Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjayrittäjät huolissaan poimijapulasta?

Vierailija
09.07.2024 |

Taitaa ennemmin olla palkanmaksupula.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se mutta miten marjatilallsiet sen vosivat ymmärtää kun tälläkin plastalla päivittäin joku törväsee kaikkien piristykseksi pakollisen työttömien halveksimisavauksen, joista  lievempia on lausahdus menkää v...n työttömät töihin. Mutta yhtä harvoin jättää kertomatta sekä sen millaista työtä hänellä on tarjota ja vielä useamminsen kuinka paljon on valmis maksamaan itse tehdystä työstä palkkaa.

Vierailija
2/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot poimimaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin siitä,vai eikö työt maistu,ihme ja kumma,että kannattaa muiden lentää maan ääristä Suomeen marjoja poimimaan,ja kyllä,minä olen töissä.

Vierailija
4/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin siitä,vai eikö työt maistu,ihme ja kumma,että kannattaa muiden lentää maan ääristä Suomeen marjoja poimimaan,ja kyllä,minä olen töissä.

Poimitko marjoja?

Vierailija
5/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaparonia v*tuttaa kun suomipoimijalle pitäisi maksaa palkkaa! Ulkomaalaiselle luvataan 1000€/kk mutta siitä vähennetään navettamajoituksen vuokra 500€, ruoka 100€, pyykkikone 50€, polkupyörä 100€. 

Vierailija
6/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisia on vinopino vapaana vai oliko pula ilmaistekijöistä?

Vierailija
7/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailevilla poliitikoilla on hyvin aikaa. Marjoja poimimaan 9 e/pv Purra ja Orpo ja muut l*skip*rseministerit, hopi hopi.

Vierailija
8/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjayrittäjät ovat "kouluttaneet" suomalaiset työttömät ja kesälomalla olevat opiskelijat uskomaan, että heillä ei ole mitään mahdollisuutta päästä kesätöihin marjoja poimimaan. Kyllä se ollaan tässä viimeisen 25 vuoden aikana opittu. Ei enää edes haeta niihin hommiin.

Luonnonmarjoja poimitaan sen, mikä saadaan yksityishenkilöille ja torikauppiaille myytyä. Marjaparonit saavat nuolla näppejään, kun ei heille ole suomalaisten poimimat marjat kelvanneet enää kymmeniin vuosiin.

Vierailija
9/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että ne ei maksa kunnolla, paitsi se yksi firma Lapissa maksaa kunnon hinnan. Myy sitten yrityksille ja nyt myös yksityisille eli jos haluatte marjoja joista poimijakin saa asiallisen palkan, niin eikun tilaamaan.

Vierailija
10/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisestaluonnosta.fi  ostaa kunnon hintaan paikallisilta marjat.

Vierailija
11/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ovat kusseet muronsa. 

Vierailija
12/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän kannataa ehdottomasti itse myydä marjat suoraan ostajille niin saa jotain palkkaakin työstään!  Menkööt riistokapitalistit itse poimimaan marjat jotka haluavat myydä, kun saavat myytävän tuotteenkin ilmaiseksi! Tuo marjabisnes pitäisi lailla kieltää. Mikä muu yritys saa myymänsä tuotteen ilmaiseksi! Kaivosyhtiöt ovat toinen vapaamatkustaja!

Vierailija
13/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kariutuu sivubisnekset kun eivät voi laittaa filppuja antamaan "palveluita" :(

Vierailija
14/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itku joka kesä ollut jo vuosikausia. Itse haen omat marjani metsästä tai ostan työttömältä naapurilta joka tykkää marjastaa.

Vierailija
15/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä mennä keräämään, mutta ei ole tällainen laiska suomalainen niille koskaan kelvannut, joten myin ne marjat mummeleille. Vein himaan asti, ja vein pakasterasiat samalla ettei tarvinnut nitäkään kaupasta hakea.

Vierailija
16/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se mutta miten marjatilallsiet sen vosivat ymmärtää kun tälläkin plastalla päivittäin joku törväsee kaikkien piristykseksi pakollisen työttömien halveksimisavauksen, joista  lievempia on lausahdus menkää v...n työttömät töihin. Mutta yhtä harvoin jättää kertomatta sekä sen millaista työtä hänellä on tarjota ja vielä useamminsen kuinka paljon on valmis maksamaan itse tehdystä työstä palkkaa.

Se joku on työttömiähaukkuvatrolli.

Vierailija
17/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikot poimimaan

Tai mammat jotka talvella rutisevat pakastemarjojen kalleutta.

Vierailija
18/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyt mansikan hinnan nostoon:

-liian kuiva/kuuma kesä.

-Liian sateinen kesä.

-liian lyhyt kesä.

-liian pitkä kesä.

-Elinkustannusten kuten sähkön ja veden hinnan nousu.

saa jatkaa listaa

Vierailija
19/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä yksi näkökulma; Marjanpoimijoiden estynyt tulo tänne vaikuttaa vientiin. Tässä huonossa taloustilanteessa. Elintarviketeollisuus ei ehkä tule saamaan tarpeeksi marjoja tuotteitaan varten. Syy poimioiden vaikeutuneeseen maahamme pääsyyn on tukossa oleva migri. Vasta alle puolet tänne Venäjältä pyöräilleistä ulkomaalaisista on saanut turvapaikkahakemukseensa vastauksen.

Sama mekanismi vaikeuttaa muitakin maahamme tulevia työntekijöitä asiantuntijoita myöten. Ja sama ilmiö on oikeuslaitostemmekin ruuhkautumisen syy. Oikeusvaltioperiaate on monilla omilla kansalaisilla huterissa kantimissa, kun käsittelyajat on toivottoman pitkiä, tai käsittelyyn ei ole varaa, kuin varakkailla tai köyhillä, joille oikeuden saanti kustannetaan.

Kukaan ei tarkastele välillisiä vaikutuksia, kun puhutaan käännytyslaista ja sen säätämisestä.

Vierailija
20/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä yksi näkökulma; Marjanpoimijoiden estynyt tulo tänne vaikuttaa vientiin. Tässä huonossa taloustilanteessa. Elintarviketeollisuus ei ehkä tule saamaan tarpeeksi marjoja tuotteitaan varten. Syy poimioiden vaikeutuneeseen maahamme pääsyyn on tukossa oleva migri. Vasta alle puolet tänne Venäjältä pyöräilleistä ulkomaalaisista on saanut turvapaikkahakemukseensa vastauksen.

Sama mekanismi vaikeuttaa muitakin maahamme tulevia työntekijöitä asiantuntijoita myöten. Ja sama ilmiö on oikeuslaitostemmekin ruuhkautumisen syy. Oikeusvaltioperiaate on monilla omilla kansalaisilla huterissa kantimissa, kun käsittelyajat on toivottoman pitkiä, tai käsittelyyn ei ole varaa, kuin varakkailla tai köyhillä, joille oikeuden saanti kustannetaan.

Kukaan ei tarkastele välillisiä vaikutuksia, kun puhutaan käännytyslaista ja sen säätämisestä.

Kannattaa aina muistaa että mmuutto ja halpatyövoima on kaksi eri asiaa. Ensimmäinen tulee elämään suomessa. Jälkimmäinen hakee vain rahat millä elää kuin kuningas kotimaassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi