jotain eikä tuppisuuna hotkia ruokaansa. Minulle onnistuu tämmöinen yhdistelmä eikä ruoka ehdi jääthtyä mihinkään. Juoruilua en ole koskaan harrastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne ikävät kokemukset niitä semmoisia missä nopeammat syöjät ovat kyllästyneet siihen että sinua saa aina odottaa?
Eivät ole. Miksi joku ODOTTAISI jotain, jos ollaan syömässä. Näytät olevan itse hotkija ja pidät porukalla ravintolassa syömistä suorittamisena. Onko otsasikin rypyssä kun hotkit? Tiedätkö ja maistatko edes mitä syöt?
Tunnen tuskasi, ap. Hotkijoiden kesäinen alalaji on jäätelönhotkijat. On kaunis kesäpäivä ja päätetään ostaa jätskit ja syödä ne puistossa. Musta olisi kiva istua penkillä ja nauttia jäätelöstä ihan rauhassa, mutta seuralainen vetää tötterönsä parilla puraisulla kun mä nuoleskelen fiilistellen (ei, mun jätski ei sula eikä valu sormille). Sitten se toinen alkaa levottomana pyöriä siinä että joko mentäisiin ja mun jätskinautinto on pilalla kun en saa rauhassa kokea kokonaisvaltaista jäde-experienceäni. Mun mielestä mochit tai muut minijäätelöt on sellaisia suupalajätskejä, ei kioskin tötteröt.
Tai sitten "kahvit kitusiin kuin kilpaillen". Vedetään mukillinen kahvia (parhaimmassa tapauksessa vielä cappuccino tai muu ns. erikoisempi kahvi) melkein että suu palaa, aivan kun oltaisiin italialaisen kahvilan seisomatiskillä pikaisella espressolla. Vaikka ei ole kiire minnekään. Eikä kahvi jäähtyisi jos vähän hitaammin joisi ja samalla vähän juttelisi muiden kanssa.
Mut me vaan ollaan niin erilaisia, niin se vaan on. Mun näkökulmasta hotkijat ei osaa keskittyä makujen nyansseihin ja suhtautuvat ruokaan vain pakollisena polttoaineena (vaikkei näin olisi), ja hotkijoiden mielestä mä junnaan jokaista suupalaa kerta toisensa jälkeen, vaikka samalta se kolmas pala kai maistuu kuin ekakin. 😀
No hei, olin käymässä Saksassa paikallisen ystäväpariskunnan luona ja lupasin kokata suomalaista ruokaa. Kun ruoka oli valmis, hotkivat sen 5 minuutissa, kiitos oli hyvää, ja siinäpä se :D
Minä olin ehtinyt vasta aloitella ensimmäisiä suupaloja rauhassa.
Jotkut vetoaa siihen että kun töissäkin pitää syödä nopeasti. Eikö ne osaa erotella työtä ja vapaata? Itsekin olen ollut töissä missä välillä se eväs syödään ajaessa, jos ei muuten ehdi. Siksi juuri vapaalla ollessa en hotki, kun kerrankin saa rauhassa syödä. Kuitenkin niin, että ei ehdi jäähtyä liikaa. En aina ymmärrä miksi ihmiset on niin tapojensa orjia.
Kuulostaa kyllä siltä, että on parempi syödä yksin ja tavata kavereita jutustelun merkeissä sitten muuten.
Lopeta se alkulörpöttelysi ja ryhdy heti syömään, niin kuin kaverisikin tekevät, kun eivät viitsi höpinäitäsi kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystäviä, jotka ovat luokanopettajia. He syövät just noin, hirveällä kiireellä. Kouluruokailu on heissä ikuisesti.
Naurattaa tämä opettaja-huomio 😆. Me ollaan tosiaan reipasta ja organisoitunutta sakkia, ei tässä työssä muuten pärjää. Käydään usein työporukalla syömässä, ja asiat hoituvat tehokkaasti. Ruoka on tilattu etukäteen, ettei jouduta turhia odottelemaan. Sitten syödään reippaasti ja keskustellaan samalla kohteliaasti, mutta sopivan tehokkaasti, kukaan ei eksy lörpöttelemään liikoja ja varastamaan kaikkea huomiota. Sitten maksetaan lasku ja poistutaan paikalta. Näin se sujuu ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sinulla yleensä kestää että saat yhden aterian syötyä?
30 min.
Miten ihmeessä saat menemään noin kauan lautasen tyhjentämiseen? Onko sinulle tullut töissä ongelmia kun venytät ruokatauon noin pitkäksi kun puolituntia pelkästään lautasen tyhjentämiseen ja vähintään saman verran menee kun liikkuu työpaikan ja syomäpaikan välillä edes takaisin
Hotkiminen on epäterveellistä. Syömiseen pitäisi käyttää 30 minuuttia jo ihan terveydellisten syiden takia, vaikka muuten laukkasi menemään hirveällä höökillä ja suorittaisi mökkiviikonlopunkin 2 tunnissa.
Hotkiminen on haitallista monellakin tavalla. Ruoansulatus alkaa jo ennen kuin ruoka on pureskeltu loppuun. Se mm. aktivoi elimistön hormonijärjestelmää, joka vaikuttaa ruoansulatukseen ja siihen milloin alkaa kokemaan olonsa kylläiseksi. Hotkija ehtii syödä liian paljon ennenkuin elimistö ehtii ilmoittamaan että ruokaa on syömään jo tarpeeksi. Siksi hotkiminen altistaa mm. ylipainolle ja sydänsairauksille.
Lisäksi se rasittaa ruoansulatus järjestelmää. Ruokaa tulee liikaa ja liian nopeasti. Siitä saa helposti mahansa kipeäksi ja vireystilakin laskee.
mitäköhän v.ttua sinä rekkamiesten pöytätapoja halveeraat. aivan et ole. hauku ja pysy vaan omassa porsasporukassasi.